“Pitanje „duginih obitelji“ nije znanstveno, nego svjetonazorsko i aktivističko pitanje i ne može biti predmet školskoga gradiva“, napisao je u priopćenju prof. dr. sc. Matko Marušić u kojem postavlja pitanje ministrici znanosti, obrazovanja i sporta Blaženki Divjak o pitanju podjela slikovnica o “istospolnim obiteljima”, te upozorava da “škola ne uči djecu svjetonazorskim pitanjima. To se radilo u vrijeme komunizma i u demokraciji se ne smije raditi”.
Kako je nedavno najavljeno od udruge “Dugina obitelj” da će Hrvatska dobiti prvu takvu slikovnicu koja će promovirati homoseksualni način života i posvajanje djece od takvih parova, Marušić je poslao dopis ministrici Divjak u kojem objašnjava zašto “ta slikovnica ne smije dospjeti ni u jednu hrvatsku školu i vrtić ako u njoj ima i jedan roditelj koji se tome protivi”.
Dopis prenosimo u cijelosti:
Poštovana gđo ministrice Divjak,
obraćam Vam se povodom nakane udruge „Dugine obitelji“ da u hrvatske škole i vrtiće distribuira slikovnicu „Moje dugine obitelji“. Na to ste Vi reagirali izjavom da se rečena slikovnica ne će automatski slati u škole i vrtiće, nego će, citiram:
„roditelji imati pravo odlučiti žele li da ta slikovnica bude čitana i u onim vrtićima ili školama koji su dosad pokazali interes za nju.“
Dopustite da Vas upozorim da stvar nije tako jednostavna! Ustavno je pravo svih roditelja da školski (dakle i vrtićki) program za njihovu djecu ne bude u neskladu s njihovim nazorima. To znači da ta slikovnica ne smije dospjeti ni u jednu hrvatsku školu i vrtić ako u njoj ima i jedan roditelj koji se tome protivi. Odluku o „preuzimanju“ slikovnice, dakle, ne može donijeti ni uprava ustanove niti roditeljski savjet. To bi bilo nasilje nad onom manjinom, ili većinom, koja se tome protivi.
Rješenje je da roditelji od rečene udruge pojedinačno zatraže te slikovnice i po njima uče svoju djecu kod svoje kuće.
Podsjetit ću Vas na dvije stvari glede hrvatskih škola i vrtića, jer one objašnjavaju i ustavnu odredbu i to što sam gore predložio kao pošteno rješenje.
Prva je da škola ne uči djecu svjetonazorskim pitanjima. To se radilo u vrijeme komunizma i u demokraciji se ne smije raditi.
Druga je da školsko gradivo sadrži ono znanje koje je prikupljeno znanstvenom metodom. Zato oko njega postoji konsenzus i taj konsenzus je doveo i do ustavne odredbe o pravu roditelja da se njihovu djecu ne uče stvari i pojmovi koji nisu znanstveno uvjerljivo dokazani – da dospiju u školsko gradivo.
Pitanje „duginih obitelji“ nije znanstveno, nego svjetonazorsko i aktivističko pitanje i ne može biti predmet školskoga gradiva. Znanstveno gledano, rod ne postoji, a rodna teorija nije znanstveno utemeljena. To što neki ljudi vole i promiču rodnu teoriju njihovo je građansko pravo, ali ona nikako ne može biti predmet školskoga gradiva! Vaša je prva i najvažnija dužnost upravo čuvanje objektivnosti i kvalitete hrvatskih škola i znanstvene utemeljenosti gradiva koje se tamo uči. Vjerujem da Vam nikad ne bi palo na pamet da dopustite, na primjer, da se u školsko gradivo uvrsti učenje horoskopa – iako u njega više ili manje vjeruje dosta ljudi. Ne biste dopustili ni da horoskop samovoljno podučava neki učitelj koji u njega vjeruje ili mu se taj koncept jako sviđa.
Očekujem da u slučaju rečene slikovnice u punoj mjeri i sasvim jasno i nedvojbeno ispunite svoju obvezu poštovanja hrvatskoga Ustava i svoju dužnost zaštite interesa učenika u hrvatskim državnim školama i njihovih roditelja koji su Vam te učenike povjerili.
S poštovanjem i najboljim željama,
Matko Marušić
Tekst se nastavlja ispod oglasa