Vijeće za elektroničke medije objavilo natječaj za financiranje neprofitnih medija radija i televizije

Foto: Thinkstock

Vijeće za elektroničke medije raspisalo je novi natječaj za raspodjelu sredstava Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija – nakladnika radija, neprofitnih pružatelja medijskih usluga televizije i radija iz članaka 19. i 79. ZEM-a, neprofitnih pružatelja elektroničkih publikacija, neprofitnih proizvođača audiovizualnih i radijskih programa za 2017. i 2018. godinu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rok prijave je 25. veljače. Donosimo dio teksta natječaja:

1. PREDMET NATJEČAJA

Predmet ovog javnog natječaja je raspodjela sredstava za poticanje proizvodnje i objavljivanje radijskih programa nakladnika radija na lokalnoj i regionalnoj razini te nakladnika neprofitnog radija, neprofitnih pružatelja medijskih usluga televizije i radija iz članaka 19. i 79. ZEM-a, neprofitnih pružatelja elektroničkih publikacija te neprofitnih proizvođača audiovizualnih i radijskih programa koji su od javnog interesa, a osobito su važni za:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

– ostvarivanje prava građana na javno informiranje,

– poticanje kulturne raznolikosti i njegovanje baštine,

– razvoj odgoja i obrazovanja,

Tekst se nastavlja ispod oglasa

– razvoj znanosti,

– razvoj umjetnosti,

– poticanje stvaralaštva na narječjima hrvatskoga jezika,

Tekst se nastavlja ispod oglasa

– poticanje posebnih kulturnih projekata i manifestacija,

– nacionalne manjine u Republici Hrvatskoj,

– poticanje razvoja svijesti o ravnopravnosti spolova i drugih najviših vrednota ustavnoga poretka,

– poticanje svijesti o ravnopravnosti rodnih identiteta i spolnoj orijentaciji,

Tekst se nastavlja ispod oglasa

– poticanje kvalitetnih programa za djecu i mlade kojima je cilj promicanje njihove dobrobiti,

– podizanje svijesti javnosti o sposobnostima i doprinosu osoba s invaliditetom, kao i promicanje i poštovanje njihovih prava i dostojanstva, uključujući borbu protiv stereotipa, predrasuda i štetnih postupaka prema osobama s invaliditetom,

– povijesno vjerodostojno prikazivanje Domovinskoga rata,

– razvoj i poticanje programa medijske pismenosti,

– zaštitu okoliša,

– promociju zdravlja i poticanje zdravstvene kulture.

Sredstvima Fonda poticat će se i zapošljavanje visokoobrazovanih stručnih radnika koje je izravno povezano s proizvodnjom navedenih programa i sadržaja.

2. KORISNICI SREDSTAVA

Podnositelji prijave na javni natječaj mogu biti pravne i fizičke osobe upisane u sudski ili drugi propisani registar u Republici Hrvatskoj u skladu sa Zakonom o elektroničkim medijima i drugim propisima i koje su, do dana objave Javnog natječaja u Narodnim novinama, sklopile ugovor o koncesiji na lokalnoj i regionalnoj razini ili ugovor za neprofitna radija, koji imaju dopuštenje za obavljanje djelatnosti pružanja neprofitne medijske usluge televizije i radija iz članaka 19. i 79. ZEM-a te neprofitni pružatelji elektroničkih publikacija i neprofitni proizvođači audiovizualnih i radijskih programa koji su upisani u Upisnik pružatelja medijskih usluga, elektroničkih publikacija i neprofitnih proizvođača audiovizualnog i/ili radijskog programa – dalje Upisnik koji vodi Vijeće za elektroničke medij (daljnjem tekstu: ponuditelj).

3. NEMOGUĆNOST DODJELE

Sredstva Fonda ne mogu se dodijeliti:

– ponuditeljima kojima je Vijeće za elektroničke medije izreklo opomenu u 12 mjeseci prije objave ovog natječaja i/ili koji su u 12 mjeseci prije objave ovog natječaja prekršajno kažnjeni na temelju pravomoćne sudske odluke zbog kršenja odredbi Zakona o elektroničkim medijima,

– ponuditeljima koji nemaju statut medija,

– ponuditeljima koji su poduzetnici u teškoćama u smislu odredbe čl. 2.2. Komunikacije Komisije Smjernice o državnim potporama za sanaciju i restrukturiranje nefinancijskih poduzetnika u teškoćama (Službeni list Europske unije br. 2014/C 249/01);

– ponuditeljima u stečaju i u postupku likvidacije;

– ponuditeljima kojima je naložen povrat nezakonite državne potpore ili se nalaze u postupku povrata potpore.

4. VRSTA I VISINA POTPORE

Sredstva Fonda dodjeljuju se u obliku potpora male vrijednosti sukladno pravilima iz Uredbe Komisije (EU) broj 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članka 87. i 88. Ugovora na de minimis potpore (SL L 352/1, 24.12.2013., dalje: Uredba (EU) br. 1407/2013) – ukupna potpora male vrijednosti koja se dodjeljuje ne smije premašivati iznos od 200.000,00 EUR u kunskoj protuvrijednosti po srednjem tečaju KN/EUR na dan objave natječaja u Narodnim novinama tijekom razdoblja od tri fiskalne godine uzimajući u obzir sve dodijeljene potpore koje je podnositelj ostvario u tom razdoblju od ostalih davatelja državne potpore neovisno o njihovoj razini sukladno pravilima iz članka 2. stavka 2. do 5. Uredbe, a intenzitet potpore iznosi do 100%

Ovim javnim natječajem dodjeljuje se za 2017. i 2018. godinu ukupan iznos u od 34.152.000,00 kuna:

– nakladnicima radija na lokalnoj i regionalnoj razini, nakladnici neprofitnog radija te neprofitni pružatelji medijskih usluga iz članka 19. i 79. ZEM-a iznos od 29.248.000,00 kuna

• pojedinačna potpora ne može biti veća od 800.000,00 kuna

– u kategoriji ostvarivanje prava građana na javno informiranje potpora ne može biti veća od 200.000,00 kuna za prijavljene programe

– u ostalim kategorijama potpora ne može biti veća od 100.000,00 kuna po prijavljenom programu

– neprofitnim pružateljima medijske usluge televizije iz članka 19. i 79. ZEM-a iznos od 2.400.000,00 kuna

– u kategoriji ostvarivanje prava građana na javno informiranje potpora ne može biti veća od 800.000,00 kuna po prijavljenom programu

– u ostalim kategorijama potpora ne može biti veća od 400.000,00 kuna po prijavljenom programu

– neprofitnim pružatelji elektroničkih publikacija iznos od 3.360.000,00 kuna

• pojedinačni iznos potpore ne može biti veći od 260.000,00 kuna

– neprofitnim proizvođačima audiovizualnog programa i neprofitni proizvođači radijskog programa iznos od 1.344.000,00 kuna

• neprofitnim proizvođačima audiovizualnog programa pojedinačna potpora ne može biti veći od 400.000,00 kuna

• neprofitnim proizvođačima radijskog programa pojedinačna potpora ne može biti veća od 150.000,00 kuna

5. ŠTO SE PRIJAVLJUJE

a) Nakladnici radija na lokalnoj i regionalnoj razini te nakladnici neprofitnog radija

Prijavljuju se programi – emisije koje će se proizvesti i objaviti u 2017. i 2018. godini, te oni programi – emisije koji obrađuju događaje i/ili teme vezane za područje koncesije.

U prijavi se mora jasno naznačiti:

– broj premijernih programa koje namjerava proizvesti i objaviti tijekom trajanja Fonda,

– termini objavljivanja,

– prosječno trajanje programa.

Ponuditelj može na javni natječaj prijaviti do pet programa u temama navedenim u predmetu natječaja.

Na javni natječaj za dodjelu sredstava Fonda u kategoriji ostvarivanja prava građana na javno informiranje mogu se prijaviti emisije sljedećih formata:

– dnevna emisija – u trajanju od najmanje pet minuta koja se objavljuje najmanje 5 dana u tjednu, najmanje 180 programa,

– tjedna emisija – u trajanju od najmanje petnaest minuta, a objavljuje se najmanje jednom tjedno, najmanje 24 programa,

– kratka emisija – u trajanju od najmanje dvije minute koja obuhvaća lokalne vijesti s područja koncesije. Emisija se objavljuje svakog radnog dana, najmanje 180 dana, 3 ili više puta dnevno i ažurira se novim informacijama.

Navedeno trajanje odnosi se na govorni dio prijavljenih emisija.

Emitiranje servisnih informacija i najave događanja kao samostalnih cjelina neće se poticati.

U ostalim kategorijama prijavljuju se samo oni programi – emisije:

– za koje je planirano najmanje 12 objavljivanja po godini,

– koje imaju najmanje 25% govornog sadržaja povezanog s temom određene kategorije, a minimalno trajanje govornog sadržaja je 10 minuta

– iznimke su dopuštene ako je riječ o emisijama u kojima se prenose glazbene manifestacije ili u kojima je glazba vezana uz određenu kategoriju te ako je riječ o specijalnim formama dječjeg programa ili emisije koje se bave glazbenom kulturnom baštinom.

Kod prijave emisija koje prate jednu ili više kulturnih manifestacija potrebno je emisiji dati naziv projekta praćenja kulturnih manifestacija, a ne ime jedne od manifestacija. Ponuditelj u prijavi uz ostale podatke obavezno dostavlja nazive i kratki opis manifestacija koje će se pratiti, posebno za svaku godinu u kojoj se podnosi prijava.

U kategoriji poticanje programa za nacionalne manjine u Republici Hrvatskoj potrebno je navesti nacionalne manjine čije će se djelovanje pratiti/obrađivati te na kojem će se jeziku emisija proizvoditi.
Ponuditelji koji su povezani u radijske mreže programa mogu prijaviti samo emisije vlastite proizvodnje koje objavljuju za područje za koje imaju koncesiju.

Uz svaku prijavljenu emisiju dostavljaju se po dvije snimke emisija objavljenih u 2016. godini. Za kratke emisije u kategoriji ostvarivanja prava građana na javno informiranje dostavljaju se 3 snimke objavljene istog dana. Za nove (planirane) emisije ne dostavljaju se snimke.

Snimke emisija dostavljaju se na CD/DVD, a svaka snimka mora imati naziv emisije, datum objave te jasno naznačenu najavnu i odjavnu špicu.

Ponuditelji su dužni audiosnimke dostaviti u.mp3 formatu (min 128 kbps), a videosnimke u .wmw formatu (min. 480×320, 1MBps).

Nakladnici trebaju nastojati da, osim u slučaju većeg broja dužih emisija, snimke smjeste na jedan CD/DVD (radijski nakladnici).

Uz dostavljene snimke potrebno je dostaviti i detaljni opis snimke s vremenskim rasporedom trajanja i opisom pojedinih dijelova snimke (sudionici, teme i sl.).

b) Neprofitni pružatelji medijskih usluga televizije i radija iz članaka 19. i 79. ZEM-a.

Ponuditelj može na javni natječaj prijaviti do pet programa u temama navedenim u predmetu natječaja koje će se proizvesti i objaviti u 2017. i 2018. godini.

Neprofitni pružatelji medijskih usluga televizije i radija iz članaka 19. i 79. ZEM-a – dužni su emisije koncipirati tako da imaju kontinuirano emitiranje najmanje jednom mjesečno s namjerom da postanu stalne.

Ako se prijavljuju emisije koje su osobito važne za ostvarivanje prava građana na javno informiranje (primarni cilj) mogu se prijaviti sljedeći formati:

– dnevna emisija s govornim dijelom u trajanju od najmanje pet minuta koja se objavljuje najmanje 5 dana u tjednu, najmanje 180 programa,

– tjedna emisija s govornim dijelom emisije u trajanju od najmanje petnaest minuta, a objavljuje se najmanje jednom tjedno, najmanje 24 programa,

– kratka emisija koja se emitira najmanje 3 puta dnevno s govornim dijelom emisije u trajanju od najmanje dvije (2) minute te se emisija objavljuje svakog radnog dana, najmanje 180 dana.

U ostalim kategorijama prijavljuju se samo oni programi – emisije:

– za koje je planirano najmanje 12 objavljivanja po godini,

– koje imaju najmanje 25% govornog sadržaja povezanog s temom određene kategorije, a minimalno trajanje govornog sadržaja je 10 minuta

– iznimke su dopuštene ako je riječ o emisijama u kojima se prenose glazbene manifestacije ili u kojima je glazba vezana uz određenu kategoriju te ako je riječ o specijalnim formama dječjeg programa ili emisije koje se bave glazbenom kulturnom baštinom.

Neprofitni pružatelji medijskih usluga iz članka 19. ZEM-a obvezni su emisije uvrstiti u katalog.

c) Neprofitni proizvođači audiovizualnog programa

Prijavljuju se programi – emisije koje će se proizvesti i objaviti u 2017. i 2018. godini

Ukupno minimalno trajanje jednog ponuđenog programa ne može biti manje od šezdeset (60) minuta neovisno o formatu i broju emisija/sadržaja.

d) Neprofitni proizvođači radijskog programa

Prijavljuju se programi – emisije koje će se proizvesti i objaviti u 2017. i 2018. godini

Ponuditelj može na javni natječaj prijaviti do pet programa u temama navedenim u predmetu natječaja.

Neprofitni proizvođači radijskog programa – dužni su emisije koncipirati tako da imaju kontinuirano prikazivanje najmanje jednom mjesečno u vremenskom razdoblju od najmanje šest mjeseci s namjerom da postanu stalne.

Ako se prijavljuju emisije koje su osobito važne za ostvarivanje prava građana na javno informiranje (primarni cilj) mogu se prijaviti sljedeći formati:

– dnevna emisija s govornim dijelom u trajanju od najmanje pet (5) minuta koja se objavljuje najmanje 5 dana u tjednu, najmanje 180 programa,

– tjedna emisija s govornim dijelom emisije u trajanju od najmanje petnaest (15) minuta, a objavljuje se najmanje jednom tjedno, najmanje 24 programa,

– kratka emisija koja se emitira najmanje 3 puta dnevno s govornim dijelom emisije u trajanju od najmanje dvije minute te se emisija objavljuje svakog radnog dana, najmanje 180 dana.

U ostalim kategorijama prijavljuju se samo oni programi – emisije:

– za koje je planirano najmanje 12 objavljivanja po godini,

– koje imaju najmanje 25% govornog sadržaja povezanog s temom određene kategorije, a minimalno trajanje govornog sadržaja je 10 minuta

– iznimke su dopuštene ako je riječ o emisijama u kojima se prenose glazbene manifestacije ili u kojima je glazba vezana uz određenu kategoriju te ako je riječ o specijalnim formama dječjeg programa ili emisije koje se bave glazbenom kulturnom baštinom.

e) Neprofitni pružatelji elektroničkih publikacija

– prijavljuju jedan sadržaj koji obuhvaća do pet različitih tematskih cjelina iz članka 6. stavka 1. Pravilnika

– prijavljuju se samo oni sadržaji kod kojih je moguće kontinuirano objaviti najmanje 30 relevantnih autorskih tekstova

– članci moraju biti objavljeni na naslovnici elektroničke publikacije uz vremensko trajanje tj. »držanje« na stranici od najmanje 1 dan za članke koji su osobito važni za javno informiranje, odnosno 7 dana za članke iz ostalih tematskih cjelina.

Ostatak natječaja pročitajte ovdje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.