Vladimir Paar: Ministarstvo uvodi kurikulnu metodologiju koja provjereno ne funkcionira

Vukovar, 19.09.2014. - Danas je ispred Srednje tehničke škole Nikola Tesla u Borovu Naselju otkriven spomenik Nikoli Tesli. Na slici akademik Vladimir Paar. foto HINA / mm

Akademik Vladimir Paar poslao je otvoreno pismo ministrici Blaženki Divjak u kojem je upozorio kako primjedbe na Cjelokupnu kurikulnu reformu postoje te je nabrojao koje su kritike recenzenti iznijeli spram CKR. Na pismo nitko iz Ministarstva i Vlade nije odgovorio, što je za Narod.hr potvrdio i sam akademik Paar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Akademik Paar ministrici Divjak: Obrazovna reforma zanemaruje odgoj i nameće jednoumni svjetonazor

„Nisam dobio nikakav odgovor ni od koga. Mislim na politički vrh. S drugih strana je bilo mnogo reakcija.“

Izrazio je zabrinutost za program koji se uvodi. „Uvoditi informatiku u pete i šeste razredu – to se u EU ne radi. Djeca još nisu zrela za to, a osim toga – koliki postotak djece će programirati? Citiram Billa Gatesa koji kaže: Digitalna tehnologija je samo alat, a najvažnija osoba u školstvu je učitelj. U Silicijskoj dolini gdje su najveći eksperti za digitalnu tehnologiju na svijetu – oni kao roditelji zahtijevaju od škola da ne pristupaju i ne koriste pretjerano digitalnu tehnologiju u nastavi. Zna se da digitalna tehnologija u nastavi smanjuje inteligenciju.“

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Paar za Narod.hr: Jokićeva kurikulna reforma eksperiment je na ljudskoj populaciji kojem se unaprijed zna negativan ishod

Vezano uz kurikulnu reformu, često se spominje STEM područje. Što je to u zbilji, rekao je Paar: „STEM ne označava robote i nastavu informatike. Slovo S označava fiziku, kemiju, biologiju i geologiju. Slovo T označava tehnologiju, a jedna od njih je digitalna tehnologija. E označava inženjerstvo, a M matematiku. Puno toga je zanemareno.

Osim informatike, još je niz pitanja koja zabrinjavaju stručnjake, ističe Paar.
„Drugo važno pitanje je pitanje nacionalnog identiteta. Sve zemlje Europske unije daju izrazitu pažnju faktoru nacionalnog identiteta te kulturnoj i povijesnoj baštini, osim našeg kurikula koji bi se uvodio u osnovne škole.“

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kurikul u suprotnosti sa znanstvenim spoznajama

U knjizi „Prilozi za raspravu o obrazovnoj i kurikulnoj reformi – kritike i vizije” 120 recenzenata jasno je izrazilo kritike na račun postojećeg programa. Riječ je o trećem dijelu trilogije što se tiče reforme hrvatskog školstva. Prethodne dvije knjige izašle su prošle i pretprošle godine, a u njima se pokriva cjelovita problematika kakvu reformu treba Hrvatska da bi bila pripremljena i uspješna u 21. stoljeću.

HAZU: Cjelovita kurikulna reforma zanemaruje bitne čimbenike znanja

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„U ovom kurikulu ima mnogo toga što je u suprotnosti sa znanstvenim spoznajama. Ne možemo djecu učiti nečemu što je u suprotnosti sa znanstvenim spoznajama! Nikakav odgovor na te kritike nisam dobio. Očito je da treba uključiti vrhunske stručnjake u tijela i povjerenstva koja rade na kurikulu. Recenzenti Znanstvenog vijeća za obrazovanje i školstvo Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti upozoravaju da metodologija koja se koristi u ovom Jokićevom kurikulu je zastarjela metodologija koja je prije 40-50 godina isprobana u nekim dijelovima SAD-a; Njemačkoj i drugdje.. Pokazalo se da ona u praksi ne funkcionira i kao takva je odbačena. Sad tu metodologiju Ministarstvo ide uvoditi u hrvatske škole. To je stvarno za zapitati se“, ističe akademik Paar.

Boris Jokić akademika Vladimira Paara optužio da je “aktivni rušitelj” kurikulne reforme

Više od 120 recenzenata potpuno je volonterski proučilo i napisalo recenzije, kaže Paar.

„Oni za to nisu dobili ni kune, za razliku od desetaka milijuna kuna koje su dobili autori kurikula. U vezi povijesti recenzenti upozoravaju da se kurikul povijesti koji je predložen temelji na materijalima centra za suradnju JI Europe u Solunu i Beogradu.“

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Odgovor nadbiskupa Puljića Borisu Jokiću koji Jutarnji nije htio objaviti: Još uvijek nijedno cjelovito Marulićevo djelo nije u lektiri

Akademik Paar osvrnuo se i na objavu napada Borisa Jokića na predsjednika Hrvatske biskupske konferencije biskupa Puljića. Dok je Jokićev napad na biskupa prenijet u Jutarnjem listu, za biskupov se odgovor na stranicama istog lista nije našlo mjesta.

Vezano uz cijelu kurikulnu reformu Paar kaže: „Ja ne razumijem postupke ministarstva, a posljedice će biti ogromne. To je sve vidljivo u recenzijama stručnjaka u Znanstvenom vijeću za obrazovanje i školstvo HAZU. Ponavljam, uopće nije bitno što ja mislim, što je moj osobni stav. Ja sam pokušao sumirati ono što u recenzijama piše i na što vrhunski recenzenti upozoravaju.“

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.