Jutarnji tvrdi: Šeks protupravno dobio na uvid sve dokumente koje je novinar pregledao o njemu u Arhivu

Foto: fah

Gospodinu Vladimiru Šeksu Jutarnji list predočio je dio arhivskih dokumenata u kojima se spominje njegovo ime te su mu ostavili dovoljno vremena da ih prouči prije nego što za Jutarnji list iznese “svoju stranu priče”.

Naravno, Šeksa je zanimalo otkud im ti materijali, kako su do njih došli, zašto to upravo sada žele objaviti i “tko stoji iza cijele priče”. Sve su to bila, može se tako reći, očekivana pitanja, a Jutarnji ističe da im nije bio cilj ništa skrivati, pa tako ni da je riječ o arhivskoj građi pohranjenoj u Hrvatskom državnom arhivu, ali ne u njegovu dosjeu. Logično je bilo i da Šeks pokuša dobiti kompletnu dokumentaciju o kojoj su izvijestili. Međutim, način na koji ju je dobio više je nego zabrinjavajući, upozorava Jutarnji list.

> Nino Raspudić: U politici istinu govore samo starci i mladci

Naime, kako im je sam rekao, u petak prijepodne dobio je sve dosjee koje je novinar razgledavao u HDA. Dakle, ne samo dosje u kojemu je opisana njegova uloga u otvaranju prethodne operativne obrade nad Zlatkom Bagarićem, nego i sve druge dosjee koje je otvarao autor članka, ali i sve osobe koje imaju isto prezime.

Šeks je napomenuo kako je samo usmeno zatražio da mu se dostave ti dosjei, a onda ih je i dobio. Pritom Jutarnji list navodi da nije sporno to što je Šeks zatražio, mogao je tražiti bilo što, ali je krajnje zabrinjavajuće da su nadležni u HDA za njegove privatne potrebe krenuli u provjeru podataka svojih korisnika i potom mu dostavili tražene dokumente. Šeks je u svom uredu u središnjici HDZ-a, gdje su novinari Jutarnjeg lista s njim razgovarali, i pokazao kopije raznih dosjea koji su mu dostavljeni. Čak im je dopustio i da ih fotografiraju.

> Dinko Čutura: Arhivi se ne zatvaraju, štoviše bit će još dostupniji nego po Mostu

Međutim, ravnatelj HDA Dinko Čutura, kojega su, kako navodi Jutarnji list, potom telefonski kontaktirali te pitali temeljem kojih su propisa u HDA za Šeksa provjeravali podatke o vlastitim korisnicima, ustvrdio je da to nije točno i da nikome, pa ni Šeksu, dokumentacija nije dostavljena na opisani način.

“Ja za to ne znam”, izjavio je Čutura, a pri istom je odgovoru ostao i nakon što su mu rekli da su tu informaciju dobili upravo od Vladimira Šeksa.

Dinko Čutura recenzent je Šeksove knjige, što je Jutarnjem listu ističu, sam rekao napominjući da su zbog knjige u kontaktu, ali je dodao da se “ovih dana” nisu čuli. I onda je prekinuo vezu, zaključuje Jutarnji list.

> Grmoja: Plenković nije htio transferirati ‘kolegu’ Šeksa pred Istražno povjerenstvo koje su ugasili prije toga

Podsjetimo, Jutarnji je list u nedjelju objavio dosje s kompromitirajućim podatcima iz 70-ih godina koji navodno razotkrivaju odnos Šeksa i tajne službe SFRJ. U cijelom dosjeu nigdje nije izravno navedeno tko je “Kolega”, ali se to kodno ime spominje na više mjesta u raznim dokumentima SDS-a i to kao “operativna veza”, što je Nikola Grmoja, politički tajnik Mosta i saborski zastupnik te stranke komentirao riječima “Plenković nije htio transferirati “kolegu” Šeksa pred Istražno povjerenstvo koje su ugasili prije toga. Predložili su novi zakon o arhivima da arhiv UDBA-e jednom zauvijek zatvore. Pogledajte zašto…”, dijeleći poveznicu prema prikupljenim podatcima.

> Šeks o optužbama Jutarnjeg lista: Nikoga nisam išao prijaviti, pokušao sam spriječiti klopku koju su mi namjestili udbaši

Vladimir Šeks suočen s optužujućim podatcima Jutarnjeg lista poručio je “Nikoga nisam išao prijaviti, pokušao sam spriječiti klopku koju su mi namjestili udbaši”.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/jutarnji.hr