U ime obitelji: Tomašević ignorira Odluku Suda praznim obećanjima o izgradnji vrtića

Foto: Četković Saša, fah, montaža narod.hr

Visoki  je upravni sud jasno u svojoj Odluci naložio gradonačelniku Tomaševiću da uspostavi ravnotežu između javnog interesa i zaštite legitimnih očekivanja više od 5 800 obitelji koje se koriste mjerom roditelj odgojitelj. U točki 167. Sud je konkretno opisao što to znači da je Tomašević prekomjerno opteretio roditelje odgojitelje koji se u Zagrebu brinu o oko 20 000 djece, od toga oko 6 000 vrtićke dobi, priopćila je udruga U ime obitelji.

> Dolenec objavila plan Možemo za ukidanje mjere roditelj odgojitelj: Prvo će smanjivati iznos naknade, a zatim…

Nema kompenzacijskih mjera

Danas smo od Tomaševića čuli istu priču kao i prije osam mjeseci – kao da Visoki upravni sud nije odlučio da je Tomaševićeva odluka o de facto ukidanju mjere – protuzakonita. Ni osam mjeseci nakon prvog pokušaja zakidanja djece i roditelja, Tomašević i Možemo nisu u stanju  ponuditi kompenzacijske mjere za roditelje odgojitelje.  Čak ni prepisati one koje im je predložio Visoki upravni sud. Tako npr. u točki 167. Odluke Visokoga upravnog suda stoji: „Moguće kompenzacijske mjere ovise o ciljevima koji su se novom mjerom željeli postići. Dugoročno smanjivanje financijskog opterećenja Grada Z. moguće je postići zaustavljanjem priljeva novih korisnika mjere (što je i učinjeno novelom Odluke/18. iz kolovoza 2021.).

> Dr. Markić: ‘Ovo je pobjeda mama i tata nad samovoljom nesposobnog Tomaševića koji mora otići’
> Prva reakcija Tomislava Tomaševića: Razočarani smo, no imamo manevarskog prostora

Brže postizanje istog cilja moguće je, primjerice, promjenom pravne naravi pomoći za roditelja odgojitelja na način da to postane socijalna, neoporeziva, naknada uz uspostavu dohodovnih razreda. Nadalje, postoji mogućnost produljenja trajanja pomoći za novorođeno dijete do 18. godine života, kao univerzalne pomoći, usporedive s dječjim doplatkom. Postojala je (i postoji) mogućnost postepenog uvođenja nove mjere odnosno modifikacije postojeće mjere na način da razdoblje prilagodbe traje dulje vrijeme, a u kojem će se razdoblju postepeno (svake godine ili u drugim intervalima) smanjivati prava određenoj skupini korisnika (roditelja odgojitelja), bilo u trajanju, bilo u visini novčane pomoći (ili oboje) ili pak propisati jedinstven trenutak stupanja na snagu nove mjere, koji bi u tom slučaju trebao biti bitno kasniji od onoga koji je određen osporavanom Odlukom.” 

> GI ‘U djeci je budućnost’ prijavila prijetnje i vrijeđanje; Lovrić o presudi: ‘Tomašević zamagljuje istinu’
> Odvjetnik Novosel o presudi: Zašto Grad nije smio ukinuti mjeru roditelj odgojitelj?

Obećanja o vrtićima

Tomašević i dalje iznosi neistine o „uštedama“ na djeci i roditeljima –  iako je jasno da je iznos sufinanciranja svakog djeteta koje pohađa vrtić, oko 2 000 HRK mjesečno, vrlo blizu onome što se danas isplaćuje kao naknada za roditelje odgojitelje – sutra će biti novac kojim će se sufinancirati  odlazak te iste djece u vrtiće, s oko 2 000 HRK po djetetu.

A obećanja o izgradnji novih vrtića novcem koji bi htio oduzeti roditeljima odgojiteljima, uspoređujemo s obećanjima koja smo čuli prije osam mjeseci – kako će biti dovoljno mjesta za svu djecu u vrtićima. Da su roditelji odgojitelji izišli iz mjere i upisali svoju djecu u vrtiće danas bi nedostajalo vrtićkih mjesta za oko 10 000 djece.

 

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.