U studiju Večernjeg lista gostovao SDP-ov Renato Petek, zastupnik u zagrebačkoj Gradskoj skupštini. On je kao koalicijski partner gradonačelnika Tomislava Tomaševića intervjuu problematizirao sumnjive natječaje koje potpisuje gradonačelnik, a koji se po modelu ne razlikuju od onih koje je nekad potpisivao Milan Bandić. Njegov intervju djelomično prenosimo.
> Štakori trče stambenim zgradama u Zagrebu zbog neredovitog odvoza otpada
> Lovrić: Radi velike količine smeća, u Zagrebu su se pojavile divlje svinje
> Dobrović: Tomaševićev zagrebački model za otpad osuđen je na propast
> Tko je Tomaševićev direktor zagrebačke Čistoće Davor Vić – iz Osijeka vuče repove, gura ga SDP, a sljubio se s Možemo
Nedavno ste javnu nabavu vozila koju je proveo grad Zagreb pod vlašću Tomislava Tomaševića usporedili s javnim nabavama pokojnog gradonačelnika Milana Bandića. Zašto?
To nije moj zaključak. To je zaključak državne revizije koja je još u vrijeme Milana Bandića nedvosmisleno ustvrdila da takav model javne nabave nije ekonomski opravdan niti održiv. Bilo da je riječ o gradu Zagrebu, ZET-u, Zagrebačkom holdingu…
>Prema njemačkom veleposlanstvu Tomaševićeva udruga je njemačka politička institucija u RH!
Temelj takve javne nabave leži u činjenici da grad Zagreb unajmljuje rent-a-car za službene svrhe, dok je cijena najma takvog vozila iskazana izrazito skupocjenim dnevnim najmom. Ugovori s rent-a-car kućama potpisuju se na godinu ili dvije dana, pa ja u tome vidim isključivo financijsku štetu za grad Zagreb. Državna revizija također je zaključila da je financijski ili operativni leasing daleko isplativiji, pogotovo kad je riječ o toliko velikom broju automobila.
Koliko je takvih vozila i koliki je trošak?
Tomašević ih je u posljednjih šest mjeseci ugovorio nešto manje od 270. Prvo je naručio 50 automobila za Grad Zagreb, potom je stigla velika narudžba iz Holdinga i posljednji je najnoviji ugovor za ZET koji, uz Tomaševićev potpis, nabavlja 20 vozila. Ukupni trošak otprilike iznosi oko 30 milijuna kuna. Međutim, istina je da među tim automobilima ima dosta električnih i hibridnih vozila, što je sukladno predizbornom obećanju Tomislava Tomaševića. To je pohvalno, ali ostaje neodgovoreno pitanje zašto se odlučio za isti model javne nabave kojim se služio i Milan Bandić za kojeg je dokazano da je financijski neisplativ.
Koje su tvrtke u pitanju?
Kad je grad raspisao javnu nabavu koju je potpisao Tomašević, indikativno je da je posao dobila tvrtka Viator iz Splita. To je ista ona tvrtka koje je prolazila na svim natječajima kod Milana Bandića. Pa upravo smo Tomašević i ja u vrijeme Bandića održali presicu u povodu toga i to problematizirali. Čudi me da radi ono protiv čega se nekad borio. Tu su još tvrtke Auto Benussi i Auto Hrvatska koje su zbog specifičnosti natječaja dobile manje vrijedne poslove.
Jeste li Tomaševića upitali za detalje?
Da, učinio sam to na nedavnoj sjednici Gradske skupštine. Kazao mi je da će mi dostaviti detaljnu analizu iz koje proizlazi da je to dobar model javne nabave. Dodao je i kako je naknadno zaključio da je Bandićev model bio opravdan. Ako je to istina, onda znači da je Tomašević kao aktivist neopravdano prozivao pokojnog gradonačelnika.
Spominjali ste još niz drugih neobičnih natječaja. O čemu je riječ?
Tomašević je na početku mandata tvrdio da će pojednostavniti natječaje i javne nabave te ih učiniti kompetitivnijima kako bi se mogla stvarati tržišna konkurentnost u smislu javljanja što više tvrtki. Međutim, to nije ispunjeno. Primjer je raspisani natječaj za biootpad koji je dobila tvrtka Petra Pripuza premda ta tvrtka nikad prije nije bila angažirana za taj posao. Slična je situacija i s natječajem za prijevoz pokojnika koji je dobio član stranke BM 365. Jednostavno se radi o tome da su uvjeti natječaja definirani tako da automatizmom isključuju veći broj zainteresiranih tvrtki. Ne znam zašto to Tomašević radi.
U kakvoj je fazi sporazum vašeg SDP-a i Možemo?
Revidirat ćemo ga na razini mjesnih odbora i suradnje na svim razinama. Čini se da se Zagrebom previše upravlja stihijski i da nema čvrste ruke koja može pod kontrolom držati sve procese. U tom smislu nisam zadovoljan. Previše toga podsjeća na Bandićevo upravljanje gradom.
Poznato je da ste vi bili i protiv ukidanja mjere “roditelj-odgojitelj”…
Ja i ostali klubovi u Gradskoj skupštini smatrali su da tu mjeru treba promijeniti, a ne ukinuti. Predlagali smo fiksne iznose, smanjenje godina trajanja mjere i slično.