Tvrtka Ikea Hrvatska zadovoljna je poslovanjem robne kuće u Zagrebu u prvih pet godina, i u ovoj godini očekuje trend porasta i broja kupaca i prometa, posebice zahvaljujući iznimnom rastu online prodaje te najavljuje da će distribuciju novog kataloga započeti 2. rujna.
“Distribucija kataloga za 2020. na adrese kućanstava u Zagrebu i bližoj okolici počinje 2. rujna, a tematski je povezan sa spavanjem. Inspiraciju za naslovnicu kataloga Ikea je našla u slavnoj fotografiji Johna Lennona i Yoko Ono u tzv. krevetnom protestu, od kojeg se ove godine navršilo točno 50 godina”, otkrivaju iz Ikee Hrvatska.
Peti rođendan zagrebačke Ikee obilježili su 21. kolovoza te ističu da je u toj robnoj kući do tada bilo 8,5 milijuna kupaca a među najprodavanijim proizvodima su bile sve vrste LED žarulja, kojih su prodali 1,3 milijuna. Uz to je robna kuća u Zagrebu, kako kažu, i lider među svim Ikeinim kućama u svijetu po porastu broja prodanih kuhinja.
Svake je godine rastao i promet, rasle su i stope rasta, pri čemu dodaju da još nemaju konačne podatke za ovu godinu, jer im je poslovna godina od 1. rujna do 31. kolovoza.
Svake godine rast prometa, rekord prošle godine
“Podaci za ovu poslovnu godinu još se zbrajaju, no već i prema prvim pokazateljima došlo je do daljnjeg rasta broja kupaca i izuzetno velikog povećanja narudžbi putem interneta. Ponosni smo i na povećanje broja zaposlenih za više od 25 posto, pa ih je sada 579, dok ih je u ovo doba prošle godine bilo oko 400”, naglašavaju iz te tvrtke.
Iznose i podatke o porastima po godinama – u drugoj godini rada (rujan 2016.-kolovoz 2017.) promet je porastao za 5,8 posto u odnosu na prvu godinu poslovanja, a u trećoj (rujan 2017.-kolovoz 2018.) za 9,6 posto u odnosu na prethodnu. U četvrtoj su godini (rujan 2017.-kolovoz 2018.) ostvarili, kako kažu, rekordne rezultate, s prometom od 680 milijuna kuna ili gotovo 90 milijuna eura, što je i rekordan rast od 14,9 posto u usporedbi s godinom ranije.
“S takvim rastom prodaje Ikea Zagreb odnosno Hrvatska u Ikeinoj je globalnoj mreži bila treća u Europi i osma u svijetu, a te je godine za 30 posto porastao i broj zaposlenih, dok je ukupno prodano gotovo 13 milijuna proizvoda ili kompleta proizvoda. Samo putem internetske kupovine, otvorene u godini prije, bilo je oko 43,4 tisuće narudžbi, od čega je više od 40 posto dostavljeno putem dostavnih centara u Rijeci i Splitu te Osijeku”, ističu iz Ikee, dodajući da su dostavni centar ove godine otvorili još i u Dubrovniku.
“Najveći promet, nesumnjivo i zbog turizma, imaju tri centra na obali, u kojima se povećava broj dostava uoči turističke sezone, a i centar u Slavoniji posluje iznad očekivanja, jer i tamo građani učestalo naručuju dostavu robe u osječki centar”, kažu iz Ikee.
Osim turizma i velike posjećenosti Hrvatske, što generira znatan dio prometa u robnoj kući i online kanalu, ističu da sve češće imaju pozive i za opremanjem poslovnih i javnih prostora te za sudjelovanjem u projektima koje sufinancira EU, a najavljuju za jesen ove godine i novosti u B2B poslovanju za velike kupce.
Najveći izazov web trgovina i dostava
Govoreći o planovima, ističu da im je najveći izazov u poslovanju ogroman rast online prodaje (putem web trgovine), od čega su i očekivali uspjeh, no kako su u prošloj poslovnoj godini zabilježili rast od čak 200 posto kod internetskih narudžbi i prodaje morali su uložiti dosta napora u internoj reorganizaciji kako bi uspješno mogli dostavljati proizvode i do najmanjih mjesta u Hrvatskoj.
“Zbog rasta te prodaje, koji se još intenzivnije nastavlja i u poslovnoj 2019., kao i zbog rasta ukupnog obima posla stalno povećavamo i broj zaposlenih, a kao i drugi, susrećemo se s nedostatkom radne snage u Hrvatskoj. To nastojimo prebroditi preraspodjelom unutar organizacije, s obzirom da je Ikea Hrvatska dio Ikea SEE (jugoistočna Europa) pa zaposlenici mogu otići u druge države unutar tog ustroja”, kažu u Ikei Hrvatska.
Veliki je izazov i dostava naručenih proizvoda, s čime će se nastaviti ozbiljno baviti i u idućem razdoblju, kao i s razvojem više kanala prodaje.
“Ikea se globalno nalazi u velikom procesu transformacije poslovanja i reorganizacije same tvrtke, jer novo vrijeme traži prilagodbe, pri čemu je jedan od glavnih ciljeva biti još dostupniji kupcima”, zaključuju iz Ikee Hrvatska.
Tekst se nastavlja ispod oglasa