“Mladi uče o seksualnosti, pitanje je od koga”. “Svećenik ili nastavnik”. “Ulica ili učitelj”. “Na greškama ili na nastavi”. “Na predavanju ili na tulumu”. Ovo su poruke koje šalje CESI – Centar za edukaciju, obrazovanje i istraživanje. One stoje na plakatima kojima je oblijepljen Zagreb.
Riječ je o kampanji koju je CESI pokrenuo da bi upozorio Grad Zagreb na uvođenje sveobuhvatnog seksualnog obrazovanja u škole kojima je Grad osnivač.
Biologija postala ideologija?
Bilo koja kampanja oko spolnog odgoja mora se temeljiti na biologiji, znanosti i
nenametanju vrijednosnog sustava. No, kampanja CESI to evidentno nije.
“Kampanja #Zaštošutimo 3.0 pokrenuta je s ciljem uvođenja sveobuhvatne seksualne edukacije (SSE) u zagrebačke škole”, stoji na stranici CESI.
Dodaju da im je namjera potaknuti Grad Zagreb da se obaveže na uvođenje ovakvog oblika obrazovanja. Žele i osigurati podršku javnosti, posebno roditelja i nastavnika za uvođenje sveobuhvatne seksualne edukacije.
“Svjetska iskustva pokazuju da je najučinkovitija školska seksualna edukacija i to posebna vrsta programa koju zovemo sveobuhvatno seksualno obrazovanje”, kažu.
Dodaju da se radi o programima “koji zagovaraju pozitivan pristup seksualnosti, ljudska prava i rodnu ravnopravnost i koji kod mladih razvijaju poštovanje drugih/drugačijih (seks. orijentacija, rodni identitet), usvajanje interpersonalnih vještina (npr. komunikacijskih) i odgovorno ponašanje”.
Iz navedenoga je u potpunosti razvidno da je riječ o opetovanom guranju rodno-ideoloških sadržaja u odgojno-obrazovne ustanove.
>Udruga CESI lažnom reklamom vara čitatelje Narod.hr-a
Višegodišnji pokušaji ‘guranja’ ideoloških sadržaja u odgojno-obrazovne ustanove
Iz CESI navode da su imali brojne neuspješne pokušaje uvođenja SSE na nacionalnoj razini.
Stoga su, dodaju, krajem 2022. godine “zajedno sa organizacijama civilnog društva i stručnjakinjama koje se bave ovom temom podnijele Gradu Zagrebu Prijedlog uvođenja pilot programa SSE kao izvannastavne aktivnosti u zagrebačke osnovne i srednje škole”.
Pojašnjavaju da je prijedlog sadržavao “razrađene smjernice i korake u procesu uvođenja sveobuhvatne seksualne edukacije, po uzoru na uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja”.
Podsjetimo, Narod.hr je u više navrata godinama upozoravao na ideologije koje se kriju iza GOOD inicijative posvećene uvođenju Građanskog odgoja i obrazovanja u hrvatske škole.
>GOOD inicijativa, koju financira Soros, lobira za nastavak kurikulne reforme s istim timom i planom
Biologija čovjeka je “zastarjela”?!
Iz CESI ističu da “učenici i učenice u školama trenutno slušaju tzv. zdravstveno obrazovanje u sklopu međupredmetne teme ‘Zdravlje’ koja seksualnosti i reproduktivnom zdravlju pristupa na zastarjeli način”.
Zanimljivo je da se CESI smatra meritornim za donošenje suda o reproduktivnom zdravlju te je li ono u školama implementirano na zastarjeli način ili ne.
Dodaju da ta međupredmetna tema “izostavlja sva pitanja vezana za rodne stereotipe i ravnopravnost, LGBTIQ+ zajednicu, uvažavanje različitosti te promociju pozitivnih stavova o seksualnosti”.
“Umjesto relevantnih diskusija, prevladava medikalizacija seksualnosti i konzervativan pristup temi”, navode.
Ponovno je, dakle, evidentna jasna namjera nasilnog uvođenja sadržaja izrazito ideološkog naboja u škole.
CESI se pozvao na analiza udruge LORI
Iz CESI se pozivaju na analizu predmetnih kurikuluma i nastavnih materijala koju je provela udruga LORI 2022.
Kažu da je ona utvrdila “da su sadržaji vezani uz pubertet i adolescentsku seksualnost zastupljeni uglavnom u okvirima očuvanja reproduktivnog zdravlja i prevencije rizičnih ponašanja“.
To, dodaju, “ukazuje na nedostatak drugih sadržaja važnih za sveobuhvatnu seksualnu edukaciju, kao što su komunikacijske vještine, međuljudski odnosi, osjećaji, užitak, različitosti, prava, društveni i kulturni utjecaj, rodne uloge i odnosi, te LGBTIQ teme”.
Čini se, prema CESI, da je ukazivanje na reproduktivno zdravlje i prevenciju rizičnog ponašanja zastarjelo jer ne uključuje, njima najvažnije, LGBTIQ teme.
Obrušili se na udžbenike Vjeronauka
“Udžbenici katoličkog vjeronauka obuhvaćaju mnogo sadržaja vezanih uz SSE i oni su standardizirano predstavljeni kroz prizmu religioznih uvjerenja”, kažu iz CESI.
Dodaju da se “pitanja roda i seksualnosti u potpunosti tumače u okviru ‘heteroseksualnog reproduktivnog braka muškarca i žene”.
Podsjetit ćemo na ustavnu definiciju braka kao zajednice muškarca i žene. Ona je, zahvaljujući građanskoj inicijativi U ime obitelji u prosincu 2013. uvedena u Ustav RH.
Čak 66 posto građana koji su izišli na referendum, odnosno njih 946 433, odlučilo je da u Ustav RH uđe odredba po kojoj je brak životna zajednica žene i muškarca (čl. 62. st. 2. Ustava RH).
CESI proziva nastavni sadržaj Vjeronauka da iznosi “religiozna i neznanstvena uvjerenja, pri čemu se prekid trudnoće osuđuje i stigmatizira”.
CESI tvrdi da javnost želi (obvezno!) uvođenje SSE u škole
CESI tvrdi da je njihova ovogodišnja “analiza sadržaja preventivnih programa i izvannastavnih aktivnosti vezanih uz seksualnost i seksualno i reproduktivno zdravlja u kurikulumima osnovnih i srednjih škola u Zagrebu” utvrdila “slabu zastupljenost, odnosno nedostatak ovih sadržaja”.
IPSOS je, tvrde, 2021. za CESI proveo istraživanje javnog mnijenja. Tvrde da rezultati istraživanja govore u prilog visokoj podršci uvođenja SSE.
CESI navodi da 78 posto građana smatra da SEE treba uvesti u škole. Tvrde da je njih 72 posto reklo da to obrazovanje treba biti obvezno.
Istraživanje udruge Status M u zagrebačkim srednjim školama
Navode i rezultate istraživanja koje je 2024. proveo Status M. Istraživanje je provedeno u srednjim školama u Zagrebu.
Rezultati, tvrde iz CESI, pokazuju da učenici i odgojno-obrazovni djelatnici prepoznaju potrebu za uvođenjem SSE.
Tvrde da su učenici nesigurni, sramežljivi, nemaju povjerenja u školski sustav. Tvrde i da sadržaj o spolnosti usvajaju na društvenim mrežama, od prijatelja ili putem vlastitog iskustva.
Odgojno-obrazovni djelatnici, dodaju, govore o problemima poput maloljetničke trudnoće, interesu i pitanjima učenika, nedostupnosti prostora i vremena za razgovor o temama te diskriminaciji rodnih i seksualnih manjina.
“Najalarmantniji znak potrebe za uvođenjem sveobuhvatnog seksualnog obrazovanja vide u velikom neznanju učenika o vlastitom tijelu i seksualnosti, pristanku ili rodno uvjetovanom nasilju“, tvrde iz CESI.
Zanimljivo, nigdje se ne spominje podatak da Hrvatska ima jednu od najnižih stopa tinejdžerskih trudnoća ne samo među zemljama EU, već u čitavoj Europi. Također, broj pobačaja kod hrvatskih adolescentica je nizak.
CESI proziva nacionalnu politiku
CESI naglašava da nijedna politička opcija do sada nije zauzela jasan stav o ovakvoj vrsti obrazovanja. Kažu da se išlo na “djelomična i polovična rješenja koja bi zadovoljila sve, a koja su, na kraju, išla na štetu djece i mladih”.
“Postojanje političke volje da se na lokalnoj razini u Gradu Zagrebu uvede sveobuhvatno seksualno obrazovanje može poslužiti i kao primjer dobre prakse za druge gradove, ali i na razini Europske unije”, kažu iz CESI.
Ističu da “lokalna vlast može ponuditi rješenje u situaciji kada na nacionalnoj razini ne postoji interes i volja da se to učini”.
Ovakva opasna kampanja mogla bi vrlo lako doći do sluha zagrebačkog gradonačelnika Tomislava Tomaševića. Obzirom da je i njegova politika temelji na sličnim ideološkim postavkama, roditelji i nastavnici zagrebačkih školaraca koji ne dijele iste svjetonazore mogli bi s pravom (p)ostati zabrinuti. Čini se, i ne samo zagrebačkih.
Tekst se nastavlja ispod oglasa