Hajdaš Dončić tvrdi da se Croatia Airlinesu ne može dogoditi ono što se dogodilo Germanwingsu – je li u pravu?

Ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić komentirao je stravičnu zrakoplovnu nesreću u francuskim Alpama, koju je prema rezultatima istrage uzrokovao kopilot zrakoplova Germanwingsa, Andreas Lubitz, ubivši 149 ljudi i sebe. Hajdaš Dončić je rekao da se to hrvatskoj zrakoplovnoj kompaniji”Croatiji Airlines jednostavno ne može dogoditi”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Imamo “pilota i kopilota” u kabini, ali što ako…?

Poručio je kako Croatia Airlines nije niskobudžetna kompanija te da je jedna od najsigurnijih europskih zračnih kompanija.

Upitan o tome kakvo je stanje u pilotskim kabinama kod nas ministar je kazao da su u njima uvijek “pilot i kopilot” istovremeno. Nije pojasnio što se događa kada, primjerice, jedan od njih mora na WC, baš kao što se to dogodilo u slučaju Germanwingsa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podsjetimo na činjenicu kako je mogućnost da pilot ostane sam u kokpitu u skladu sa standardnim sigurnosnim propisima koji se u Europi primjenjuju na nacionalnoj i na EU razini, iako će se sada poslije tragedije njemačkog zrakoplova ipak puno toga promijeniti što su najavile i neke vodeće europske zrakoplovne kompanije.

Ne postoji, barem nije postojao do sada, zakon koji bi pilotu Croatije Airlinesa onemogućio odlazak na WC a koji bi istovremeno nekome od osoblja naredio da bude u kabini s kopilotom.  Dakle, takvo strogo pravilo do sada nije postojalo. Znači li to da ministar Hajdaš Dončić nagađa?

U SAD-u neka druga priča

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U SAD-u je priča nešto drugačija – kada pilot napusti kabinu jedan član osoblja mora biti s kopilotom. Namjera je takve mjere provjeravanje tko se pokušava vratiti u kabinu, radi se o mjerama koje su uvedene poslije terorističkih udara na New York u rujnu mjesecu 2001. godine. Nakon terorističkih napada na SAD, koji su doslovno šokirali svijet, zrakoplovne kompanije uvele su mjeru da se vrata pilotske kabine ne mogu normalno otvoriti izvana već da pilot koji je ostao u kabini mora prije pogledati tko kuca na vrata i tek tada donijeti odluku da vrata otvori. Kakvu je odluku donio Andreas Lubitz svijet je, nažalost, saznao.

U slučaju Germanwingsova zrakoplova mjera koja onemogućuje da jedna osoba, u ovom slučaju Andreas Lubitz, ostane sama u pilotskoj kabini vjerojatno bi spriječila tragediju jer je teško povjerovati da bi kopilot svladao istovremeno kolegu i uspio se zabarikadirati u pilotskoj kabini.

Spomenimo još jednom, nakon Germanwinsgove tragedije sve više zrakoplovnih kompanija uvodi tu istu mjeru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Piloti i stjuardese Croatia Airlinesa su štrajkali zbog premorenosti

Riječi ministra Hajdaša Dončića imaju i sasvim jednu drugu dimenziju ukoliko znamo da su piloti, mehaničari i stjuardese Croatia Airlinesa nekoliko puta štrajkali u znak upozorenja. Piloti su htjeli više sati odmora između noćnih letova.

“Imamo dva leta i između njih dva i pol sata odmora i onda opet nakon toga dva leta, sve to iza ponoći. Taj odmor nije dovoljan. Mi želimo raditi, ali želimo raditi sigurno ne ugrožavajući nikoga, ni putnike ni kompaniju”, poručio je tijekom jednog od štrajkova kapetan Hrvoje Bušić.

Drugim riječima, zrakoplovnu nesreću, tragediju, ne mora uvijek izazvati tehnički kvar nego se ona može dogoditi i zbog ljudskog čimbenika, u ovom slučaju umora ili “burnouta”. Ministar zaboravlja da piloti, kada upravljaju zrakoplovom, moraju imati idealne uvjete te moraju biti maksimalno spremni i koncentrirani na ono što rade s obzirom da je na njima nevjerojatna odgovornost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ministar bi trebao znati da premorenost s vremenom može izazvati depresiju, kao i to da je umor jedan od općenito najčešćih uzroke nesreće.

Je li ministar prometa najbolje obaviješten o svim ovim činjenicama? I mora li se baš u sve miješati kao da je najbolji stručnjak?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.