Uljanik: Norveški naručitelj raskinuo ugovor o gradnji broda, jer brodogradilište ne može dokazati da je osiguralo novac za gradnju

wikipedia

Uljanik je u petak putem Zagrebačke burze izvijestio da je norveški naručitelj jednostrano raskinuo ugovor o gradnji broda za polaganje kabela, a zbog nemogućnosti da Uljanik ishodi bankarske i činidbene garancije sukladno ugovoru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ministar Horvat naglo otkazao gostovanje u Dnevniku: Nije dobio dopuštenje Vlade govoriti o Uljaniku, trošarinama, reformi…

“Zbog nemogućnosti Uljanika da ishodi bankarske i činidbene garancije sukladno odredbama iz ugovora o gradnji broda sklopljenog s kompanijom Nexans Subsea Operations AS iz Norveške, za jedan brod za polaganje kablova, kupac je jednostrano raskinuo ugovor o gradnji broda te ugovor više nije obvezujući za ugovorne strane”, navode iz Uljanika.

Uljanik je u velikim financijskim problemima, opstanak brodogradilišta ovisi o tome hoće li tijela EU odobriti sanaciju brodogradilišta koja će hrvatske porezne obveznike koštati preko četiri milijarde kuna, a na svakom od 17 naručenih brodova, ukoliko ih sagradi i ukoliko ne bude novih otkazivanja ugovora, izgubit će ukupno oko dvije milijarde kuna, jer je gradnja broda u Hrvatskoj u pravilu skuplja od cijene koja se može dobiti za gotov brod.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No ekomomska logika ponekad ostaje u drugom planu kad se radi o politici, a IDS-u, koji vlada Istrom od samostalnosti, je Uljanik posebno važan. Usto, u Upravi uglavnom sjede IDS-ovi ljudi.

Brodogradilišta – kronični gubitaši

Dosadašnji gubici škverova u Hrvatskoj, od neovisnosti do 2011., kad su jamstva koja je Račanova vlada dala brodogradilištima došla na naplatu vladi Jadranke Kosor i zbog čega je te godine ostvaren rekordni proračunski manjak od gotovo 8 posto BDP-a, su iznosili preko 30 milijardi kuna, a sad je potrebno novih 4 do 5 milijardi da bi se u Hrvatskoj održala brodogradnja, kao u jedinoj državi EU koja još uvijek gradi komercijalne brodove. Ostale države Europe su u međuvremenu postupno odustale od brodogradnje kao neisplative, ponajviše zbog nižih troškova i niže cijene čelika na dalekom istoku, ili su zadržale samo gradnju putničkih cruisera i luksuznih jahti te eventualno vojnih brodova. Poljska je nedavno donijela odluku o zatvaranju brodogradiliša u Gdanjsku u kojem je nastao sindikat “Solidarnost”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Inače, riječ je o brodu za polaganje kablova za koji je Uljanik u kolovozu prošle godine potpisao ugovor s norveškom kompanijom Nexans Subsea Operations. Tada je bilo objavljeno kako je rok isporuke za taj brod 34 mjeseca od stupanja ugovora na snagu.

Prema podacima iz prošlogodišnje objave o potpisu ugovora, ukupna duljina broda trebala je iznositi 149,9 metara, širina 31 metar, a trebao je biti velike ugrađene snage sa sustavom dinamičkog pozicioniranja te imati okretni stol za smještaj kabela kapaciteta 10.000 tona.

Spašavanje privatnog Uljanika odnijet će duplo više novca od planiranog poreznog rasterećenja, prijeti novi rast javnog duga!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako se neslužbeno doznaje, Uprava Uljanika danas je razgovarala s predstavnicima svih sindikata koji djeluju u pulskom brodogradilištu i Radničkim vijećem Uljanik brodogradilišta, koji su upoznati s najnovijim aktualnostima glede programa restrukturiranja, kao i o ulozi države i strateškog partnera u tom procesu.

Čeka se odgovor EU

Ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat i jučer je izjavio da je plan restrukturiranja Uljanika poslan Europskoj komisiji na vrijeme te da se čeka odgovor Komisije glede analize samog programa restrukturiranja.

Inače, sredinom ovog tjedna je objavljeno i da je potencijalni strateški partner, tvrtka Kermas energija pozajmicom u iznosu od 12,4 milijuna eura pomogla pulskom da premosti probleme u financiranju novogradnje 500 odnosno usisnog jaružala za nizozemskog naručitelja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tom pozajmicom Kermas energija, tvrtka u vlasništvu poduzetnika Danka Končara, je pomogla Uljaniku da vrati dug banci kako bi se nastavilo normalno poslovanje brodogradilišta odnosno spriječila aktivacija državnih jamstva, potvrdili su u srijedu iz Uljanika i tvrtke Kermas energija.

Ministar Horvat: Problem Uljanika u ukupnim gabaritima možda je i veći od Agrokora

Naime, Uljanik je morao vratiti kredit banci kako bi se novogradnja 500, a riječ je o usisnom jaružalu na vlastiti pogon koje je Uljanik ugovorio s luksemburškom kompanijom Dredging and Maritime Management S. A. u sklopu JDN Grupe, mogla isporučiti bez problema.

Tom je pozajmicom omogućeno normalno financiranje novogradnje 500 do datuma isporuke, na način da kupac svojim sredstvima financira gradnju, izvijestili su tada iz Uljanika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.