Portal srednja.hr hvali cjelovitu kurikulnu reformu kojoj stručni recenzenti ističu brojne pogreške

Foto: Thinkstock

Na portalu srednja.hr osvanuo je tekst pod naslovom “Međunarodne recenzije potvrdile: Jokić i suradnici izradili kvalitetne dokumente u Cjelovitoj kurikularnoj reformi” autorice Dore Kršul u kojemu se hvali cjelovita kurikulna reforma i navodi kako se međunarodni recenzenti osvrću na „jasnu strukturu kurikuluma, jasno i strukturirano napisane ishode učenja što učiteljima omogućava jednostavniju primjenu u razredu, ističu da ishodi učenja dobro uravnotežuju znanja i vještine te da su dobro povezani s ostalim nastavnim predmetima. Recenzenti, dakle, hvale strukturu, opise i ishode kurikuluma Informatike.“

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Srednja.hr: Istraživačko ili dojavljivačko novinarstvo Dore Kršul?

Vladimir Paar: Ministarstvo uvodi kurikulnu metodologiju koja provjereno ne funkcionira

Na pohvale CKR-u od strane portala srednja.hr reagirao je na portalu hrvatskonebo.com suradnik Znanstvenoga vijeća za obrazovanje i školstvo HAZU-a., dipl. inž. Laslo Torma, čiji osvrt prenosimo u nastavku:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Članak Dore Kršul zorni je primjer koliko nisko može pasti samopoštovanje kada čovjek, a pogotovo novinar, želi biti pristran i iznositi u javnost poluistine i neistine, kako se navodi: U članku se ne iznose točni podaci o međunarodnim institucijama, koje su dale mišljenje da je CKR, koji je izradila Ekspertna radna skupina na čelu s Borisom Jokićem, „kvalitetan“, nego se samo navode zemlje u kojima je to rađeno: Austrija, Velika Britanija i Estonija. Time je onemogućena svaka provjera vjerodostojnosti te informacije.

– Neistinita je tvrdnja da kritičari CKR-a ističu neprovedivost metodologije CKR-a kao njezin krucijalni nedostatak. Istina je da kritičari glavnim nedostatkom pri izradi CKR-a smatraju PRISTUP IZRADI CKR-A BEZ ANALIZE POSTOJEĆEG STANJA, ŠTO JE OSNOVNO PRAVILO PRI RJEŠAVANJU BILO KOJEG PROBLEMA! I metodologija je problematična i vjerojatno neprovediva.

– Sramotno je stotine recenzija naših najeminentnijih znanstvenika, članova akademske zajednice te stručnih i visoko kvalificiranih djelatnika iz obrazovnoga sustava nazivati „trikolor-trilogijom“! Uz isti pristup Jokić bi onda bio ono što i jest, a to je „nadristručnjak“ kome je povjeren posao za koji nije kompetentan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Laž je da se kritike ponajviše svode na kritiku metodologije! Istina je da su eminentni domaći kritičari CKR-a isticali brojne jezične, stručne i terminološke pogreške, a konstatirali su i brojne pogreške u pogledu stručnih definicija i izričaja. Od stotinjak stručnih recenzija NITI JEDNA NIJE POTVRDILA da je ovaj uradak nazvan CKR kvalitetan i uporabiv!

– Nezamislivo je i bezočna kleveta isticanje akademika Vladimira Paara kao „glavnoga“ kritičara CKR-a! Dapače, cijelo Znanstveno vijeće za obrazovanje i školstvo HAZU smatra CKR lošim uratkom!

– ISTINA JE da je metodologija koju je primijenio Jokić dala negativan ISHOD u zemljama koje su daleko relevantnije od Estonije!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Očito je da je članak pisan „namjenski“ u svrhu promocije Borisa Jokića i ministrice Divjak ne poštujući objektivne činjenice i prikrivajući temeljnu činjenicu da je CKR rađen bez analize stanja u postojećemu odgojno-obrazovnom sustavu Republike Hrvatske

– Ovaj je članak sramota za portal srednja.hr kao i za samu autoricu.”

* Laslo Torma, dipl. inž.
Suradnik Znanstvenoga vijeća za obrazovanje i školstvo HAZU-a.

Paar za Narod.hr: Jokićeva kurikulna reforma eksperiment je na ljudskoj populaciji kojem se unaprijed zna negativan ishod

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.