Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak uputila je otvoreno pismo povodom početka nove pedagoške i školske godine u kojem ističe kako je glavni cilj njezinog tima ulazak kurikularne reforme 2018./19. u škole u obliku pilot-projekta jer Hrvatska, poručuje ministrica, više nema vremena za čekanje, već je vrijeme za entuzijazam, optimizam, kreativnost, ali i težak zajednički rad.
“Hrvatska doista ima vrsne i vrijedne učitelje i nastavnike, odgojitelje i odgajatelje, stručne suradnike i ravnatelje. Upravo zbog njih neizmjerno mi je drago što u posljednjih godinu dana tema obrazovanja dominira od razgovora uz kavu u lokalnom kafiću, stručnih diskusija diljem naše male, ali lijepe zemlje, pa sve do medija koji uporno od svih političkih aktera traže jedinstvo u izlasku iz ideoloških rovova i stavljanju sadržaja znanosti i obrazovanja u prvi plan”, ističe Divjak.
Istina je, naglašava, da Hrvatska više nema vremena za čekanje, već je vrijeme za entuzijazam, optimizam, kreativnost, ali i težak zajednički rad.
“Imajući to na umu, kada sam prije nešto manje od 100 dana stupila na ovu zahtjevnu i odgovornu ulogu ministrice, odlučila sam da oko mene mora biti snažan, stručan, heterogen i doista motiviran tim ljudi koji mogu napraviti prijeko potrebni iskorak u obrazovanju zajedno s našim učiteljima, profesorima i znanstvenicima. Upravo zbog tih razloga od početka smo krenuli odlučnim tempom i prebacili u petu brzinu. Od školske godine 2018./19. diskete napokon odlaze u ropotarnicu povijesti i okrećemo se odgajanju kreativnih mladih ljudi koji nisu samo pasivni korisnici tehnologije. Okrećemo se izgradnji algoritamskog razmišljanja i kreativnih načina rješavanja problema s kojima se mladi ljudi suočavaju svakog dana. Od školske godine 2018./19. moj osobni cilj, ali i glavni cilj mojeg tima, ulazak je kurikularne reforme u škole u obliku pilot-projekta, kako je i zamišljeno Strategijom znanosti, obrazovanja i tehnologije koju je usvojio Hrvatski sabor”, istaknula je ministrica Divjak.
Ustvrdila je da su u Ministarstvu svjesni izazova te da se od nje, kao i dosad, može očekivati veliki entuzijazam, pozitivnu energiju i hrabrost u suočavanju sa svime što nam predstoji jer od odgovornosti nema namjeru bježati. “Za to nam treba i vaša pomoć kao nositelja promjene budući da samo međusobnim poštovanjem i ustrajnim radom, zalaganjem i povjerenjem možemo unaprijediti odgojno-obrazovni sustav. U učenju i poučavanju želim vam ushićenost, kreativnost i marljivost, a na putu k usvajanju novog znanja neka vas u stopu prate zaigranost, radoznalost, otvorenost i ono najvažnije – tolerancija”, napisala je ministrica.
Škola za život, a ne za ocjenu
Hrvatska se, kaže, još uvijek uči kako biti tolerantna pa je i zato je važno da takav pogled na svijet krene upravo iz škole koju pokušavamo izgraditi. Školu za život, a ne za ocjenu!, poručila je te dodala: “Nemojte zaboraviti da prilika za promjenu i iskorak ne postoji, nju stvaramo sami”.
U pismu učiteljima i nastavnicima, odgojiteljima, odgajateljima, stručnim suradnicima, pomoćnicima u nastavi i ravnatelji te roditeljima, prije svega je pozdravila ovogodišnje ‘prvašiće’ te im poželjela dobrodošlicu u školske klupe, kao i početak jednoga novog poglavlja života ispunjenog izazovima i radostima te učitelje i nastavnike koji će im, zajedno s roditeljima, biti stabilna potpora u učenju i odrastanju.
Tekst se nastavlja ispod oglasa