Ribari i poljoprivrednici na rubu opstanka: Gorivo je velika stavka, čak 50 do 70 posto troška – dnevnog!

ribari
Foto: Snimka zaslona

Iako je cijena plavog dizela zamrznuta na 8 kuna i 49 lipa, brojni ribari i poljoprivrednici na rubu su opstanka. Često do dovoljnih količina ne mogu ni doći.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

– Idealno bi bilo 5 kuna da je gorivo – jer to je naš maksimum. A ovo sve priko je voda do grla. Gorivo je velika stavka, nekih 50 do 70 posto troška – dnevnog! A još imate tu amortizaciju, imate te i ljude, rekao je Mladen Klarin, profesionalni ribar iz Jezera, otok Murter za HRT.

Ograničavanje količina

A do plavog dizela teško se dolazi. Neke crpke ograničavaju količine.

– Jedno je da na benzinskim crpkama na kojima se poštuje odluka da plavi dizel košta 8,49 se ograničavaju količine koje je moguće kupiti, upozorio je Petar Baranović, predsjednik Odbora za ribarstvo Hrvatske poljoprivredne komore.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
> Ružica Vukovac: Selo nam srlja u propast, a vlast provodi krivu poljoprivrednu politiku na specifičan autokratski način
> Vlasnik OPG-a: ‘Mi razmišljamo čak i da odustanemo od proizvodnje povrća’

Za to zna i ministrica.

– Svi znamo da mjere ograničenja cijena se rade iznimno, rade se rijetko i to smo više puta naglasili. Ova su vremena takva da zahtijevaju iznimne intervencije od strane vlade, naglasila je Marija Vučković, ministrica poljoprivrede.

Najavljuju poskupljenje prijevoza robe

A eurodizel je skuplji kunu i 14 lipa. Sada stoji čak 13 kuna 44 lipe. Uz tako visoke cijene dizela, prijevoznici, kažu, neće moći poslovati, pa najavljuju poskupljenje prijevoza robe od 10 do 20%.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

– Mi smo sa zadnjim povećanjem goriva koje je bilo negdje na plafonu u srpnju, ja vjerujem da je otpalo jedno 20% hrvatskih prijevoznika, a pogotovo oni prijevoznici koji se bave doamćim transportom. Oni to jednostavno ne mogu istrpjeti, rekao je Vladimir Jurčec, dopredsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika.

Gradske ustanove i poduzeća

Cijene goriva budno se prate i u gradskim poduzećima. Zasad ne najavljuju poskupljenja.

– Ne donosimo odluke na temelju tjedan dana, nego ćemo pričekati i vidjeti trend, kakva će biti dugoročna politika Vlade oko toga, i onda ćemo vidjeti što taj novi inflatorni pritisak znači za gradske ustanove i gradska poduzeća. Ako će troškovi ovako drastično rasti, mi ćemo morati korigirati cijene, istaknuo je Tomislav Tomašević, zagrebački gradonačelnik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cijene litre dizela: Austrija 2,04 €, Češka 1,89 €, Italija 1,88 €, Slovačka 1,82 €, Hrvatska 1,78 €, Poljska 1,66 €, Slovenija 1,65 €, Bugarska 1,64 €, Mađarska 1,63 €.

Usporedimo li cijenu dizela u Hrvatskoj s onima u drugim europskim zemljama, skuplji toče u Austriji, Češkoj, Slovačkoj i Italiji. Jeftiniji je u Poljskoj, Sloveniji, Bugarskoj, Mađarskoj.

– Sada je pustila slobodno formiranje, odnosno otpustila da tako kažem nekih derivata poput dizelskih goriva, da bi olakšala opet položaj distributerima. To je jedna kombinacija koja se može primjenjivati jedino je razumna u krizi, a mi smo doista u krizi kave nije bilo 48 godina u svijetu, rekao je Igor Dekanić, energetski stručnjak.

Do 8. studenog

Skupi dizel ostat će na snazi 14 dana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

– U ovom trenutku bez takvih intervencija Vlade, a to je bitno istaknuti, cijena i dizela i supera bi bila dvije kune skuplja nego što je sada, rekao je Branko Bačić, predsjednik Kluba zastupnika HDZ-a.

Do 8. studenog Vlada će odlučiti kako će se u budućnosti mijenjati cijene, javlja HRT.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.