Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta (MINGO) izvijestilo je u utorak da će se financijskom podrškom od 1,4 milijuna kuna za udruge za zaštite potrošača omogućiti pravilna disperzija sredstava prema svim dionicima civilnog društva u tom području, a navode i da je istraživanje pokazalo da se savjetovalištima koja financiraju obraća samo 1,7 posto građana.
Naime, kako se navodi u priopćenju Ministarstva, ono je 4. prosinca ove godine putem javnog savjetovanja objavilo upute za prijavitelje na javni natječaj za dodjelu financijske podrške projektima udruga koje djeluju u području zaštite prava potrošača u 2019. godini.
Tim natječajem dodijelit će se financijska podrška od ukupno 1,4 milijuna kuna svim udrugama za zaštitu potrošača u RH za inovativne i održive projekte s ciljem daljnjeg razvoja udruga za zaštitu potrošača u 2019. godini.
Na taj način, navode iz Ministarstva, stvoren je okvir za prijavu i do 20 udruga za zaštitu potrošača, čime će se, uz podupiranje razvoja civilnog društva u ovom području, omogućiti i jačanje informiranja i edukacija građana o njihovim potrošačkim pravima.
Prava potrošača: 8 trikova za smanjivanje rizika od internetskih prijevara
“Konkretno, ovom odlukom neće se provoditi dosadašnje financiranje projekta savjetovanja potrošača, već će se omogućiti pravilna disperzija proračunskih sredstava prema svim dionicima civilnog društva u području zaštita prava potrošača”, stoji u priopćenju.
Iz Ministarstva pojašnjavaju da su, sukladno obvezi izrade sektorske analize za utvrđivanje prioritetnih područja financiranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge i druge organizacije civilnoga društva iz javnih izvora u 2019. godini, proveli anketu sa zainteresiranom javnošću, odnosno svim udrugama za zaštitu prava potrošača u Hrvatskoj, koja je ukazala na nezadovoljstvo većine udruga te potrebu da se potiče rad svih aktivnih udruga iz tog područja, a ne samo nekih.
Iz Ministarstva navode i da je agencija Ipsos Puls provela ispitivanje javnog mnijenja koje je pokazalo da se svega 1,7 posto građana obraća savjetovalištima koje financijski podupire Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta.
Ministarstvo ističe da je zaštita prava potrošača multisektorsko područje u kojem sudjeluje i niz drugih ministarstava, te smatraju da je nužno njihovo aktivno uključivanje u pružanje potpore udrugama.
U Ministarstvu napominju da su na tom tragu 12. prosinca ove godine organizirali prvi Međuresorni dijalog za unaprjeđenje politike zaštite prava potrošača, na kojem su sudjelovali predstavnici više od 50 institucija i tijela.
Ministarstvo je najavilo i da će početkom iduće godine pokrenuti portal “Sve za potrošače“, kao jedinstvenu točku na kojoj će biti informacije o aktivnostima u zaštiti prava potrošača.
Tekst se nastavlja ispod oglasa