Kako je u vlasničku strukturu Styrije koja posjeduje Večernji list ušao bivši čelnik nogometnog i košarkaškog kluba Crvena Zvezda?

Foto: Večernji list, Styria, snimka zaslona Fotomontaža: narod.hr

Nakon što je pošta Sjeverne Makedonije, povodom Dana pobjede izdala poštansku marku kako bi zahvalili Hrvatskoj na prijateljstvu prilikom čega im se potkrala se pogreška budući da su Hrvatsku prikazali s daleko većim teritorijem, greška u prikazu granica Republike Hrvatske potkrala se i Večernjem listu. Te su tiražne hrvatske novine u utorak Hrvatsku prikazali kao dio Jugoslavije te je to izdanje otišlo u sve države u koje Večernji list dostavlja svoj dnevnik.

Tko je vlasnik Večernjeg lista nakon njegove privatizacije?

Večernji list je pokrenut 1959., a nakon raspada Jugoslavije Hrvatska ga preuzima 1990. godine. Većinski vlasnici su bili Fond za privatizaciju i Fond Mirovinskog osiguranja koji su ga pod sumnjivim okolnostima prodali 1998. godine.

Naime, Večernji list preuzela je tvrtka s Djevičanskih otoka Caritas Fund Ltd., osnovana samo nekoliko dana prije, a od 2001. godine Večernjim listom upravlja austrijska Styria Medien AG odnosno Katholischer Medien Verein Privatstiftung (“Privatna katolička medijska zaklada”) o kojoj se malo zna, osim da je suprotno imenu izrazito liberalnih nadahnuća i nije bliska Crkvi.

Inače, iste godine kada je odlučena prodaja Večernjeg lista, osnovan je i Jutarnji list čiji je prvi bio Europapress Holding iza kojeg su stajali Ninoslav Pavić i njemačka Funke Mediengruppa, svatko s 50% udjela u vlasništvu.

>U Mađarskoj osnovana velika konzervativna neprofitna organizacija koja će u vlasništvu imati preko 400 medija

Zbog svega je prodaju Večernjeg lista istraživao i posebni saborski odbor koji je, prema riječima predsjednika povjerenstva Joška Kontića zaključio čak 13 nepravilnosti odnosno kršenja zakona i drugih akata te je upozorilo na visoku razinu neregularnosti postupka dionica poduzeća Večernji listi. On je 2009. godine za Slobodnu Dalmaciju kazao da je to bilo i više nego dovoljno za poništenje pretvorbe Večernjeg lista, no do toga nikada nije došlo.

Izdavačka kuća iz Beograda ulazi u vlasničku strukturu Styrije

Prošle godine Styria je najavila kako je započela proces prodaje 25 posto udjela Styria Media Internationala u Adria Mediji Zagreb te beogradska Adria Media Grupa preuzima stopostotno vlasništvo u Adria Mediji Zagreb.

Riječ je o izdavačkoj kući koja je vlasnik srpskog ekstremističkog tabloida Kurir koji redovito Hrvate proziva za navodno ustaštvo. Inače, iza Adria Media Grupe stoji tvrtka “Mondo Inc” d.o.o. koja je registrirana u Beogradu, a u svom vlasništvu uz Adria Media Grupu posjeduje Adria Media Magazin u Beogradu, Adria Media Invest u Beogradu, Adria Mediji Zagreb u Zagrebu i tvrtku Admatic Media u Beogradu.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [55.29 KB]

Iza Adria Media Grupe stoji bivši čelnik nogometnog i košarkaškog kluba Crvena Zvezda

Na čelu Mondo Inc d.o.o.-a nalazi se Igor Žeželj koji je kao menadžer bio na čelu nogometnoga i košarkaškoga kluba Crvena Zvezda, a u srpskim medijima pisalo se kako iza Žeželjeve tvrtke zapravo stoji Telekom Srbija.

Inače Udruženje novinara Srbije priopćilo je prošle godine kako je preuzimanjem Adria Media Grupe Igor Žeželj postao vlasnik i tvrtke Adria Media Magazine, stoga obje firme u svom vlasništvu imaju ukupno 41 medij. Uz to, Adria Media Zagreb koja je u 100% vlasništvu srpske Adria Media Grupe na hrvatskom medijskom prostoru odgovorna je za časopise Story, Elle, Cosmopolitan, Sensa, Men’s Health, National Geographic te za portal roditelji.hr.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr