Marina Dobošić iz Žabnice nositeljica je OPG-a na kojem se bavi uzgojem i preradom buče. Svojim radom i zalaganjem ušla je među deset finalista izbora za najboljeg mladog poljoprivrednika, a za narod.hr rekla je više o svom OPG-u.
Recite nam ukratko čime se Vi na svom OPG-u bavite. Što je Vaša specijalnost?
OPG glasi na mene i bavimo se uzgojem tikve golice. Sadimo je na 40 hektara. Uzgojem buče se bavimo već devet godina, a njenom preradom posljednje četiri godine. Imamo vlastitu preradu i vlastitu prodaju. Ne prodajemo preko trgovačkih lanaca i partnera, već prodajemo naše proizvode isključivo sami u našim trgovinama.
Gdje se vaši proizvodi mogu naći?
Trenutno prodajemo na samoj adresi prerade, gdje živimo – u Žabnici, na Jarunu na adresi Pakoštanska 5 i trenutno je u otvaranju na Trgu bana Jelačića 6.
Uzgajate li još nešto na OPG-u ili se bavite isključivo tikvom?
Imamo. Ove smo godine prvi puta krenuli sa uzgojem slanutka. To u Hrvatskoj još nije baš zastupljena kultura. Osim toga, imamo pir – staru sortu pšenice, suncokret i kukuruz.
Što se tiče buče, kojom se najviše bavite, postoje li neke posebnosti vezane uz nju?
Naša je posebnost prerada na starinski način. Naše čisto, zlatno ulje se prerađuje postupkom kuhanja. To je taj stari način prerade kod kojeg se umjesto suncokretovog ulja dodaje voda. Sjemenka se kuha u samoj vodi dok voda ne ispari. Kad voda ispari, ulje ide na prešanje i onda ostaje dosta vitamina i minerala. Na taj se način ono ne gubi.
Koliko su ljudi danas upoznati s bučom? Ima li interesa za proizvode koje nudite?
Sve više u zadnje vrijeme. Tome dosta doprinosi i bučijada, ali i sajmovi. Mi imamo sreće, sve što uzgojimo to i prodamo. Najveći problem nam je skupo mjesto na sajmovima.
Što Vama znači ulazak među deset finalista u izboru za najboljeg mladog poljoprivrednika?
Uz preporuku Zagrebačke županije sam se prijavila na natječaj. Ulazak u finale mi dosta znači, za našu promociju i predstavljanje široj javnosti.
Imate li neke posebne planove za budućnost Vašeg OPG-a?
Seoski turizam nam je trenutna ideja. Jedan je dio već u izgradnji i očekujemo da bi to kroz dvije godine trebalo profunkcionirati.
Jesu li, po Vašem mišljenju, ljudi danas zainteresirani za domaće proizvode?
Jesu, sve više. Okreću se domaćim proizvodima i traže kvalitetu. Ljudi nam se vraćaju, mi imamo stalne kupce. Jednostavno se vidi da ljudi cijene i poštuju domaću proizvodnju.
Tekst se nastavlja ispod oglasa