Grad Zagreb uvodi potpuno novi sustav naplate komunalnog otpada. Cilj je smanjenje količine otpada u gradu. Stanovnici će plaćati dio preko računa koji će za sve fizičke osobe koštati 45 kuna, te će morati kupovati vrećice u trgovinama. Tako će oni koji više razdvajaju otpad plaćati manje, a ovi ostali više, tvrdi Tomašević.
Gradonačelnik Tomislav Tomašević objavio je da su odluku o javnoj usluzi sakupljanja komunalnog otpada u Gradu Zagrebu jučer pustili u javno savjetovanje na 30 dana. Na snagu stupa 1. srpnja. Zagreb je 2020., zbog toga što nije smanjio količinu otpada prema smjernicama EU, platio penale od 9 milijuna kuna.
Nakon 30 dana javnog savjetovanja o odluci bi trebala odlučivati Gradska skupština na sjednici krajem veljače.
– Ta odluka se donosi kako bi se Grad Zagreb uskladio s novim Zakonom o gospodarenju otpadom koji je stupio na snagu u srpnju prošle godine. Postoji određeni rok da se Grad Zagreb uskladi s tim zakonom. Mi smo se odlučili da, za razliku od svih drugih većih gradova, ne zadržimo isti sustav nego da uvedemo novi sustav naplate. Prema količini miješanog otpada koji će biti najpravedniji među svim većim gradovima u RH, rekao je.
Nastavio je kako će taj sustav omogućiti individualizaciju na razini kućanstva, posebice na razini stana u višestambenim zgradama.
– Da se doista naplaćuje usluga prema stvarno odloženom miješanom otpadu, tj. otpadu koji nije sortiran za recikliranje i kompostiranje -tvrdi.
Rade to, rekao je, kako bi se uskladili s ciljevima EU i kako bi napravili veliki korak prema zatvaranju odlagališta Jakuševec, ali i kako bi maknuli spremnike s javnih površina zbog kojih je Grad Zagreb prozvan “kantogradom”, prenosi HRT.
Spremnici ponovno pod kontrolom vlasnika višestambenih zgrada?
Da bi funkcionirao, ovaj sustav traži da se spremnici, kojih je sada čak oko 200 tisuća na javnim površinama, stave ponovno pod kontrolu vlasnika višestambenih zgrada. Tako da ih se stavi na posjed i “pod ključ”, odnosno pod kontrolu. Da pristup trećim osobama ne postoji za te spremnike, rekao je Tomašević.
– Prema zakonu imamo fiksni i varijabilni dio. Fiksni dio uključuje obveznu minimalnu javnu uslugu. Tu želim naglasiti da će broj odvoza u Gradu Zagrebu ostati isti, odnosno neće se smanjivati. Niti kada govorimo o miješanom komunalnom otpadu, niti u kućama, niti u višestambenim zgradama. Neće se smanjivati kada govorimo o frekvenciji odvoza plastične i metalne ambalaže, kada govorimo o odvozu papira, glomaznog otpada itd. Prema zakonu, kada gledamo te troškove, obvezna minimalna javna usluga u Gradu Zagrebu će biti 45 kuna mjesečno. Fiksni dio će biti 45 kuna mjesečno. Ako to usporedimo s dosta gradova u Hrvatskoj, to je među nižim cijenama – tvrdi.
Dodao je kako na to ide varijabilni dio koji će biti izražen tako da će građani svoj miješani komunalni otpad odlagati u službenim vrećicama. Tako će kroz cijenu tih službenih vrećica plaćati varijabilni dio usluge odvoza otpada. – Već sada možemo reći da bi to bilo oko 4 kune za vrećicu od 20 litara. Znači da bi se te vrećice kupovale u trgovinama, tako da budu dostupne građanima – istaknuo je. Poručio je kako je to model kakav imaju i švicarski i belgijski gradovi.
Ovime se, tvrdi, nastoji stimulirati građane da što više odvajaju za recikliranje i sortiranje. “Trebat će nam”, poručio je, “partnerstvo s građanima.”
– Da bi se ovo sve dogodilo, bit će potrebno da dosta nas promijeni svoje navike – dodao je.
Podsjetimo, Tomašević je već imao problema s otpadom, točnije zbrinjavanjem glomaznog otpada, o čemu možete više čitati ovdje:
> Tomašević prvo tvrdio da nema problema s otpadom, a sada da je našao rješenje
> Dobrović: Kad bi htio, Tomašević bi Zagrepčanima mogao pojeftiniti troškove gospodarenja otpadom
Tekst se nastavlja ispod oglasa