Četvrtak, 30 siječnja, 2025
14.9 C
Zagreb
Pratite nas:

Miliša: Što otkriva prosvjed roditelja zbog jednog učenika?

Podijeli

Podijeli

Kod nas nije stvorena kritična masa kojom bi se mijenjalo socijalno stanje, jer socio – ekonomska kriza i društvena raslojavanja nisu dosegla granicu koja bi motivirala građane na (masovno) traženje izlaza iz društvenog kaosa. Da je država u kaosu dokazuje i slučaj dječaka u Zagrebu i prosvjeda roditelja, a da državne institucije do danas ne vide rješenja. Jedan od razloga tome je što o odgoju i socijalnoj pedagogiji odlučuju nestručnjaci i političari.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Slučaj devetogodišnjeg “problematičnog učenika” govori o kaotičnom stanju našeg školstva gdje matematičkom progesijom (istovremeno) nestaje povjerenje u državne institucije i autoritet učitelja i nastavnika. Ovaj slučaj je ilustracija institucionalnog prebacivanja odgovornosti. On otkriva kako se sustavno potkopava dignitet stuke. Da je država u potpunom kaosu dokaz je prebacivanje odgovornosti kod svakog novog slučaja nasilja nad i među djecom i mladima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Intrigantno je pitanje: Zašto se negdje šuti na iznimno važne događaje te gdje i kada se prosvjeduje? Sjećamo se slučaja kada su četrdesetak građana tjednima prosvjedovali protiv izgradnje hidroelektrane na rijeci Uni ili sada ovog u Zagrebu kada roditelji prosvjeduju (i) u trećoj školi zbog istog učenika. S druge strane, frapantna je šutnja građana u Osijeku kod ekološke katastofe i ponovljenog požara iste tvrtke. U potonjem slučaju svjedočili smo demonstraciji moći, s jedne te šutnje i inertnosti građana, s druge strane. Šunja i prosvjedi otkrivaju istu poveznicu – kaotično stanje u društvu!

>Miliša: Agresivni feminizam i diskriminacija muškog roda

Okidači za prosvjede

Kriza autoriteta struke i urušavanje etičnosti pogoduju kaotičnom stanju. To ilustrira zadnji prosvjed roditelja zagrebačke osnovne škole zbog jednog nesocijaliziranog učenika, a znamo da se u svakoj školi može pronaći njamanje jedan učenik koji maltretira druge.
Ovo je već treća škola iz koje se “problematični učenik”, kao loptica, prebacuje iz jedne u drugu zagrebačku školu. Od tada do danas ne uspijevaju se naći primjerene odgojne mjere i oblik školovanja djeteta sa teškoćama u ponašanju. Svi dionici ovog slučaja su izloženi stresnim situacijama, a najviše dječak. Već sada je najveća žrtva dječak jer se u javnosti stvara dojam da je riječ o malom monstrumu. Negov “slučaj” je gotovo isto u medijima tretiran kao trinaestogodišnjak u Srbiji koji je ubio deset učenika i školskog domara. Zadnje što čujemo je da se intenzivno razmišlja o novom premještanju učenika u “specijalno” odjeljenje. S dječakom se mjesecima loptaju predstavnici državnih institucija. Sada postaje razvidno zašto se ovaj slučaj ne dovodi u vezu s odgojnom atrofijom škole.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Državni sustav u kaosu

Da je državni sustav u kaosu dokaz je i to što Vlada RH iz područja obiteljske politike očekuju rješenja od Jelene Veljače, udruge B.a.b.e ili građanske incijative Spasi me! Partneri i suradnici u zaštiti djece su im aktivisti koji nemaju nikakvih stručnih kompetencija. Ministarstvo obitelji i socijalne politike zaobilazi vrhunske stučnjake a poziva i prepoznaje osobe iz te građanske inicijative osnovane od strane Veljače i njenih sljedbenica, kao one koji su najkompentnije u području zaštite djece. Zato sada predlažem da ministar Piletić i premijer Plenković (opet) pozovu “vrhunsku” stručnjakinju Jelenu Veljaču i njoj najbliže prijateljice u medijima eksponirane da (iste) riješe (i ovaj) problem. Poznavajući njihov modus operandi vjerujem da njihov prijedlog bio da se oca dječaka strpa u zatvor, a mamu i dječaka u sigurni kuću. I sve bi za čas bilo riješeno. Čudi me da ih do sada nisu angažirali kao spasiteljice djece i žena.

Ministri i državna tajnica potiču kaotično stanje

Na zadnjem sastanku u školi bila je i posebna savjetnica ministra obrazovanja Ivana Pavić Šimetin, epidemiologinja poznata po medijskim istupima u koronakrizi. Ona, kao i Ministar obrazovanja, koji je doktor biomedicinskih znanosti iz područja farmakologije i toksikologije, nemaju minimum pedagoških kompetencija pa ni spoznaja o funkcioniranju škola. Ministar je svojevremeno izjavio da roditelji blokiraju rad škole te vrše “pritisak na sustav da se to dijete makne iz škole ” te da ga ovo podsjeća na “balvan revoluciju”. Slično je izjavila i državna tajnica Ministarstva Zrinka Mužinić Bikić, kako “ulica ne može donositi odluke o stvarima koje se događaju u školi”. Sve ovo govori da spomenuti ministri i državna tajnica Vlade RH potiču kaotično stanje.

>Zlatko Miliša: Zašto podržavam novu stranku DOMiNO?

Ne mogu se osloboditi odgovornosti ni oni koji šute, od liječnika, stručno razvojnih službi do onih koji su trošili ogromne svote novaca na militantne kampanje protiv nasilja u školama. Naime, raniji UNICEF projekt Stop nasilju među mladima u školama implicira zaključak da su škole i mladi glavni krivci za nasilje. Gradovi su bili izlijepljeni brojnim plakatima s agresivnim porukama: “Iskorijenimo nasilje u školama”. Kome još treba dokazivati da se nasilje ne može iskorijeniti! U odgojno-obrazovnim ustanovama u kojima su provodili taj projekt izvjesili su i pločice s natpisom: “Škola s nultom stopom nasilja”. Ponavljam: Nasilje i ovisnost nije moguće iskorijeniti te nema škole s nultom stopom nasilja! Gdje su se sada sakrili čelnici UNICEF-a!?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Umjesto zaključka: Što nam je činiti?

Prijedloge koje slijede već sam ranije ponudio resornom Ministarstvu, a sada ih ponavljam…
Na svim razinama obrazovnog sustava treba poticati razvoj empatije, solidarnosti i nenasilja. Kao poticajan primjer imamo iz Njemačke, pa predlažem da pokrenemo nacionalni projekt Savez za odgoj, organizaciju tečajeva za roditelje Odgovorni roditelji – odgovorna djeca. Školama se može pomoći ako vratimo dostojanstvo i društveni ugled učiteljima, nastavnicima i profesorima, a djeci i roditeljima pomognemo u ovladavanju vještinama komuniciranja i pomažućem ponašanju. U svim školama učenici trebaju birati najprijatelja, a uspješan učenik treba postati vršnjak pomagač,
Odavna sam upozoravao da se ništa ne postiže izoliranjem ili izbacivanjem učenika neprimjerenog ponašanja iz škola jer će oni svoje destruktivne impulse realizirati na ulici, drugoj školi, ili obitelji.

Predlagao sam ministru obrazovanja i znanosti na kraju svake školske godine da pod svjetlima medijskih reflektora nagrađuje učenike i škole koje bi tim neovisnih stručnjaka birao za “male heroje” i dobročinitelje! Ovo više ne sugeriram aktualnom Ministru znanosti i obrazovanja, nego novom, budući vjerujem da će Radovan Fuchs konačno otići u mirovinu! Bilo bi mu bolje da posluša roditelje- prosvjednike dade ostavku nakon što je pokazao totalnu nekompetentnost za pedagoška pitanja djece i mladih.

>Miliša: Liberalizam nije politička ideologija

* Mišljenja iznesena u komentarima osobna su mišljenja njihovih autora i ne odražavaju nužno stajališta uredništva portala Narod.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr

Pročitaj više

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.

Pročitaj više

Frendica.hr

Glas naroda

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Povezani članci