Fra Josip Blažević za Narod.hr: ‘Mason živi u teškome grijehu i nema pravo na sakramente dok ne istupi iz masonerije’

Foto: Snimka zaslona

“Nije moguće u isto vrijeme biti katolik i pripadati masoneriji. Masonerija je baštinik liberalnog prosvjetiteljstva i neprijateljskog stava prema Crkvi koji, nužno, ne mora dijeliti i svaki mason. Mason živi u teškome grijehu i nema pravo na sakramente dok ne istupi iz masonerije. Srž problema leži u tome što je masonima naređeno da ne svjedoče istinito u postupku protiv brata masona. Pozdravljam izlaženje masona u javnost, uklanjanje tabua o njima, a tome mogu najviše pridonijeti oni sami. Ostavio sam kontakt za one masone koji bi eventualno zaželjeli dijalog s Crkvom. Crkva se raduje susretu sa svakim čovjekom kojega doista zanima istina.”, istaknuo je u razgovoru za Narod.hr fra Josip Blažević, provincijal Hrvatske provincije sv. Jeronima franjevaca konventualaca te vjerojatno najveći stručnjak u Crkvi u Hrvata za istočnjačke religije i New Age.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S fra Jospom Blaževićem razgovarali smo povodom sukoba među masonskim ložama u Hrvatskoj te otkrivanjem nekih imena utjecajnih pripadnika, među kojima je i bivši glavni državni odvjetnik Dražen Jelenić, oftamolog Nikica Gabrić, poznati odvjetnik Veljko Miljević. Fra Blažević je podsjetio na službeni stav Katoličke crkve o masonima, odgovorio na pitanje je li cilj slobodnih zidara uništiti Crkvu te objasnio razliku između osobne prelature Katoličke Crkve Opus Dei i masona – što većina medija u neznanju uspoređuje.

>Glasilo ‘Loža’ – koja su poznata lica u Hrvatskoj članovi masonske lože?

>Odvjetnik Olujić za Narod.hr: ‘Članovi masonskih loža, a pretpostavlja se da ih je u Hrvatskoj oko 700, ne bi trebali obavljati javne funkcije’

Tekst se nastavlja ispod oglasa

>Kovač: Afera s Jelenićem nije slučajno došla u vrijeme izbora u HDZ-u – Plenkovićeva struja želi odglumiti ‘borbu protiv masona’

> I za njih trojicu se tvrdi da su masoni: Među njima Milanovićev bivši savjetnik, povjesničar i čovjek koji je režirao doček Vatrenih?

Narod.hr: Masonstvo je oduvijek javnosti interesantno poglavito stoga što je obavijeno velom misterije. Kažite nam nešto o samoj povijesti masonstva u svijetu. Otkud potječu izvori masonerije?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Masoni za sebe vole reći da oni potječu još od postanka svijeta što, dakako, treba shvatiti samo metaforički. Povijest masonerije, ukratko, možemo razdijeliti u dvije osnovne faze. Prvu fazu predstavlja tzv. „operativno masonstvo“, sastavljeno od srednjovjekovnih zidara, graditelja crkava i katedrala. Drugu fazu, koja nas ovdje i zanima, predstavlja tzv. „spekulativno masonstvo“ koje nastaje osnutkom Velike Engleske lože 1717. u Londonu. Spekulativno masonstvo, ili današnja masonerija, sastoji se od uglednih ljudi, izabranih moćnika, makar povijest potvrđuje da je u masonskim ložama bilo i opskurnih tipova, pripadnika raznih hermetičkih tradicija, jednih privučenih tajnim znanjima, a drugih iz želje da bi se domogli pozicija slave i moći.

Fra Blažević: “Zabluda je da masonerija u sebi ima kršćanke korijene”

Narod.hr: Imaju li kršćanstvo i masoni poveznicu?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svojim hijerarhijskim ustrojstvom, obredima, zakletvama, radom na usavršavanju svojih članova, masonerija ostavlja dojam imitacije Crkve. Ali je ona i njezina suprotnost. Datum osnutka, na blagdan sv. Ivana Krstitelja, 24. lipnja 1717. godine, nekoga može zavesti na pomisao da masonerija u sebi ima kršćanke korijene, ali i to je zabluda. Polazište masonerije su drevni mitovi i s njima povezana alkemijsko-ezoterijsko-gnostička vjerovanja kao uporišta masonske metafizike. Datum 24. lipnja izabran je jer potječe iz pretkršćanskih poganskih slavlja vezanih uz zimski i ljetni suncostaj, te proljetnu i jesensku ravnodnevnicu. 24. lipnja padao je ljetni suncostaj, te je to bio najduži dan u godini. Još od Andersonovih Konstitucija, poteklih iz običaja operativnog masonstva, „Skupština Velike Lože“ održavala se na 24. lipnja i 24. prosinca. Mnoge lože organiziraju takozvana solsticijska slavlja na te datume.

Posebnu poveznicu s masonima predstavlja upravo Red franjevaca konventualaca, kojemu i sam pripadam, zbog sv. Maksimilijana Kolbea, koji je u bunkeru gladi položio život u zamjenu za život oca jedne obitelji. Kao mladi student u Rimu 1917. godine susreo se s antikršćanskim masonskim manifestacijama prigodom obilježavanja dvjesto godina postojanja masonerije. Kao kršćanski odgovor sv. Maksimilijan Kolbe utemeljio je Vojsku Bezgrešne, katoličku udrugu, koja već sto godina moli za obraćenje masona i drugih neprijatelja Crkve te radi na posvećenju duša.

Narod.hr: Što su masoni predstavljali nekad, a što danas?

Teško je o masoneriji govoriti u kategorijama nekada i danas. Masonerija nikada nije bila istoznačan pojam. Značajna razlika postojala je jedino između operativnog i spekulativnog masonstva. Operativno se bavilo izgradnjom katedrala i crkava, dok se spekulativno posvetilo metafizičkim konceptima i izgradnji novog svjetskog poretka. Također postoji izvjesna razlika između Engleske masonerije, koja je sačuvala religijske elemente i toleranciju prema religijama, te Velikog Orijenta Francuske i Italije, koji su upadljivo antiklerikalni. Moglo bi se govoriti i o specifičnostima američke masonerije, razlikama između yorškog i škotskog reda, ali bi nas to daleko odvelo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Fra Blažević: “Nije moguće u isto vrijeme biti katolik i pripadati masoneriji”

Narod.hr: Jesu li stavovi slobodnog zidarstva nepomirljivi s Katoličkom Crkvom?

Šesto osuda masonerije raznih papa i opetovano sankcioniranje katolika koji se učlane u masoneriju bjelodano svjedoči o nepomirljivosti između Katoličke crkve i masonerije. Nije moguće u isto vrijeme biti katolik i pripadati masoneriji. Zakonik kanonskog prava iz 1983. godine o masonima govori u kanonu 1374 i kaže: „Tko se uključi u društvo koje rovari protiv Crkve, neka se kazni pravednom kaznom; tko pak takvo društvo promiče ili vodi neka se kazni zabranom bogoslužja.“ Mason živi u teškome grijehu i nema pravo na sakramente dok ne istupi iz masonerije.

Narod.hr: Je li cilj slobodnih zidara uništiti Katoličku Crkvu i zavladati svijetom?

Spomenuti Zakonik kanonskog prava o masonima govori u formulaciji „društva koja rovare protiv Crkve“. Masonerija je baštinik liberalnog prosvjetiteljstva i neprijateljskog stava prema Crkvi koji, nužno, ne mora dijeliti i svaki mason. Lože su šaroliko društvo pojedinaca među kojima su i pojedinci u njega zalutali spletom različitih okolnosti.

Sv. Maksimilijan Kolbe bio je uvjeren u postojanje masonskog plana za uništenje Katoličke crkve i on na njega odgovara utemeljenjem Vojske Bezgrešne koja već sto godina moli za obraćenje masona i posvećenje duša. Masonima se direktno obraća ovim riječima: „Možda ste znatiželjni tko smo pa se tako pouzdajemo u svoju snagu. Mi smo vojska čiji Vojskovođa zna svakoga od vas, gledao je i gleda na svaki vaš čin, sluša svaku vašu riječ, i čak… čak mu ni jedna vaša misao ne ostaje skrivena. – Recite sami, može li u takvim uvjetima biti govora o tajnim planovima, o tajanstvenim akcijama, nevidljivosti?“ (Kolbeovi Spisi, 1047.)

Stav koji sv. Maksimilijan Kolbe zauzima u odnosu na slobodne zidare ne proistječe iz njegove oholosti, ili oslanjanja na vlastite snage, nego iz povjerenja u Bezgrešnu, ona je njegov Vojskovođa, njezina moć tolika je da pred njom nemaju šanse nikakvi njezini neprijatelji ili zavjerenici. On se ne boji teoretičara zavjere i njihovih spletki. Bezgrešna je sigurna luka u kojoj svoje uporište pronalazi sv. Maksimilijan Kolbe.

U tom smislu Crkva je od početka svjesna Isusovog obećanja da je ni vrata paklena neće nadvladati. Time Crkva ne podcjenjuje protivnu snagu, svjesna je da su masoni u svim strukturama moći u Hrvatskoj i u svijetu, ali se Crkva oslanja na Božju snagu. Božja riječ je posljednja, Bog će nam svima biti Sudac. Ljudsko je vrijeme ograničeno i kratko. Samo Bog je vječan. U dobrim smo rukama.

Fra Blažević: “Kršćanstvo je i danas najprogonjenija religija na svijetu”

Narod.hr: Imaju li moć da to i postignu?

Ja se ne bojim uništavanja Crkve izvana. Opasnost Crkvi nisu vanjski neprijatelji. Najmanje masoni. Od okrutnih progona kršćana iz prvih stoljeća kršćanstva, do dana današnjega, Crkva je podnosila progonstvo. Kršćanstvo je i danas najprogonjenija religija na svijetu. Crkvu ne mogu uništiti neprijatelji izvana. Sva mora svijeta ne mogu potopiti brod sve dok voda ne uđu u njega. Tako i Crkvu teško mogu uništiti vjetrovi ovoga svijeta, puhali oni i iz masonskih loža. Oni je samo mogu bacati tamo ili amo.

Crkvu možemo uništiti jedino mi sami, mi kršćani, iznutra, ako postanemo bljutava sol, ako se iznevjerimo evanđeoskoj radikalnosti. Nas uništava vlastita nevjerodostojnost i afere koje nemaju veze s masonerijom. Nama u Crkvi potrebna je obnova, novi Duhovi, evangelizatori koji svjedoče a ne uvjeravaju, koji propovijedaju što su iskusili a ne naučili. Duh Sveti, prisutan u Crkvi, onaj je koji sve čini novo. On je snaga koja privlači i pomlađuje Crkvu. I rane zacjeljuje. Istinski neprijatelji Crkve boje se Crkve koja životom svjedoči ono što propovijeda. Boje se njezinih članova i društava koja iskoračuju iz osrednjosti i zaista oživotvoruju evanđelje. Ali ako su nam neprijatelji zbog naših loših djela, onda su nam s pravom neprijatelji, onda su nam proročki poziv na obraćenje. Ali ako nas progone zbog imena Isusova, jer svjedočimo njegovo evanđelje, blago nama, onda smo pravi Isusovi učenici.

Fra Blažević: “Nije pravedno Opus Dei izjednačavati s masonerijom”

Narod.hr: Opus Dei mediji često uspoređuju s masonerijom. Kako odgovoriti?

Izjednačavati Osobnu prelaturu Opus Dei s masonerijom konstrukcija je koja proistječe iz neznanja ili sa svrhom da se zamuti voda. Mnogi koji brkaju Opus Dei i masoneriju o njemu nisu pročitali ništa više osim romana Dan Browna, Da Vincijev kod, koji ih je zlonamjerno ocrnio u ime navodne slobode literarnog žanra.

Osobna prelatura Opus Dei je od Katoličke crkve priznata ustanova koja, da budem slikovit, „većom brzinom“ svoje članove usmjerava prema svetosti. Osnovao ju je sv. Josemaría Escrivá de Balaguer, a sv. Papa Ivan Pavao II. uzdigao na Osobnu prelaturu temeljem Apostolske konstitucije Ut sit, 28. studenog 1982. Regionalni vikar prelature Opus Dei za Hrvatsku je Portugalac mons. Jorge Ramos, omiljeni ispovjednik u zagrebačkoj katedrali. To što Opus Dei od svojih članova zahtjeva „više“, što su oni aktivniji u odnosu na inertnu većinu kršćana, što oživotvoruju evanđelje u praksi i strateški rade na projektu širenja Kraljevstva Božjega, nije opravdan razlog da ih se uspoređuje s masonerijom.

Današnji svijet je toliko navikao na inertno kršćanstvo da svaki pokušaj življenja evanđeoske radikalnosti etiketira radikalizmom, fundamentalizmom ili sektaštvom. Sv. Franjo Asiški je u svoje vreme govorio da ga je Bog pozvao da bude nova budala u ovome svijetu. Svi su kršćani pozvani na tu evanđeosku ludost, na svetost, ne samo svećenici i časne sestre. U tom smislu Opus Dei ozbiljno shvaća taj Božji imperativ. Neupućenome se oni mogu učiniti izvjesnom „elitom“ u Crkvi, sličnoj masoneriji u društvu, ali između njih postoji radikalna razlika.

Ni masoneriji se ne zamjera njezin „elitizam“, uvijek su postojala elitna društva, gospodarstvenika, bankara, sudaca… Problem nije ni u tome ako bi se i jedni i drugi željeli domoći političke vlasti i natjecati za razne službe u državi. Zašto bi katolicima bilo uskraćeno sudjelovanje u političkom životu? Treba li isto uskratiti i masonima? Srž problema je najbolje formulirao odvjetnik Silvije Degen. Srž problema leži u tome što je masonima naređeno da ne svjedoče istinito u postupku protiv drugoga masona. Makar su svjesni da je to krivokletstvo, njima je puno veći grijeh izdati svoga brata masona. Članstvo u masoneriji paralizira njihovog člana da u vršenju vlasti ostane nepristran. Zbog toga može doći u sukob interesa. Opus Dei ništa ne taji, nije tajno društvo, u njemu je sve transparentno. Nije pravedno Opus Dei izjednačavati s masonerijom.

Narod.hr: Riječ o novoizišlom Zborniku „Vojska Bezgrešne i masonerija“

Upravo izašli Zbornik radova „Vojska Bezgrešne i masonerija“ donosi radove prvog znanstvenog skupa u Hrvatskoj na kojemu se obrađivala masonerija pod vidom njezinog odnosa prema Vojsci Bezgrešne koja je 2017. obilježavala sto godina svoga postojanja. Zbornik je jedinstven i nezaobilazan izvor informacija za sve koje zanima stav Katoličke crkve prema masoneriji sa iscrpnim argumentima i prikazom povijesti dijaloga između Crkve i masonerije.

Organizatori simpozija bili su Hrvatski mariološki institut Katoličkoga bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Međunarodni i nacionalni centar Vojske Bezgrešne, Nadbiskupijski pastoralni institut Zagrebačke nadbiskupije i Centar „Hrvatski Areopag“ za međureligijski dijalog Hrvatske provincije franjevaca konventualaca. Bili su pozvani i masoni ali su odbili sudjelovanje uz Hanžekovićevo obrazloženje da nema o čemu diskutirati s Crkvom jer da su nam svjetonazori nepomirljivi. Sa žaljenjem sam primio njegov stav. Pozdravljam izlaženje masona u javnost, uklanjanje tabua o njima, a tome mogu najviše pridonijeti oni sami. Na kraju Zbornika ostavio sam kontakt za one masone koji bi eventualno zaželjeli dijalog s Crkvom. Crkva se raduje susretu sa svakim čovjekom kojega doista zanima istina.

*Doc. dr. sc. fra Josip Blažević, ravnatelj je Centra „Hrvatski Areopag“ za međurelgijski dijalog Hrvatske provincije sv. Jeronima i provincijal Hrvatske provincije sv. Jeronima franjevaca konventualaca. Od 2017. predaje kolegij “New Age i kršćanstvo” na Teološko-katehetskom odjelu Sveučilišta u Zadru.

Licencijat iz fundamentalne teologije postigao 2002. godine na Papinskom Sveučilištu Gregoriana u Rimu s temom: La fede come terapia. Un confronto fra la visione cristiana e la dottrina di Sri Sathya Sai Baba (Vjera kao terapija. Sučeljene kršćanskog gledišta i nauka Sri Sathya Sai Babe). Doktorsku disertaciju postigao 2008. godine na Papinskom Sveučilištu Gregoriana u Rimu s temom: L’esperienza del corpo umano nel contesto interculturale. Confronto critico fra le teorije dei »centri di energia« (cakra) e le intuizioni filosofico-teologiche di Max Scheler e Karol Wojtyła (Iskustvo ljudskog tijela u međukulturalnom kontekstu. Kritičko sučeljavanje teorija o »energetskim centrima« [čakrama] i filozofsko-teoloških spoznaja Maxa Schelera i Karola Wojtyłe). 2002. godine osnovao je Centar “Hrvatski Areopag” za međureligijski dijalog Hrvatske provincije sv. Jeronima franjevaca konventualaca čiji je ravnatelj do danas. Godine 2015. pokrenuo je manifestaciju Festivala kršćanskog kazališta u Hrvatskoj.

Organizator je raznih simpozija, skupova, tribina, autor brojnih članaka i više knjiga. Objavio je do sada: Proroci Novog doba, Joga i kršćanstvo, Sai Baba i/ili Isus Krist. Teološka prosudba Sai Babe, čudesnih ozdravljenja i vizije ujedinjenja svih religija, Halloween. Poganstvo staro i novo, Horoskop. Astrologija i vidovnjaci, New Age i kršćanstvo. Enciklopedijski priručnik, Praznovjerje. Kako djeluju stvari koje ne djeluju. Urednik je više Zbornika, a posljednji objavljen je „Vojska Bezgrešne i masonerija“.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.