Evo što je ravnatelj HAVC-a, Daniel Rafaelić rekao na reagiranje udovica i istomišljenika.
“Čini mi se da je ovdje riječ o klasičnom podmetanju, politizaciji i prizemnom iskazivanju nezadovoljstva s jednim od najboljih hrvatskih filmova u posljednjih deset godina. Ovo je uistinu grozan slučaj”, rekao je Rafaelić.
Prije nekoliko dana se oglasio i redatelj i član nadzornog odbora Hrvatskog društva redatelja, Dalibor Matanić te za N1 komentirao ovaj slučaj.
“Znate li koliko je stvari u zadnjih 20 godina mene vrijeđalo pa nisam išao na televiziju. Moja je poruka udovicama hrvatskih branitelja da su se njihovi muževi borili za slobodnu Hrvatsku, ne samo od okupatora, nego i slobodu misli. To je pravo umjetnika, to je naš pokazatelj koliko volimo ovu zemlju da je napravimo boljom. Koketiranje s tim ministrom, koji je nespretno to pokušavao promijeniti, a zna da se ne može miješati u rad javne televizije, samo je nespretan slučaj. Mislim da se diže velika frka oko nečega što je ispalo vrlo nespretno“, rekao je Matanić.
Pavo Marinković je za razvoj projekta filma “Ministarstvo ljubavi” od HAVC-a 2013. godine, dobio 110.000,00 kuna, u kategoriji Dugometražni igrani film (3.rok), a to se može pogledati ovdje.
Nakon toga je godinu kasnije, (2014.) za poticanje audiovizualnih djela i stvaralaštva u kategoriji dugometražni film dobio još jednu visoku svotu od 3.900.000,00 kuna.
Vezano za financiranje spornog filma koji je izazvao mnogo reakcija, za N1 u emisiji Novi dan je svoje stajalište komentirao i saborski zastupnik i zastupnik u zagrebačkoj Gradskoj skupštini Neovisnih za Hrvatsku; Zlatko Hasanbegović.
“To pokazuje opće stanju na HRT-u. Dakle, moram biti iskren, nisam gledao film. Mislim da se skreće pozornost s ključne stvari, to je način financiranja i raspodjele sredstva za filmove. Građani imaju pravo vidjeti kakvi se filmovi snimaju javnim novcem. Ja sam protiv bilo kakve cenzure, ali tu je problem Hrvatski audiovizualni centar (HAVC), njegovo djelovanje i način raspodjele novca, kriteriji za financiranje pojedinih filmova. Postavlja se pitanje što državna kulturna politika želi s hrvatskim filmom. HAVC je postao mjesto sjecišta različitih sukoba interesa, to je potvrdilo i povlačenje Hribara koji je morao dati ostavku“, rekao je Hasanbegović.
Film je zahvaljujući odobrenju, potpori i suradnji s HRT-om mogao napredovati. No, za razliku od privatnih ili komercijalnih televizija, HRT je dužan pružiti objektivne, nezavisne, poštene i nepristrane informacije za najširu javnost.
To možemo vidjeti i u Zakonu o HRT-u (dio) od članka broj 5. do članka broj 8. Programskih načela.
Ovaj film koji je dobio velika novčana sredstva, snimao se 2016. godine na lokacijama oko Drniša, Nacionalnog parka Krka te u Zagrebu, a premijerno je prikazan na Pulskom filmskom festivalu.