Udruga U ime obitelji poslala je zahtjev za objavljivanjem ispravka informacije i odgovora zbog članka objavljenog na portalu www.novilist.hr pod naslovom: „Katoličke udruge protiv promjena u obrazovanju: Previše praktičnih znanja, premalo domoljublja“, koji je objavljen i u tiskanom izdanju Novog lista dana 10. svibnja 2016. pod naslovom „Katoličke udruge traže temeljitu reviziju kurikularne reforme“, autorice Ljerke Bratonja Martinović. U članku se iznosi niz netočnih i neistinitih informacija o Udruzi U ime obitelji.
Što su sve zatražili da se ispravi prenosimo u ciijelosti:
Poštovani,
obraćam Vam se kao predsjednica udruge U ime obitelji, Zagreb, Ulica kralja Zvonimira 17, OIB: 27741674988, a radi članka objavljenog na portalu www.novilist.hr dana 10. svibnja 2016. godine pod naslovom: „Katoličke udruge protiv promjena u obrazovanju: Previše praktičnih znanja, premalo domoljublja“, koji je objavljen i u tiskanom izdanju Novog lista dana 10. svibnja 2016. pod naslovom „Katoličke udruge traže temeljitu reviziju kurikularne reforme“, autorice Ljerke Bratonja Martinović.
Sukladno odredbama članka 40., 41., 42. i 56. Zakona o medijima (NN br. 59/2004, 84/2011 i 81/2013), pozivam Vas da u cijelosti, na istim stranicama portala i tiskanog medija gdje se proteže i sporni članak, objavite ovaj odgovor s ispravkom, koji potpisuje dr. sc. Beata Halassy, kao i da uklonite predmetni članak s Vašeg internetskog portala:
„Dana 10. svibnja 2016. internetski portal Novog lista objavio je članak pod naslovom ‘Katoličke udruge protiv promjena u obrazovanju: Previše praktičnih znanja, premalo domoljublja’, koji je u tiskanom izdanju istog dana objavljen pod naslovom „Katoličke udruge traže temeljitu reviziju kurikularne reforme“, autorice Ljerke Bratonja Martinović, te je u tom članku izneseno niz netočnih i neistinitih informacija o Udruzi U ime obitelji.
Udruga U ime obitelji nije katolička udruga, kako se navodi u navedenom članku, već je građanska udruga otvorena ljudima svih vjeroispovijesti. I budući da ne vidimo da se bilo koje druge udruge definira kao ateističke, agnostičke, muslimanske, pravoslavne – molimo Novi list da prestane krivo prikazivati udrugu U ime obitelji nastojeći poručiti građanima koji podržavaju aktivnosti udruge, a nisu katolici, da tu ne pripadaju.
U članku se navodi da udruga U ime obitelji nije za korjenite promjene, što nije točan navod. Udruga U ime obitelji samo ne podržava uvođenje korjenitih promjena u sustav obrazovanja bez prethodne analize koja bi jasno ukazala na propuste i manjkavosti, bez dobre pripremljenosti, i bez dobre argumentacije zašto se nešto čini, što u ovom procesu nedostaje.
Nadalje, udruga U ime obitelji predlaže ukidanje međupredmetnih tema, ne zbog toga što ne želi nove moderne sadržaje, kako navodi članak, već zato što smatra da su sadržaji međupredmetnih tema dobro ugrađeni u postojeće predmetne kurikule, a da će izdvajanje međupredmetnih sadržaja u zasebne kurikule donijeti nove administrativne namete profesorskom kadru. Izdvajanje međupredmetnih sadržaja u zasebnih novih 7 kurikula, za profesore i učitelje znači da će oni te sadržaje morati administrativno voditi u svom osnovnom kurikulu i u 7 zasebnih međupredmetnih kurikula. Da će morati izrađivati pripreme za neko gradivo za svoj osnovni predmet i za sve one međupredmetne kurikule kojih se upravo to gradivo tiče. Smatramo da je međupredmetnost, tj. usklađenost i nadopunjavanje među predmetima odlika već i postojećeg sustava, a dodatno izdvajanje nekih tema u zasebne kurikule da predstavlja veliki administrativni namet profesorskom kadru.
Ukoliko je iz nekog razloga, kojeg ne možemo dokučiti, nužno da pojedini međupredmetni sadržaji budu izdvojeni i administrirani kao zasebni kurikuli (pisanje planova, izvještaja, provođenje vrednovanja za 7 dodatnih međupredmentih tema), U ime obitelji se pita zbog čega su odabrani baš predloženi sadržaji a ne neki drugi i tko je taj koji je tako i na temelju čega odlučio. Kao primjer vrlo interesantnih međupredmetnih sadržaja, koji trenutno nisu predloženi, vidimo:
Međupredmetna tema SVIJEST O NACIONALNOM IDENTITETU, kao jedan od ciljeva i jedna od vrijednosti na kojima počiva odgoj i obrazovanje (str. 11 i 12), a koja bi uključivala sadržaje o nacionalnoj povijesti, o nacionalnim prirodnim bogatstvima, o nacionalnim istaknutim povijesnim ličnostima koje su zadužile narod svojim postignućima u kulturi, znanosti, i sl., o tradicijskoj baštini i slično, o vrijednoj nacionalnoj književnosti;
Ili međupredmetna tema PRIVLAČNOST STEM PODRUČJA, kojom bi se istakla usmjerenost CKR-a usklađivanju sa važećom Strategijom znanosti, obrazovanja i tehnološkog razvoja, a koja bi uključivala međupredmetnu nastavu vezanu uz predmete ključne za stvaranje predznanja budućih STEM stručnjaka;
Ili međupredmetna tema PISANO I USMENO IZRAŽAVANJE, kojom bi se istakla važnost jedne vještine koja je zajednička svim predmetima, može se i treba uvježbavati i koristiti u stjecanju znanja u svim predmetima, i važna je i za osobni i za socijalni razvoj pojedinca;
Ili međupredmetna tema ČOVJEK KAO KULTURNO BIĆE, koja bi odgajala mlade ljude u ljubavi i gladi za kulturom u svim njenim oblicima;
Ili međupredmetna tema ČAST I MORAL, koja bi na visokom mjestu u svijesti mladih ljudi ugradila te dvije ključne vrijednosti, nasušno potrebne da društvo krene na bolje; u okviru ove međupredmetne teme moglo bi se u djecu ugrađivati vrijednosti da se dana riječ mora držati, da se dogovoreno mora poštivati, da se mora pridržavati obećanih rokova, da se posuđeno mora vraćati, da se ne smije lagati, da stisak ruke nešto znači, i slično.
Potičemo stručnjake i javnost da promisle o predloženom.“
S poštovanjem,
Željka Markić,
predsjednica Udruge U ime obitelji
Tekst se nastavlja ispod oglasa