Darinko Kosor: nacionalni interes je da autoceste ne idu u prodaju

Predsjednik Hrvatske socijalno-liberalne stranke (HSLS) Darinko Kosor ustvrdio je danas kako je hrvatski nacionalni interes da autoceste ne idu u prodaju te naveo da je HSLS u akciji “Ne damo naše autoceste!” na svojih 50-ak štandova dosad prikupio oko 50.000 potpisa, a da HSLS-ovi članovi aktivno sudjeluju i na zajedničkim štandovima širom Hrvatske gdje se prikupljaju potpisi za raspisivanje referenduma protiv davanja autocesta u koncesiju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“HSLS daje podršku koordinaciji sindikata i građanskih udruga koji su glavni nosioci akcije i svoje članove od Dubrovnika do Iloka uključili smo u posao prikupljanja potpisa. Uvjeren sam da je već sada prikupljeno dovoljno potpisa koliko je potrebno za raspisivanje referenduma”, izjavio je Kosor novinarima na jednom od štandova na Trgu bana Jelačića u Zagrebu.

Komentirao je i izjavu premijera Zorana Milanovića da je montizacija autocesta hrvatski nacionalni interes.

“Ja smatram upravo suprotno – da je nacionalni interes da se ne prodaju autoceste jer one nisu primarno financijsko pitanje kako on gleda na to – da ćemo dobiti određene novce i zatvoriti dvije trećine kredita”, rekao je Kosor.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podsjetio je da smo dužni 30 milijardi kuna, a da najviše možemo dobiti 20 milijardi tako da bi još uvijek ostati dužni, ali, kaže Kosor, sljedećih “40 godina naše ceste ne bi bile naše”.

“Jednokratno bi zatvorili kredite, no ne bi riješili deficit proračuna nego bi se i dalje zaduživali”, rekao je i dodao da bi novi koncesionar sigurno povećao cijene, ne bi gradio nove silaze s atuocesta niti bi brinuo o regionalnom razvoju Hrvatske.

Kosor ističe kako u HSLS-u nacionalni interes vide u tome da se uvedu vinjete i da se napravi novih 100 silazaka s autocesta kako bi tako oživjele sve općine uz autocestu – ljudi bi ostali ondje i podigle bi se cijene nekretnina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“To je naš nacionalni i strateški interes, puno veći od 20 milijardi kuna. Hrvatske autoceste su krvotok Hrvatske. Kada bi svoj krvotok prodali, ne bi funkcionirali kao tijelo i kao država. Nažalost, Milanović to ne razumije”, ustvrdio je Kosor.

Prometni stručnjak Željko Marušić rekao je da su autoceste najvažniji strateški sustav Hrvatske koji utječe na gospodarstvo, turizam i sigurnost prometa. Upozorio je kako bi se moglo desiti da koncesionar koristi klauzulu minimalnog jamčenog prometa te tegljače potjera s autocesta kako bi smanjio troškove održavanja, a neće ga biti briga što će time zagušiti gospodarstvo i bitno ugroziti sigurnost u prometu. Koncesijom bismo, smatra Marušić, svake godine ostali bez najmanje milijardu kuna čistog prihoda od cestarine. Gledamo li na gospodarstvo, tada to može biti najštetniji potez u povijesti Hrvatske, kaže Marušić.

Kosor je naveo i da, po anketama, 80 posto građana ne podržava prodaju ili monetizaciju autocesta. “Uvjeren sam tu nema nekih stranačkih interesa – lijevih, desnih ili centrističkih – već da će svi građani podržati da se ne prodaju autoceste”, zaključio je Kosor.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Akcija prikupljanja potpisa traje do 25. listopada.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.