Stalni kvarovi muče potrošače: ‘Baš kad istekne garancija, prestane raditi’

Foto: snimka zaslona

Potrošači, pozor! Stižu velike promjene oko osiguranja veće kvalitete i trajnosti uređaja nakon kojih ćete razmisliti hoćete li kupiti proizvod kojega je skuplje popraviti nego kupiti novi.

Europska će komisija iduće godine predstaviti zakon kojim će se osigurati da proizvodi imaju oznaku otprilike trajanja uređaja, te cijenu rezervnih dijelova i troškove popravka. Kojim uređajima su potrošači najnezadovoljniji zbog kvarova?

Vodeni kvarovi, razbijeni ekrani, baterije koje ne rade. 40-ak pametnih telefona stiglo je u jednom danu na popravak u zagrebački servis.

“Baš kad istekne garancija, meni mobitel prestane raditi ili je prestao puniti, nestalo mu je slike, nije pao, nije, nije bilo nekog fizičkog oštećenja onda u tom slučaju dolazimo mi kao privatni servisi”, rekao je Matija Domitrović, voditelj servisa mobitela, piše RTL.

Od mobitela do bijele tehnike. Dok jedni na popravak, drugi po novi uređaj.

“Ako je veliki trošak onda idemo po novo jer ne isplati se popravljati”, kazao je Boris iz Krapine.

“Novu peć nakon 25 godina. Izdržala je”, izjavili su Đurša i Ivan iz Krapinskih toplica.

“Ne možemo garantirati da će uređaj trajati pet godina, ali možemo vas uputili kako pravilo da koristite i na koji način da servisirate uređaj”, rekla je Mirela Stojanović, trgovkinja.

Prema europskim istraživanjima, 77 posto ljudi radije bi popravilo stari uređaj, ali ne mogu zbog skupoće popravka. Čak 60 posto Talijana žalilo se na kvarove na mobitelu.

Potom slijede kvarovi na printeru, perlici za rublje, televizoru i tabletu. Europska komisija 2021. godine će predstaviti zakon kojim će se osigurati da proizvodi imaju oznaku trajanja uređaja, cilj je i zabrana ugrađenih kvarova te osnižavanje sektora kojim bi se otvorilo i više radnih mjesta.
Hrvatska nema posebni zakon koji bi štitio potrošača od kvara uređaja, a po zaštiti potrošača smo na europskom dnu već četiri godine.

“Po zaštiti smo zadnji prvenstvo zbog loših zakona koji više idu na ruku trgovcima i proizvođačima nego potrošačima. I sami potrošači su po educiranosti i informiranosti zadnji u EU”, kazala je Ana Knežević, predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača.

Iz udruge za zaštitu potrošača kažu i kako europski kolege čekaju da se donese direktiva jer bi bi se na taj način ugradila i u hrvatsko zakonodavstvo. Sve kako bi se hrvatski potrošači zaštitili.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/RTL