(FOTO) Na gradilištu Pelješkog mosta u podmorje zabijen prvi probni “pilot”

Foto: Fah

Probni pilot dug 74 metra zabijen je u četvrtak u podmorje na gradilištu Pelješkog mosta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Taj je građevinski zahvat bitan za temeljenje mosta obavljen mehanizacijom kineskog izvođača “China Bridge And Road Cooperation”.

Predstavnik Hrvatskih cesta za realizaciju ugovora o izgradnji Pelješkog mosta Jeroslav Šegedin, objasnio je kako je svrha zabijanja pilota u stupno mjesto broj 4 da izvođač dokaže projektom traženu kvalitetu i tehnologiju izvođenja radova.

“Uz to, želimo vidjeti koliko je dinamika radova u skladu s dinamičkim planom izvođača. Znat ćemo jesu li potrebne preinake ili je sve sukladno tehnologiji kojom raspolažu. Zasad smo zadovoljni, posebno kvalitetom izvedbe pilota koji su na putu iz Kine za gradilište. Njih 26 stiže, a još 20 čeka ukrcaj”, rekao je Šegedin.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić zaključio je kako, prema onom što je na gradilištu vidio, izvođač ima znanje i iskustvo za uspješnu realizaciju projekta u rokovima i po odredbama ugovora.

Za županiju je ovo iznimno bitan projekt“, naglasio je župan, koji smatra kako će cjelokupni projekt povezivanja juga Hrvatske biti izvršen u zadanom roku, do 2022. godine.

“Raspisan je natječaj za pristupne ceste, a očekuje se natječaj za zaobilaznicu Stona. Očekujem i da će se, po nacionalnoj prometnoj strategiji, autocesta od čvorišta Metković produžiti do Osojnika u Dubrovniku, gdje izlazi iz Hrvatske i uz sufinanciranje iz EU-a ide prema Crnoj Gori, Albaniji i Grčkoj. Potrebna je i brza cesta do Osojnika, kao i pelješka cesta do trajektne luke Perna i zaobilaznice Orebića”, rekao je Dobroslavić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Brod s 26 pilota na gradilište bi iz Kine trebao stići 16. siječnja.

Ugovor za izgradnju mosta kopno-Pelješac s pristupnim cestama, vrijedan 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a) potpisan je 23. travnja između predstavnika Hrvatskih cesta (HC) i kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporationk, a 85 posto prihvatljivih troškova financira se iz EU sredstava.

Izgradnja Pelješkog mosta je prvi od ukupno četiri faze projekta cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom. Ostale faze odnose se na izgradnju pristupnih cesta, pri čemu treću i četvrtu fazu čini izgradnja stonske obilaznice, koja uključuje i izgradnju mosta Ston.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rok za podnošenje ponuda na javnom nadmetanju za izgradnju stonske obilaznice, poddionice Sparagovići/Zaradeže – Prapratno i Prapratno-Doli je 21. siječnja. Ukupna dužina pristupnih cesta Pelješkom mostu iznosi 30 kilometara, a na stonsku obilaznicu se odnosi 18 kilometara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.