Na nivou Hrvatske, prema jučerašnjim podacima, u Hrvatskoj je trenutno oko 330.000 registriranih gostiju, od kojih je oko 250.000 komercijalnih, a ostatak je tzv. nekonvencionalni, a to su ljudi koji imaju nekretnine ili plovila, rekao je gostujući u Studiju 4 Boris Žgomba, predsjednik Udruge putničkih agencija pri HGK.
Dodao je kako smo, u komercijalnom smislu, na 25% u odnosu na prošlogodišnje brojke i smatra da trebamo biti zadovoljni četvrtinom prošlogodišnjih rezultata.
Na pitanje ima li otkazivanja rezervacija, kaže kako je taj trend bio u velikom zamahu na početku koronakrize, ali sada se sve više smanjuje i polako se vide stvarne rezervacije.
Žgomba je rekao kako rezervacije i njihova otkazivanja uvelike ovise o tome što strani mediji prenose o situaciji oko koronakrize i iza svega što se postiže stoji veliki napor koji je vezan uz mnoge stvari koje se ne mogu kontrolirati. Pojasnio je kako su, zbog održavanja socijalne distance, traženi kampovi, privatni smještaji i nautički turizam čarter brodovima.
Što se tiče strukture gostiju, smatra da se ona dramatično promijenila. Dodao je kako u ovom trenutku ne možemo razgovarati o turističkim tržištima jer smo manje-više vezani uz tri, četiri zemlje koje su nam ili blizu ili je riječ o auto-gostima, pa smo vezani na njih. Pritom navodi Sloveniju, Austriju, Mađarsku, Češku, Njemačku.
– Ono što očekujemo je povećanje broja gostiju s britanskog tržišta, pojačanje prometa sa Skandinavskim tržištem, u segmentu avioprometa, a auto gosti će, siguran sam, nastavili dobar trend, rekao je.
Komentirajući koliko su gosti zadovoljni provođenjem epidemioloških mjera, rekao je da su reakcije različite, ovisno o tome otkuda gosti dolaze i kakve su navike stekli u svojim zemljama – većina gostiju je iznenađena ležernošću kako shvaćamo koronu.
– Razgovaramo o turizmu i problemu oko korone. Niti je turizam uzročnik problema korone, niti je korona uzročnik problema u turizmu. Mi imamo minimalan broj zaraženih, što se tiče turističkih dolazaka (…) Turisti su očito u ovom trenutku, što se korone tiče, bezopasni, dodao je.
Osvrnuo se i na cijene, kaže da su one odraz ponude i potražnje, ne postoji regulator da se stave više ili niže cijene. Dodaje da su cijene razne, određuje ih vlasnik objekta i smatra da treba pustiti tržište da odradi svoje.
Na pitanje jesu li se iznajmljivači sami trebali prilagoditi tržištu, rekao je kako nitko u turizmu u ovom trenutku ne razmišlja o bilo kakvom profitu, već o smanjenju rizika i minimiziranju gubitaka.
Budući da je neizvjesno kakva nas zima čeka, upitno je kakva će biti i sljedeća sezona. Žgomba je rekao kako nas je COVID-19 naučio da ništa ne znamo i ništa ne možemo planirati.
– Druga turistička godina sigurno neće biti na nivou 2019., mogli bi biti na 50-60% brojki iz 2019., dodao je.
Tekst se nastavlja ispod oglasa