Ovaj srpanj je blizu te rekordne 2019. godine – tek 200.000 gostiju manje nego tada. O svemu tome je za RTL govorila ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac (HDZ).
Možemo li dohvatiti tu rekordnu 2019. godinu? Što još treba učiniti?
Podaci su izuzetno dobri, pogotovo za srpanj kada pogledamo 80 posto u odnosu na rekordnu 2019. godinu. Trenutačno u Hrvatskoj imamo 850.000 turista. Od početka godina do današnjeg datuma je preko 5,3 milijuna dolazaka. Kada gledamo po noćenjima, to je otprilike 30 milijuna noćenja. Kad se uspoređujemo s prošlom godinom, mi smo u dolascima na otprilike 50 posto. Kada gledamo s 2019. i u istom periodu, od siječnja do srpnja, također smo na nekih 50-ak posto što znači da su brojke itekako dobre i ako nastavimo ovakvim tempom, možemo očekivati, ako se i pridržavanje epidemioloških mjera nastavi i kontinuitet dolazaka turista, možemo biti na 60-ak posto 2019. godine.
Kako se to vidi financijski?
Ovaj period od 15. srpnja do 15. kolovoza je najvažniji period za nas. To čini otprilike 35 posto ukupnog turističkog prometa. Dakle, svaki sljedeći dan je otprilike do nekakvih 100 milijuna eura prihoda za sam turizam.
Nije puno naštetilo to što Europa nije htjela podijeliti obalu da ne bude cijela narančasta?
Ne, naravno da nije zato što nas naša tržišta gledaju po županijama. Imaju županijski pristup i ono što je svakako najvažnije da smo mi prema brojkama najsigurnija turistička destinacija na Mediteranu. Kad pogledate usporedbu sa Španjolskom,14-dnevne incidencije u Španjolskoj je otprilike na 600, Portugal otprilike na 300, a Hrvatska je na 30 i cilj nam je i dalje s ovim mjerama da ostanemo najsigurnija turistička destinacija.
Je li se što promijenilo u odnosu na 2019. godinu što se tiče strukture gostiju? Jesu li to sad mlađi ili stariji gosti, ovisno o cijepljenju – tko se boji, tko se ne boji? Kako to sad izgleda?
Dobna struktura je otprilike 30 do 50 godina. Što se tiče smještajnih kapaciteta gostiju, traže sigurnost na prvom mjestu. Ono što smo uvijek i komunicirali i zato smo krenuli početkom godine u Stay safe projekt. Gost traži sigurnost, izoliranost. Tu su najviše popunjeni hoteli s pet zvjezdica, također i kampovi. Hoteli su otprilike na 95 posto popunjenosti. Kampovi otprilike 100 posto. Mislim da je to pokazatelj promjene strukture gostiju koji dolaze u Hrvatsku.
Što se tiče turističkih sektora, dijelom ste sada sami i na to odgovorili, koji najbolje stoje smo čuli. Koji su najpogođeniji ovom krizom?
Svakako najpogođeniji sektor su turističke agencije i upravo zato, uz mjere očuvanja radnih mjesta za koje je Vlada do sad odvojila otprilike 12 milijardi kuna, mi smo odlukom Vlade s 36 milijuna kuna upravo i samo namijenjene turističkim agencijama da se mogu što bolje pripremiti i za ovu turističku sezonu, izdržati i opstati.
Jesmo li mi sigurna destinacija? Koju poruku možemo poslati?
Jesmo. Prema svim podacima, Hrvatska je i po samoj ECDC karti i brojevima, 33 zaraženih u ¸14-dnevnoj incidenciji sada najsigurnija turistička destinacija na Mediteranu i to nam je svakako najvažnije da dalje ostanemo biti turistički najsigurnija destinacija.
Žalili su se i poslodavci. Nedostaje radne snage – to je činjenica. isto tako, bio je otežan uvoz izvana budući da je procedura bila doista komplicirana. To se sada promijenilo?
Je. Promijenili su test tržišta analize. Znači ne odvija se sad, ali ono što je MUP i dalje odrađuje jednu standardnu proceduru provjere. Mislim sve zemlje zasada imaju probleme s radnom snagom. Isto tako smo na to mislili kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti i što više ljudi privući u turistički sektor i zato će se odvojiti značajna sredstva iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.
Tekst se nastavlja ispod oglasa