Cure detalji istrage jedne od najstrašnijih željezničkih nesreća u hrvatskoj povijesti u kojoj su poginuli strojovođa, kondukter i 17-godišnjak.
Za RTL Danas govorio je strojovođa iz Sindikata koji tvrdi da ima dokaze da signalizacija na cijeloj dionici pruge od Okučana do mjesta sudara nije bila ispravna!
U međuvremenu, nastavlja se sanacija pruge na kojoj još stoje prevrnuti vlakovi.
Gotovo dva dana nakon nesreće, prizori na pruzi i dalje su stravični. Tek kada su se vlakovi počeli tegliti i razmicati, može se jasnije vidjeti razmjer siline udarca. Sada je sve na djelatnicima HŽ-a koji ostatke trebaju raščistiti uz pomoć dizalica, ali vatrogasaca.
> Ing. Fabijanić iz HŽ-a godinama upozorava na nesigurnost pruga, ima li to veze s jučerašnjom nesrećom?
Zlatko Pješ, zapovjednik JVP Novska govori: “Puno oštrih i opasnih predmeta po njih. Na vagonima gdje dolazi do dosta iskrenja, a vlak je udario u brodski kontejner koji je prevozio nekakav plastičan otpad tako da u biti imamo problem pri tom rezanju da taj žar koji pada na plastiku ju i pali i djelatnici JVP su tamo prisutni i kada dođe do zapaljenja oni taj dio pogase”.
Jedan radnik HŽ-a prilikom raščišćavanja je lakše i ozlijeđen pa je prevezen u bolnicu. U vlaku je te noći trebala biti i nećakinja gospođe Ane koja inače s fakulteta kući putuje petkom. Spasio ju je termin kod zubara, zbog kojeg se vratila dan ranije.
“Šok. Nisam spavala dok nisam saznala da ona nije… Da je došla prije dan. A ona je trebala tim vlakom. I dijete se sad boji ići nazad vlakom putovati”, kaže mještanka Rajića, Ana Iličić.
> U strašnom sudaru vlakova poginuo i strojovođa: Branitelj, otac troje djece, još 2019. opominjao na niz propusta unutar HŽ-a
Iako istraga još uvijek traje, i službeno ne zna se zašto se putnički vlak zabio u teretni, koji je stajao na pruzi, iz Sindikata strojovođa iznose ozbiljne optužbe.
“Mogu potvrditi da imamo čvrste, neoborive, provjerene i lako provjerljive dokaze da signalizacija između kolodvora Okučani i mjesta udara putničkog u teretni vlak nije radila! Nije bila u funkciji i nikako nije mogla pružati informacije strojovođi. Prave informacije po kojima bi on sukladno propisanim procedurama donosio odluke o vožnji i prometu vlaka. Također, dokazi upućuju na to da je u trenutku opreme vlaka iz kolodvora Okučani ta signalizacija već tada bila nefunkcionalna i nije radila”, ističe Dalibor Petrović, dopredsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske.
> Marušić o istrazi teške nesreće vlakova: ‘Treba uzeti u obzir i mogućnost sabotaže’
Dokaze će, tvrde, pokazati sutra na press konferenciji. Na upit rtl-a je li to istina, iz HŽ Infrastruktore odgovaraju da se za sve upite obratimo policiji koja vodi istragu.
Iako su jučer i oni, ali i istražitelji potvrdili da je signalizacija bila ispravna, prenosi rtl.
Neslužbeno, strojovođa putničkog se u teretni zabio brzinom manjom od 90 kilometara na sat. Službeni detalji istrage mogli bi biti poznati kroz najviše 10 dana.
Tekst se nastavlja ispod oglasa