Migranti, samo dođite – s istoka i juga, kopnom i morem

epa04923791 Refugees from Syria arrive on the coast of Mytilini, Lesvos island, on a dinghy after crossing from Turkey, 10 September 2015. Some 3,000 refugees disembark daily on the coast of the island, coming from the Turkish coastline. Most of the refugees want to continue their journey to countries of northern and central Europe. EPA/ORESTIS PANAGIOTOU

Nastavlja se niz nesnalaženja i kardinalnih pogrešaka SDP-ove Vlade u odgovoru na migrantsku krizu. Iako na području Prevlake od odlaska snaga UN, 20. prosinca 2002. nije uspostavljen puni pravni suverenitet RH, upravo taj prostor priprema se za prihvat migranata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Područje Prevlake predmet je spora između Hrvatske i Crne Gore kao nasljednice privremenoga režima uspostavljenog temeljem Protokola o Prevlaci iz 2002. godine. Protokol predviđa razvojačeno područje 3 km u dubinu kopnene granice za Crnu Goru, a 5 km za Hrvatsku. Nakon osamostaljenja Crne Gore nije postignut dogovor o trajnoj granici kojim bi se ukinuo privremeni režim uz južnu granicu dviju država.

Takvo područje, koje je predmet međugraničnog spora, pripremati za prihvat migranata, i to javno oglašavati, poput turističke ponude Dubrovnika jest rijetko viđen primjer tragične zablude. Ministar Ostojić izjavio je: “Odgovorna država mora biti spremna za eventualni južni izbjeglički krak. Prije pet dana smo zapravo počeli s pripremama za ovo i to bez obzira što nemamo nikoga još u ovom trenutku na jugu, ali upravo da nam se ne bi dogodilo da ne budemo razvučeni na dvije strane. To je odrađeno, to znači prihvatni centar na Prevlaci bit će spreman za tu operaciju. Bude li potrebe prihvatni centar će dnevno moći prihvatiti 3 do 5 tisuća ljudi koji žele u zapadnu Europu.“

Prevlaka je 2,5 kilometra dugačak, a na najširem djelu 460 metara širok poluotok. Kad se cestom nastavi dalje prema Prevlaci, zadnje mjesto na jugu Hrvatske je Vitaljina. U Vitaljini žive obitelji vlasnici zemljišta na Prevlaci, koji su i živi dokaz kako je Prevlaka dio RH. Od Vitaljine do Prevlake vodi uska i opasna cesta, a potom se dolazi na raskrižje: lijevo granični prijelaz prema Crnoj Gori, a desno, ulaz u Park Prevlaka. Na tom ulazu vijori se posljednji hrvatski barjak na jugu Hrvatske, koji simbolizira državni suverenitet.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Intenzivne pripreme kao pozivnica za „Južnu rutu“

Više od 150 ljudi iz GSS, vatrogasaca, strojeva i radnika već nekoliko dana raščišćava područje na Prevlaci. Djelatnici HEP-a pripremaju opskrbu poluotoka strujom. Prevlaka trenutačno nema opskrbu tekućom vodom. Na najjužnijoj kopnenoj točki Hrvatske, na rtu Oštro, nalazi se Austrougarska utvrda iz 1850. godine iz koje se ima pogled na cijeli ulaz u Bokokotorski zaljev. Potom slijedi cijeli niz bunkera za bitnice, koje su bile okrenute prema pučini. Iz vremena komunističke vlasti cijeli je poluotok premrežen vojnim objektima raznih namjena, velikim hangarima, a dio je bio povezan labirintom podzemnih tunela.

Migranti sami dogovaraju rutu, mi se prilagođavamo?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Glasnogovornik Stožera za zaštitu i spašavanje Dubrovačko-neretvanske županije Goran Cvjetinović kaže: „Nije to jedini prostor na jugu promijeni li se izbjeglička ruta. Postoje naznake i na internetskim stranicama na kojima se dopisuju izbjeglice, kako bi se u slučaju da mađarske granice ostanu zatvorene oni mogli uputiti južnom rutom iz Grčke, preko Albanije i Crne Gore u Hrvatsku. Stožer je mišljenja da će migranti u Hrvatsku ulaziti na graničnim prijelazima u Vitaljini, Gornjem Brgatu i, Novim Selima u dolini Neretve. Stožer bi informaciju o kretanju izbjeglica prema hrvatskom jugu trebao dobiti 48 sati prije njihova dolaska na granicu.

epa04942727 Migrants guarded by Hungarian police officers on their way, after they crossed the Croatian-Hungarian green border, towards the railway station in Zakany, 230 kms southwest of Budapest, Hungary, 21 September 2015. The migrants were transported to the Hungarian border by the Croatian authorities from the Croatian village of Tovarnik.  EPA/GYORGY VARGA HUNGARY OUT

Odande bi se migranti trebali prevesti do Ploča, gdje dalje postoji mogućnost željezničkog prijevoza.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Znajući koliko je jug zemlje prometno izoliran, postavlja se pitanje koliko je ovo realno izvediv plan. Osim toga ovakva vrsta prijevoza drastično će povećati troškove migrantske krize. Zapravo, cijela zamisao južne rute je groteskno nestvarna.

Morska ruta

Prema procjenama MUP-a, zbog blokade mađarske granice, ali i nadolazećih hladnih i kišnih dana može se očekivati da će dio migranata stići i morem. U tom će se slučaju njihov prihvat obaviti u Dubrovniku, u lučkom području ispod mosta dr. Franje Tuđmana.

Iz dokumentacije je vidljivo da su pripreme za mogući prihvat migranata pri kraju te da je plan razrađen do najmanjeg detalja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Primjerice, već su određene smjene te poimenično sastavljena lista dežurstava u Stožeru. Za prihvat izbjeglica koji bi u Hrvatsku dolazili morem u planu je i najudaljeniji naseljeni hrvatski otok Lastovo, na kojem se nalazi napuštena baza bivše jugovojske. Kako slavodobitno najavljuju dobro obavješteni mediji:“ Lastovo bi moglo biti hrvatska Lampedusa.“ Drugim riječima, dođite nam i morem.

Što će nam Cruiseri? Što će nam dubrovački turizam? Mi smo spremni primiti migrante kopnom i morem, s juga i istoka, mi smo „humani i dobri“, nas će pohvaliti u Bruxellesu.

Istočna ruta, južna ruta, morska ruta, put u propast

Ako se svi ambiciozni planovi Vlade realiziraju, mogli bismo svakodnevno Istočnom rutom – Tovarnik – Opatovac – Strošinci primati
6 000 migranata, Južnom rutom Prevlaka – Metković do 5 000 migranata, a morskom rutom, Lastovo (Lampedusa), Dubrovački most 3 000 migranata, uzimajući u obzir probleme s jugom na otvorenom moru i stanje HRM-e.

No planeri su sigurno ukalkulirali i trajekte Jadrolinije, a oni s tolikim brojem migranta mogu izaći „na kraj“, bez problema.

Time bismo uz optimalno planiranje mogli dnevno primiti i 14 000 migranata, ako se dobro uskladi kopneni, željeznički i morski prijevoz. Osim toga morska ruta, je medijski puno isplativija, jer na Jadranu je izvjesno događanje svakojakih tragičnih događaja, čega smo svjedoci, u slučaju korištenja morske rute prema Grčkoj i Italiji.

epa04948217 Refugees from Syria take a photo after disembarking from the ferry 'Eleftherios Venizelos at the port of Piraeus, near Athens, Greece, 25 September 2015. The ship 'Eleftherios Venizelos' arrived in the port of Piraeus carrying 2498 refugees and migrants that had landed on the Greek island of Lesvos (Lesbos), crossing from Turkey. An estimated 100,000 refugees and migrants arrived on the Greek islands during August, according to Hellenic Coast Guard.  EPA/ORESTIS PANAGIOTOU

To će razveseliti strane vlasnike medija u Hrvatskoj koji njeguju senzacionalistički pristup vijestima. Hrvatska će se ponovno vratiti na udarna mjesta izvanrednih vijesti svjetskih medijskih kuća, pa će ministri iz Vlade Z. Milanovića moći u svojim izjavama naglasiti koliko se Hrvatska pokazuje kao zemlja koja čini i mnogo više no što je njenoj moći.

U predizborno vrijeme, to je odličan izgovor da se ne razgovara o ostalim katastrofalnim učincima SDP-ove vlade – gospodarskim, pravosudnim, socijalnim…

Na taj nam je način, kao i svakom tko se tako ponaša, zajmčen put u propast.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.