Vlada u četvrtak o nabavi borbenih aviona i restrukturiranju cestovnog sektora

Foto: fah

Hrvatska Vlada u četvrtak će na sjednici donijeti odluku o nabavi borbenih zrakoplova od Izraela, donijet će i tri odluke o jamstvima za kredite kojima se financijski restrukturira cestovni sektor te će odgovoriti na prijedlog 37 oporbenih zastupnika za pokretanjem pitanja povjerenja potpredsjednici Vlade i ministrici gospodarstva, poduzetništva i obrta Martini Dalić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Odluka Vlade o kupnji moderniziranih borbenih zrakoplova F-16 C/D Barak slijedi nakon što je u utorak Vijeće za obranu to jednoglasno preporučilo Vladi, a temeljem prezentacije Stručnog povjerenstva Ministarstva obrane.

U izraelskoj ponudi predviđena je isporuka 12 aviona (deset jednosjeda i dva dvosjeda) s NATO kompatibilnom opremom i naprednim avionskim sustavima, osobnom opremom pilota, F-16 simulator letenja, obuka pilota i tehničkog osoblja u Izraelu po načelu “obuka obučavatelja“, inicijalni paket pričuvnih dijelova, paket opreme za zemaljsku potporu letenju, inicijalni paket naoružanja, izgradnja i prilagodba infrastrukture te tri godine cjelokupne logističke potpore uključujući nazočnost instruktora ponuditelja u Hrvatskoj radi pomoći u održavanju i osposobljavanju osoblja također po načelu “obuka obučavatelja“ te transport dijelova i opreme prema definiranom rasporedu, navode iz MORH-a. Predloženi koncept za potporu i održivost aviona F-16 podrazumijeva, uz ugovornu logističku potporu u Hrvatskoj, i inženjersku potporu u Izraelu.

Na ponuđenim avionima provedene su višestruke nadogradnje i modernizacija sustava i strukture aviona, što osigurava da su avioni na visokoj tehnološkoj razini. Ponuđeni avioni bit će isporučeni s resursom od 3000 efektivnih sati naleta što je, navode iz MORH-a, prema stručnim projekcijama korištenja u Hrvatskom ratnom zrakoplovstvu, dostatno za idućih 25 godina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Refinancira se 1,8 milijardi eura duga cestovnog sektora

U sklopu drugog kruga financijskog restrukturiranja cestovnog sektora, Vlada će donijeti odluke o davanju jamstva za krediti Hrvatskim autocestama, Hrvatskima cestama te društvu Autocesta Rijeka-Zagreb.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u srijedu je potvrdio da je riječ o refinanciranju oko 1,8 milijardi eura duga cestovnog sektora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Time, s međunarodnom obveznicom iz prošle godine, ‘završavamo’ više od polovice ukupnog duga cestovnog sektora uz ukupne uštede u te dvije akcije od oko 350 milijuna kuna godišnje, samo na kamatama, rekao je Butković.

Vlada će odgovoriti i na zahtjev oporbe koja traži odgovornost potpredsjednice Dalić, među ostalim, zbog Agrokora i afere ‘savjetnici’ odnosno zbog toga jer smatraju da je, s obzirom na ovlasti Ministarstva kojem je na čelu, morala znati da je kao ‘podizvođač’ u procesu restrukturiranja koncerna angažirana tvrtka u kojoj je radio sada već bivši izvanredni povjerenik Ante Ramljak.

Ramljak je za izvanrednog povjerenika imenovan 10. travnja prošle godine, a potom je kao savjetnike angažirao stranu tvrtku Alixpartners s domaćim podizviođačima. Među njima i Texo menagement u kojem je, navodi oporba, Ramljak kao zaposlenik bio evidentiran do 30. travnja, a ugovor o savjetovanju između Alixpartners i i Texo menagementa sklopljen je 25. travnja prošle godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Oporbeni zastupnici smatraju da je Dalić morala znati detalje o podizvođačima što dovodi u pitanje njezin kredibilitet i mogućnost da nastavi obnašati funkciju potpredsjednice vlade i ministrice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.