Grabar-Kitarović posjetila gimnaziju u kojoj se provodi projekt ‘Škola za život’: ‘Populizam u pristupu je potreban kako bi se politike približile građanima’

Foto: fah

Predsjednica Republike Kolinda Grabar-Kitarović posjetila je u srijedu Prvu riječku hrvatsku gimnaziju, gdje se provodi eksperimentalni program ‘Škole za život’.

Ravnateljica te gimnazije Jane Sclaunich rekla je pozdravljajući predsjednicu da je u prve razrede uveden ekperimentalni program “Škole za život”. “Gimnazija je predvodnica nekih reformskih procesa te našim iskustvom možemo olakšati drugim školama provedbu reforme”, dodala je.

Učenici su predsjednici predstavili svoje aktivnosti u debatnome klubu, u sklopu kojega su osvajali prva mjesta na međužupanijskim natjecanjima, zatim u sudjelovanju u Europskom parlamentu mladih i natjecanjima u simulaciji sudskog procesa.

Učenice prvog razreda govorile su o svojim iskustvima u eksperimetnalnoj nastavi. Ocijenile su da je reforma dobro osmišljena, ali ima nekih teškoća u njezinoj primjeni, te da je najveća njezina kvaliteta u tome što se gradivo ne uči napamet, nego se potiče rad u skupinama i na terenu, a kao najveći nedostatak istaknule su nemogućnost odabira predmete koje bi željele.

Predsjednica Grabar-Kitarović rekla je da dolazak u tu gimnaziju, u koju je išla do trećeg razreda, u njoj budi uspomene, ponajprije na prijateljstvo i zajedništvo. Rekla je da se slaže s ciljevima reforme, ističući vrijednost projektnog pristupa umjesto stroge podjele na predmete. Iznijela je vlastiti primjer, kad je u četvrtom razredu srednje škole u sklopu razmjene otišla u SAD.

“Tamo mi je bilo beskrajno lakše i jednostavnije zahvaljujući znanju koje sam stekla u ovoj gimnaziji”, ustvrdila je.

Predsjednica je kazala kako je bitno razvijati kritičko mišljenje među mladima kako bi među mnoštvom informacija znali prepoznati točne.

Dobro je da mladi koriste mogućnosti mobilnosti, odlaze u inozemstvo, ali da se svakako vrate”, rekla je, ocijenivši da je bitan društveni odgoj kako bi se “stvaralo aktivne mlade ljude koji mijenjaju svijet oko sebe ako njime nisu zadovoljni”.

Predsjednica je rekla kako ohrabruje škole da dopuste učenicima sudjelovati u aktivnostima kao što su nedavni prosvjedi za klimu.

“Mladi bi se trebali angažirati i unutar zajednice, ne samo globalno, nego i za pitanja koja se tiču njih samih i njihovih kolega, poput bullying, nasilja, cyberbullying i sličnog. Oni sami mogu iznaći načine kako utjecati na svoje kolege da se primjereno ponašaju”, dodala je.

Kolinda Grabar-Kitarović je ustvrdila da je danas potreban populizam u politici, ali populizam u pristupu, a ne u sadržaju.

Populizam u pristupu je potreban kako bi se politike približile građanima u izravnijem kontaktu, a populizam u sadržaju nije dobar jer se često svodi na ekstremizam, ukidanje prava drugima ili antiinstitucionalizam. Moraju postojati pravni poredak i institucije, ali uz sve veći angažman ljudi u politici”, smatra predsjednica.

Na pitanje učenika utječe li EU na suverenitet Hrvatske, Grabar-Kitarović je odgovorila da svakako utječe, ali se ne prenosi, nego se dijeli, i to na razini zajedničke politike, prihvaćanjem direktiva ili zakona. “To je vidljivo i u slučaju preustroja Uljanika i ‘3. maja’, pri čemu zahvaljujući činjenici da je Hrvatska članica EU ograničava odobrenje poticaja brodogradilištima”, navela je.

Ograničavajući čimbenici članstva u EU jesu i u poljoprivrednoj politici, u određenim kvotama za mlijeko, voćarstvo, vinogradarstvo i drugo. Ocjenjujući prednosti i nedostatke članstva u EU, predsjednica je ustvrdila da nijedna situacija u životu nije idealna, da svagdje ima prednosti i nedostataka, pa tako i u ovom slučaju. No, sveobuhvatno, članstvo za Hrvatsku ima više dobrih strana nego lošijih, ocijenila je.

Odgovarajući na učeničko pitanje, kazala je da je Hrvatska uspješna na harmonizaciji sustava i implementaciji propisa, ali provedba je malo problematičnija.

“Primjerice, u privatnom sektoru, u malim i srednjim poduzećima bi se trebao osmisliti bolji sustav informiranja o propisima. U EU je i zajednički sustav vrijednosti, poput slobode, demokracije, borbe protiv korupcije i slično, a na tom polju Hrvatska još treba snažnije djelovati”, ocijenila je Grabar-Kitarović.

“Treba se boriti protiv klijentelizma, nepotizma, da svi imaju iste šanse, bez obzira na to pripadaju li nekoj interesnoj skupini, stranci, ili imaju utjecajne rođake”, zaključila je hrvatska predsjednica u razgovoru s učenicima.

U nastavku posjeta Rijeci Kolinda Grabar-Kitarović obići će Fakultet zdravstvenih studija.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/hina