Smjena nadzornog odbora HRT-a: Razotkrivanje ili skrivanje mogućeg Radmanovog kriminala?

Foto: Fah

Saborski Odbor za medije u četvrtak je glasovima članova iz parlamentarne većine utvrdio prijedlog odluke o razriješenju četiri od pet članova Nadzornog odbora HRT-a, dok iz HDZ-a tumače da se to radi zbog opetovanog kršenja zakona, iz SDP-a uzvraćaju da je svemu ‘krivo’ izvješće NO za prošlu godinu u kojemu se spominju brojne nepravilnosti na HRT-u.

Članstva u NO razriješeni su Anja Šovagović Despot, Katarina Bakija, Miroslav Grgić i Šenol Selimović. Peti član NO predstavnik je HRT-ovih zaposlenika – Darijo Špelić.

I dok predsjednik Odbora Jasen Mesić (HDZ) tumačio kako je postupak razriješenja NO pokrenut zbog opetovanog, sistemskog kršenja Zakona o HRT-u, iz SDP-a su uzvratili da se to čini zbog izvješća NO za prošlu godinu u kojemu se spominju brojne nepravilnosti na HRT-u.

Odbor je predložio Saboru da Mirjanu Rakić, na njezin zahtjev, razriješi dužnosti predsjednice Vijeća za elektroničke medije (VEM), a Vesnu Roller dužnosti članice Vijeća zbog isteka mandata.

Predložio je i da za predsjednika VEM-a imenuje Damira Hajduka, a za članove Davora Marića, Vanju Gavrana i Anitu Malenicu.

> Saborski odbor razriješio Mirjanu Rakić, imenovao Anitu Malenicu

Imenovanju Malenice žestoko se protivio SDP, argumentirajući to ‘osudom’ koju joj je, zbog širenja govora mržnje 2001. izreklo Vijeće časti HND-a.

“Jeste li znali za to ili je HDZ predlaže upravo zbog toga”, rekao je Stazić, kazavši kako on osobno nema ništa protiv Malenice, ali da se zbog toga ne može natjecati za VEM.

HDZ ne potiče i ne podržava govor mržnje, poručio je HDZ-ov Jasen Mesić, dodavši kako je posljednjih dana niz kolega, i s lijevog i desnog spektra, podržao Malenicu, javlja Tportal.

Odbor za medije, poručio je predsjednik tog tijela Jasen Mesić, podržat će sve postupke Nadzornog odbora (NO) HRT-a koji idu u smjeru otkrivanja nepravilnosti. Govoreći na početku rasprave o smjeni NO-a HRT-a, rekao je da će nadležnim tijelima poslati dopis da sve istraže, a da će, ako treba, predložiti i osnivanje istražnog povjerenstva za HRT.

Radi se o smjeni četiri člana Nadzornog odbora HRT-a – Anji Šovagović Despot, Katarini Bakiji, Miroslavu Grgiću i Šenolu Selimoviću.

Smjenu NO-a HRT-a Mesić je argumentirao presudama Trgovačkog suda i Upravnog suda, koji su u nekoliko slučajeva kritizirali Nadzorni odbor navodeći da se mora držati Zakona o HRT-u.

“To pokazuje da se te tužbe nisu pročitale, na eklatantno neznanje ili ambicije da se NO bavi poslom koji nije u njegovoj domeni”, rekao je Mesić odlučno odbacivši tvrdnje da se smjenom NO zapravo želi štititi kriminal.

Ovaj je Odbor podržavao i podržat će sve postupke nadzornih odbora HRT-a koji idu u smjeru otkrivanja nepravilnosti, uputit ću pismo DORH-u, USKOK-u policiji da istraži sve navode iz izvješća NO, a onda ću predložiti ili tematsku sjednicu Odbora ili da to utvrdi istražno povjerenstvo, rekao je Mesić.

Stazić je ustrajavao da presude sudova, te davanje pouka o pravnom lijeku ne mogu biti razlozi za smjenu NO HRT-a.

Pravi razlog za smjenu je izvješću o radu NO HRT-a koje je poslano Saboru, a u kojem se pronalazi “svašta”, rekao je Stazić pitajući HDZ-ove članove tko će nadzirati HRT ako smjene NO, s obzirom da Sabor sutra ide na odmor do jeseni.

Tko će to činiti – ravnatelj, Stipić, Novinić moći će raditi što im padne na pamet, ustvrdio je Stazić, navodeći, uz ostalo, da HRT kroz pretplatu uzima 80 kuna od umirovljenika da bi taj novac “Kovačić dao Stipiću’ u izvansudskoj nagodbi, “pa kad NO to nađe to mu se ne može oprostiti”.

“To je potrgani smokvin list kroz koji se sve vidi”, poručio je SDP-ovac.

“Smjenjuje se NO HRT-a dva dana prije ljetne stanke”, kazao je SDP-ov Bojan Glavašević.

“Ovako se ne bi trebao smjenjivati ni nadzorni odbor kluba ljubitelja hrtova. Ostaviti HRT bez nadzora je netransparentno i opasno”, poručio je Glavašević.

HRT će biti bez nadzora puno manje nego 2015., kada je NO katapultiran i nije ga bilo četiri mjeseca, poručio je Mesić.

Ponovio je da će poslati i DORH-u i policiji dopis da se istraže svi navodi iz izvještaja NO-a HRT-a, a kasnije i da se osnuje istražno povjerenstvo.

Na kraju je odbor predložio smjenu Nadzornog odbora HRT-a sa sedam glasova za i četiri protiv.

> NO HRT-a tvrdi: Nismo ugrozili poslovanje

Podsjetimo, Anja Šovagović Despot izabrana je krajem listopada 2016. za predsjednicu Nadzornog odbora HRT-a, nakon što je na osobni zahtjev razriješen dotadašnji predsjednik Šenol Selimović koji je ostao u Nadzornom odboru. Već tada je interna revizija istraživala i sklopljene ugovore u 2016., uključivši i one za 2015. godinu.

U izvješću koje je NO prošli tjedan prihvatio i uputio saborskim zastupnicima, navodi se niz nepravilnosti koje je NO uočio u radu HRT-a, a zbog, kako je navedeno u izvješću, “slučajeva koji su mogli biti posljedica mogućih koruptivnih radnji i nezakonitih aktivnosti pojedinih osoba”, Nadzorni je odbor izvješće proslijedio i DORH-u.

U izvješću se žestoko proziva uprava javnog servisa te se, između ostaloga, navodi da je “zbog slučajeva koji su mogli biti posljedica mogućih koruptivnih radnji i nezakonitih aktivnosti pojedinih osoba” NO proslijedio DORH-u izvješća o nabavi audiovizualnih djela od neovisnih proizvođača, o sklapanjima izvansudskih nagodbi te o učinkovitosti javne nabave na HRT-u.

Tako se u izvješću spominje kako je u razdoblju “od 1. listopada do 11. studenog 2016. godine HRT poslovao bez zakonskog zastupnika i odgovorne osobe, odnosno nije imao glavnog ravnatelja HRT-a. Televizijski i radijski program emitirao se bez unaprijed utvrđene programske sheme, a satnice pojedinih emisija mijenjale su se sa svakom promjenom uredničke strukture HRT-a (…)

Nabava audiovizualnih djela od neovisnih proizvođača tijekom 2016. obavljala se netransparentno, bez jasno definiranih kriterija vrednovanja projekata, a ugovori s pojedinim neovisnim producentima sklapali su se i prije isteka roka za predaju prijava na javni poziv (…)”, stoji u izvješću.

> Otkriveno tko je zaposlenik s HRT-a koji je dobio 85 tisuća kuna zbog političke diskriminacije

U izvješću se spominje i izvansudska nagodba koju je HRT sklopio s ravnateljem poslovne jedinice Poslovanje HRT-a Mislavom Stipićem, a prema kojoj je Stipić dobio 85.000 kuna. Stipić je, naime, tužio HRT jer je tvrdio da ga je bivši ravnatelj Goran Radman smijenio po političkoj osnovi. A Jutarnji list objavio je i neobičan ugovor koji s tom kućom navodno ima Antun Vrdoljak.

Vrdoljak je za taj ugovor rekao Večernjem listu: Bio bih sretan da imam takav ugovor. Ha, ha… Što kažete, do 2030. po 130.000 kuna?! Sjajno! Ako je to netko popisao, onda ću tužiti HRT da mi to i isplati, i to sa zateznim kamatama. Naravno da nitko nije takav ugovor potpisao sa mnom. Ili je netko pijan ili zločest”, komentirao je Vrdoljak.

> Tko je Mirko Galić: Bivši glavni ravnatelj HRT-a čiji utjecaj ponovno jača?

“Ne znam što je Jutarnji list motiviralo da me tako bombastično stavi na stup srama a da me nisu ništa pitali”, kazao je za Večernji list Mirko Galić, te dodao “Ja o tom navodnom ugovoru ne znam ništa. Volio bih da se objavi taj dokument kako bi se vidjelo što je i tko potpisao. Ali, s obzirom na tadašnju rigoroznu proceduru, stroge poslovne standarde, pravnu disciplinu i financijsku odgovornost, smatram da je u najmanju ruku nemoguće da je takav ugovor potpisan. Ugovori takve vrijednosti iznad 20.000 kuna prolazili su pet stepenica prije nego što bi došli na potpis u ured glavnog ravnatelja HRT-a, a i čudi me da ni neovisna vanjska revizija ni Državna revizija sve ove godine ne bi našli ništa sporno u sinekuri na 25 godina. Ne vjerujem da se legalno moglo dogoditi da takav ugovor bude potpisan, a i siguran sam da ni Antun Vrdoljak ne bi takvo što potpisao. Reagiram s čuđenjem, ali za svaki slučaj, i s oprezom. Mogu reći da ću od HRT-a, kome sam ostavio i nešto više od toga fantomskog ugovora, tražiti i dokumentaciju i objašnjenje”, komentirao je Mirko Galić.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/Hina/Večernji list/tportal