Početkom 2022. godine opet nas čekaju nove kazne za prekršitelje u prometu – za bržu vožnju od predviđene tako ćemo plaćati kaznu od 1000 kuna umjesto dosadašnjih 500, a prespora vožnja kažnjavati će se sa 300 kuna. Osim toga, od srpnja će sva nova vozila imati tempomat. Liječnici bi trebali prijaviti sve vozače koji imaju zdravstvene teškoće, a zbog kojih ugrožavaju sigurnu vožnju, prenosi HRT.
Predsjednik sindikata sudionika u prometu Siniša Mihalić rekao je kako je povećanje kazni bilo za očekivati s obzirom na statistiku, no da će do prave prevencije doći samo ako se napravi kvalitetna kolnička konstrukcija i signalizacija.
– Na nerazvrstanim cestama nema pješačkih ni biciklističkih staza, u infrastrukturu se ulaže minimalno i samo se povećavaju kazne za vozače. Prevencija je samo ta da se napravi kompletna rekonstrukcija cesta koje su rađene još prije pedesetak godina kada smo vozili automobile koji su bili pola metra uža vozila nego što su sad, istaknuo je.
– Sad imamo mobilne jedinice koje se više bave s tim kako na autocesti zaustaviti vozača koji vozi 143 km/h, a dozvoljeno je 130, umjesto da bude prevencija a ne represija – da se ljudi provezu i vide da ima policijskih vozila na cesti, da se stave kamere i upozoravajući znakovi na cesti, rekao je te objasnio kako većina ljudi uspori kada ugledaju kameru.
– Ovo je legalizirana pljačka iz zasjede gdje vi imate skrivene kamere i želite ljudima oteti nešto novaca, istaknuo je.
Osim prebrze vožnje, kazne ćemo plaćati i za presporu vožnju, što Mihalić naziva nebulozom.
– Mi sve radimo naopačke, ne pita se struka, rekao je.
O tempomatu
Tempomat kojim se može kontrolirati brzina vožnje postaje obavezan u svim novim automobilima, no nove automobile Hrvati sve manje voze.
– Opet je to sve dvosjekli mač. Tempomat je uređaj koji služi kako bi se vi odmorili na autocesti. Ne možete ga koristiti primjerice na Aveniji Dubrava gdje su crvena svjetla i morate stati. Tempomat je obaveza ugrađivanja zbog toga što uređene države imaju uređene i autoceste i prometnice. Služe da se ljudi ne umaraju na dugom putu, dok je kod nas u pravilu gradska vožnja, rekao je Mihalić. Dodao je kako Hrvati nemaju kupovnu moć kao ostatak Europe.
– Ili imamo skroz nova vozila ili imamo prastara vozila, plus što su nam još parkirališta puna vozila koja se izbace iz Europe zbog emisije CO2, jer se tamo uvode hibridna i električna vozila. Preuzeli smo direktive EU, ali ih ne pratimo, naglasio je.
Stiže nam i regulacija vožnje segway-a i električnih romobila, koji se kreću i do 30 km/h, a ne moraju biti registrirana niti je za njih potrebna vozačka dozvola.
O liječnicima i prijavljivanju
Dosta bure diglo se oko obiteljskih liječnika koji po novome policiji moraju dostaviti podatke o vozačima koji zbog zdravstvenih teškoća ne smiju voziti, no većina liječnika to odbija.
– Svako ministarstvo za sebe donosi posebne zakone, a ne drži se Ustava i zakona koji su na snazi. Znači postoji liječnička tajna, liječnik je taj koji će odlučiti je li osoba sposobna za voziti ili nije. Nema niti jednog liječnika koji to neće napraviti. Liječnik ima obavezu da prijavi nešto, ali ako smatra da za to nema zdravstvenog temelja nije dužan to učiniti.
Iznosi najvećih kazni
Najveća kazna za prekoračenje brzine u Hrvatskoj doseže 20.000 kuna, dok u Švicarskoj ona iznosi 700.000 švicarskih franaka, a prosječna kazna za „divljačku vožnju“ ide i do 90.000 CHF.
– Kod nas u propisima divljačka vožnja ne postoji. To bi bilo kad se netko okreće na ručnoj i vozi se koliko god želi jer ga nitko nije vidio. Kod nas to nema tko kontrolirati jer je premalo službenika koji bi se s tim bavili. Što se tiče kazni, kod nas ima puno stranaca koji voze Porsche. Kad prekorači brzinu, svejedno mu je je li vozio 150 km/h ili 200 km/h, rekao je.
U Sloveniji kazna za prekoračenje brzine iznosi 9500 kuna, u Austriji 40.000 kuna, u Italiji 35.000 kuna. Mihalić pojašnjava kako su te kazne sukladne standardu građana.
Tekst se nastavlja ispod oglasa