Protagora izgubila dva spora protiv Narod.hr-a, a PPD povuklo svoju tužbu

Foto: FB, snimka zaslona, montaža narod.hr (Na fotografiji Vesna Mihoković Puhovski - predsjednica Udruge za zaštitu prava ireligioznih osoba i promicanje ireligioznog poimanja svijeta Protagora i Pavao Vujnovac, vlasnik PPD-a)

Odvjetničko društvo Planinić, Šoljić i partneri d.o.o. izvijestilo nas je da smo u cijelosti uspjeli u postupcima koje je Protagora vodila protiv U ime obitelji odnosno portala Narod.hr. Također je i Prvo plinarsko društvo pravomoćno izgubilo jedan sudski postupak, a u drugom povuklo tužbu očigledno više ni sami ne vjerujući u mogući uspjeh.

Udruga Protagora i slučaj s klizanjem djece

Udruga Protagora izgubila je sudski spor protiv udruge U ime obitelji, koju su tužili zbog članka objavljenog na portalu Narod.hr pod naslovom “Udruga Protagora i HRT lažno optužili Crkvu i grad Đakovo”, a kojim su razotkrivene njihove lažne optužbe na račun Katoličke Crkve i grada Đakovo, te im se nalaže da nadoknade trošak parničnog postupka.

Udruga Protagora izgubila još jedan sudski spor protiv U ime obitelji! 

Županijski sud u Osijeku odbio je žalbu udruge Protagora u ožujku prošle godine na prvostupanjsku presudu Općinskog građanskog suda u Zagrebu, u slučaju protiv udruge U ime obitelji, te tako istu presudu i potvrdio.

U tužbi su, između ostaloga, tvrdili kako iznošenjem “netočne informacije kako su udruga Protagora i HRT lažno optužili Crkvu i grad Đakovo, tužitelj potpuno neosnovano u javnosti prikazan kao udruga koja podnosi lažne prijave nadležnim tijelima Republike Hrvatske”.

Portal narod.hr objavio je članak u kojem donosi kronologiju događaja oko optužbi na račun Crkve i grada Đakova zbog nagrađivanja djece koja dolaze na zornice besplatnim klizanjem. Pokazalo se da nije istina ono što je HRT pustio kao prilog u Dnevniku nakon priopćenja udruge Protagora.

Od pučke pravobraniteljice tražili su očitovanje o tom slučaju i obavijest o poduzetim radnjama, posebno u odnosu na njihove tvrdnje kako je takvom praksom prekršen Ustav. HRT je u tome podržao udrugu Protagora, a OVDJE možete pogledati prilog koji je pustila urednica Sanja Mikleušević u Dnevniku HRT-a.

Nakon što su neke udruge i stranke kao diskriminatornu osudile odluku đakovačke gradske uprave i komunalnog poduzeća da, na prijedlog župe, nagrade besplatnim klizanjem djecu za redoviti odlazak na mise zornice pred Božić, na tu su temu održane čak tri konferencije za novinare: gradonačelnik je opovrgnuo da je riječ o diskriminaciji i rekao da su i drugi mogli dati prijedloge; velečasni je pozvao i druge sponzore da nagrade djecu za odlazak na zornice, a HNS je zatražio da sva djeca besplatno kližu. Tako je postalo jasno da diskriminacije nije ni bilo.

 

Zbog ovog slučaja udruga Protagora mora platiti naknadu 5.200 kn.

Udruga Protagora i slučaj napada na  dr. Ružicu Ćavar

Udruga Protagora izgubila je sudski spor protiv udruge U ime obitelji, koju su tužili zbog članka objavljenog na portalu Narod.hr u kojem se spominje i napad na tada 77-godišnju dr. Ružicu Ćavar.

Protagora izgubila još jednu tužbu, propao pokušaj ušutkivanja U ime obitelji

Protagora — Udruga za zaštitu prava ireligioznih osoba i promicanje ireligioznog poimanja svijeta u tužbi navodi da je U ime obitelji 26. svibnja 2015. kao nakladnik iz intemetskog izdanja Narod.hr objavio članak pod naslovom “Hrvatska je zemlja katoličke kulture – ali to ne priznaju ateističke udruge s malo članova i puno prostora u medijima“. Članak sadrži i rečenicu “u ozračju sveopće histerije protiv Katoličke crkve u Hrvata, posebno medijske, na tom je prosvjedu u organizaciji Protagore jedan njihov član brutalno napao i teško fizički ozlijedio gospođu, dr. Ružicu Ćavar, predsjednicu Hrvatskog pokreta za život i obitelj i članicu predsjedništva Hrvatskog žrtvoslovnog društva, nakon čega je morala biti hospitalizirana”, koja pak sadrži provjerljivo netočnu informaciju kako je osoba koja je ozlijedila gđu Ćavar član tužitelja. Objavom netočne informacije da je napadač na gđu Ružicu Ćavar član tužitelja, tužitelju je povrijeđeno pravo osobnosti, navodi se u tužbi. Uskoro je objavljen i zahtjev za ispravak udruge Protagora 16. lipnja 2015., ali je, kako navodi tužitelj, članak bio opremljen tendencioznim naslovom: „Napadač na Ružicu Ćavar nije član Protagore, već podupiratelj prosvjeda te udruge“, zbog čega su podnijeli tužbu.

Sud smatra, a sukladno onome što je udruga U ime obitelji isticala tijekom cijelog postupka, da tužitelj nije dokazao da mu je objavom navedene informacija nastala šteta kao jedna od pretpostavki odgovornosti tuženika te da slijedom navedenog tužbeni zahtjev nije osnovan.

Presudom je odbijen tužbeni zahtjev tužitelja Protagore te je ista prije nekoliko dana postala i pravomoćna.

Protagora za ovaj slučaj mora isplatiti tuženiku U ime obitelji trošak parničnog postupka u iznosu od 4.112 kn.

Dvije tužbe PPD-a Zagreb

Prvo plinarsko društvo podnijelo je tužbu protiv glavnih urednica portala Narod.hr zbog članka “Rastom Vrdoljakove političke moći rasla je i dobit Prvog plinarskog društva!”. Presudom od 7. listopada 2016. godine odbijen tužbeni zahtjev. Žalba PPD-a odbijena je kao neosnovana presudom od 10. studenoga 2016. godine. Time je  Narod.hr i pravomoćno uspio i naplaćen je trošak u iznosu od 3.750 kn.

U tijeku je postupak u povodu revizije, koju je tužitelj podnio 16. siječnja 2017. godine, no to je izvanredni pravni lijek i očekuje se samo potvrda pravomoćne presude.

Drugu tužbu protiv portala Narod.hr zbog istoga članka PPD je povukao u veljači 2018. godine.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr