Postavljen je i posljednji segment mosta Ston, jednog od najzahtjevnijih objekata na trasi pristupnih cesta Pelješkom mostu. Most Ston dug je 485 metara i spajat će dva tunela, Polakovica i Supava. Posljednji segment postavljen je jutros, dug je 84 metra te težak 363,5 tona.
– Posljednji od 6 segmenata čelične konstrukcije stonskoga mosta podignut je nepuna dva mjeseca nakon što je podignut onaj prvi i najveći segment. Iznimna zahtjevnost ovog projekta nije samo činjenica da most spaja dva tunela, komplicirano je bilo dopremiti te segmenata. Bilo je poteškoća i zbog vremenskih uvjeta. Vjetar, jači od 5 m/sek nije dopuštao podizanje segmenata, zbog čega je taj proces i odgađan izvijestila je za Dnevnik HTV-a novinarka Morana Baričević.
Radnici Brodosplita, kaže, danas vare dijelove mosta, slijedi bojanje i za 10-15 dana trebala bi se održati primopredaja. Preuzima grčka firma koja je izvođač radova na ovoj dionici pristupnih cesta Pelješkome mostu. Oni bi trebali postaviti betonski sloj i nakon toga asfalt.
Ranom zorom podignute su posljednje 363 tone Stonskog mosta.
– Predviđeno dizanje koje je trebalo biti još prethodni tjedan nije se moglo realizirati zbog snage vjetra koji je u tom momentu puhao – izjavio je Matko Balić, direktor projekta Brodosplita na izgradnji i montaži čeličnog dijela mosta Ston.
Most se sastoji od 6 segmenata i iznad Stonskog zaljeva spaja dva tunela. Dio je to trase koja spaja hrvatski jug s ostatkom zemlje.
– Isto kao što je krvotok neophodan za život organizma tako su i ceste neophodne za život našeg društva. Puštanje u promet ove prometnice, potencijal koji Pelješac i Ston imaju definitivno će se dignuti na jednu veću razinu – kazao je Vedran Antunica, načelnik općine Ston.
I dok bi prvi automobili preko Pelješkog mosta mogli već u srpnju, stonskom obilaznicom neće do kraja godine.
– Bit će gužve, ali Bogu hvala, na gužve smo mi naučili i gužve su se gutale i kad je bilo teže, ali sve će se to izdržati, nikakav to nije problem – naglašava Antun Franković.
Jer gužve su, kažu mještani, dobre za turizam, a oni od njega žive.
A bio je to izrazito zahtjevan posao – vrlo plitak Stonski zaljev velik je izazov za dopremu masivne konstrukcije.
– Morali smo osigurati baržu koja bi upravo kroz taj zahtjevni tjesnac mogla proći kroz tako plitko more. Zato je napravljena operativna obala preko koje smo iskrcali segmente, angažirali smo dizalicu Manitowoc od 750 tona za svih 6 segmenata otprilike 350 do 400 tona – ističe Balić.
Cijelu konstrukciju Stonskog mosta, u koju je ugrađeno 2000 tona čelika, izgradio je i dopremio splitski Brodosplit.