Udruga za zaštitu pacijenata upozorava na probleme u bolnicama zbog pandemije

dijete
Foto: GettyImages

“Želimo ukazati na nekoliko problema prilikom bolničkog liječenja koji se učestalo događaju u zadnjih godinu dana od početka pandemije uzrokovane COVID-om. Neke stvari koje idu direktno na štetu pacijenata ne možemo prešutjeti nego ih zajednički moramo rješavati”, upozoravaju iz Udruge za zaštitu dostojanstva i jednakosti pacijenata „DIGNITAS“ u dopisu upućenom Ministarstvu zdravstva kojim traže poštivanje prava pacijenata smještenih na bolničkom liječenju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti:

Ovim putem želimo ukazati na nekoliko problema prilikom bolničkog liječenja koji se učestalo događaju u zadnjih godinu dana od početka pandemije uzrokovane COVID-om. Cilj nam je da zajedničkim snagama dođemo do rješavanja svih ovih problema, a sve u cilju podizanja razine prava pacijenata kao i njihove zaštite.

Prvo ćemo se osvrnuti na nemogućnost posjete pacijenata koji su na bolničkom liječenju, imamo svakako razumijevanja da je to iz opravdanih razloga da se virus ne širi, ali s druge strane ostaje jedini način da obitelj dobije informacije od nadležnih liječnika putem telefona, i tu nailazimo na mnogobrojne probleme ili se uopće ne javljaju na telefonske brojeve, ili daju toliko šture informacije obiteljima (tu mislim da informacije koje traju 10 sekundi).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Smatramo da je nedopustivo da se pacijent nalazi u životnoj opasnosti, a da obitelj ne može doći apsolutno do nikakve informacije ili su onda primorani tražiti razne vezice da bi došli do bilo kakvih informacija, a onda se svi skupa čudimo i kako dolazi do korupcije u zdravstvu. Stoga tražimo u ovoj situaciji koliko god da je cjelokupnom medicinskom osoblju teško da ipak se pronađu načini da obitelji dobivaju informacije te da se bolnice organiziraju tako da se to omogući jer pritužbe pa cijenata i njihovih ne dolaze iz jedne bolnice u RH pa da možemo govoriti o izoliranom slučaju, nego nam se javljaju iz svih dijelova RH.

Drugi problem koji ovim putem želim otvoriti, a riječ je također o pacijentima koji leže u bolnicama, a koji nerijetko izlaze iz bolničkog sustava u gorem zdravstvenom stanju nego što su ušli u njega. Ovdje ćemo se prije svega bazirati na pružanje zdravstvene njega pacijentima gdje kod teških nepokretnih pacijenata zdravstvena njega nepokretnih osoba se ne može smatrati samo doslovno presvlačenje pelene. Vrlo rado bi htjeli vidjeti izvještaje iz bolnica da se vidi koliko su pacijenti kupani za vrijeme npr. boravka od 10 dana u bolnici ili se događaju situacije da nisu niti jednom, a da ne pričamo o situaciji gdje se događa da pacijentima na odjelu gdje se liječe pacijenti od Dijabetesa da nitko 10-14 dana ne presvuče čarape takvom pacijentu, a znamo što to znači za takve pacijente. Izgovor da radi korone su svi opterećeni poslom ne može biti izgovor jer na mnogim odijelima ima puno manje pacijenata nego prije ove cjelokupne situacije. Imamo razumijevanja i za manjak osoblja i za cijelu situaciju, ali neke stvari koje idu direktno na štetu pacijenata ne možemo prešutjeti nego ih zajednički moramo rješavati.

Naš prijedlog je da se razina zdravstvene njege naročito nepokretnih pacijenata digne na puno višu razinu jer to je najbolja i prevencija da dođe do drugih bolesti, a isto tako tražimo da se provjerava kvaliteta usluga tako da svaki pacijent ili član obitelji popuni anketni uvjet o kvalitetni pružene zdravstvene usluge koja jako varira iz bolnice do bolnice unutar RH, što je nedopustivo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kvaliteta zdravstvene usluge u RH u svim državnim bolnicama trebala bi i mora biti ili na istoj ili na približnoj istoj razini.

Predsjednica Udruge DIGNITAS
Marina Novaković Matanić

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.