Radnici splitske Trajektne luke Međunarodni su praznik rada 1. svibnja obilježili prosvjedom zbog otkaza njihovom sindikalnom povjereniku Marijanu Babiću kao i sporosti pravosuđa, jer bi sudski postupak s tim u vezi trebao početi na jesen.
Radnicima su na prosvjedu u luci potporu dali sindikati Jadrolinije, Dalmacijavina, Brodosplita, Auto prijevoza Sinj, predstavnici 4. gardijske brigade, te udruga Udovica Domovinskog rata. Radnici su nosili transparente na kojima je pisalo “Danas Marijan Babić – sutra Tomislav Urlić” i “Danas Trajektna luka Split – sutra Jadrolinija.”
Urlić je predsjednik Radničkog vijeća Jadrolinije i Nezavisnog sindikata pomoraca putničkih brodova Hrvatske,
Predsjednik Hrvatske udruge radničkih sindikata (HURS) Ozren Matijašević je rekao kako su današnji Praznik rada željeli obilježiti tako da pokažu zašto Hrvatska gubi bitku sa bezakonjem i kriminalom.
Najavio je da će se u ponedjeljak u Zagrebu sastati sa zamjenicom ministra pomorstva, prometa i infrastrukture, a tjedan poslije i s ministrom Olegom Butkovićem. “Ukazat ćemo im na žalosnu činjenicu da se tolerira neplaćanje koncesije, da se u Trajektnoj luci Split tijekom godina dogodio višemilijunski odljev novca, iskazat ćemo protivljenje umanjenju plaća radnicima do minimalne i to u okolnostima kada ukupni trošak za plaće u punom iznosu dvostruko manji od onog što se slijeva s osnova naknada za privez i odvoz brodova u luci”, rekao je Matijašević.
Ocijenio je kako je riječ o nizu nezakonitih radnji, pa i o mogućem pranju novca o čemu su cijelu dokumentaciju u travnju predali Državnom odvjetništvu i podnijeli kaznenu prijavu protiv jednog od vlasnika Trajektne luke Split Branka Buljana. Kako je rekao Matijašević, ne mogu se pomiriti s tim da godinama nema reakcije pravosuđa i odvjetništva, te da su dosad sve vlade tolerirale poslovanje te luke koja ne plaća koncesiju, pa su državi dužni 3,7 milijuna kuna.
Sindikalni povjerenik HURS- a u Trajektnoj luci Split Marijan Babić u veljači je dobio otkaz jer je svojim kolegama iznio informacije o poslovanju društva koje su bile javno dostupne nakon čega je zbog otkaza podigao sudsku tužbu. Iako je zakonski rok za rješavanje radnih sporova šest mjesec sindikatu je na sudu rečeno da će rasprava biti zakazana početkom jeseni.
Na prosvjedu je bio i Tomislav Urlić koji je novinarima otkrio da se unatoč tome što Jadrolinija dobro posluje pregovara sa strateškim partnerom iz Estonije o ulasku u tu tvrtku.
“Ne znam čemu strateški partner kada dobro poslujemo. Svakako je bolje ići sam i eventualno koristiti kredite ili novce europskih fondova. Mi radimo u tvrtki koja bez ikakve uprave radi dobro jer pomorci iznose Jadroliniju, a ne uprava ili neke nove mesije koje dođu sa strane”, rekao je Urlić.
Trajektna luka Split d.d. nastala je pretvorbom poduzeća “Održavanje i izgradnja luka s.p.o.”. Imaju koncesiju za privez i odvez brodova. Splitska luka godišnje ima 17.000 uplova i isplova od čega se većina odnosi na domaći linijski promet, a ostatak na međunarodni teretni promet. Kroz luku Split godišnje prođe oko 700.000 vozila.
Tekst se nastavlja ispod oglasa Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: Narod.hr/h
Photo: fah
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.