Cjelogodišnje gume dugo su smatrane kompromisnim rješenjem za vozila koja na godinu ne ostvaruju veću kilometražu. One omogućavaju ekonomičniju vožnju jer se ne moraju zamijeniti. Nedavna testiranja pokazala su da cjelogodišnje gume mogu biti dobra alternativa onim sezonskim, donosi HRT.
Vozači biraju jeftinije gume, a od prošle sezone apsolutni su hit – cjelogodišnje. Vozači smatraju da zime više nisu toliko oštre i snježne, a upravo na gumama žele – uštedjeti.
Bojan Lovrek iz jednog čakovečkog vulkanizera za emisiju Potrošački kod usporedio je zimske i cjelogodišnje gume:
– Neki ljudi već kupuju setove, raspituju se za cijene, kaže i dodaje kako naoko cjelogodišnje gume izgledaju kao zimske, a glavna je razlika da zimska guma ima više lamela nego cjelogodišnja i podobnija je, kaže, za niske temperature.
Ipak, sve više ljudi kupuje cjelogodišnje jer, objašnjava Lovrek, zime su toplije, a i toliko ne putuju zbog pandemije.
Dugo se vremena cjelogodišnje gume smatraju kompromisnim rješenjem kod kojeg se balansira između kućnog budžeta i izbjegavanja redovitih sezonskih zamjena. Iako je prevladavalo mišljenje da su cjelogodišnje gume tijekom ljeta i zime loše, jedno istraživanje to je ipak – djelomično pobilo.
– Posljednje istraživanje koje je napravio jedan njemački časopis na deset modela guma namijenjen terenskim automobilima je pokazalo da je ta razlika vrlo mala – ili čak da je i nestala. Prije svega se to odnosi na ljetne performanse, ali i na mokre uvjete gdje su te razlike znatno smanjene ili čak ne postoje dok na poledici i snijegu postoji razlika, kaže za Potrošački kod HTV-a Alan Vojvodić iz HAK-a.
Točnije – za zimu su i dalje zimske gume pravilo jer bolje prianjaju uz cestu, bolje su performanse kočenja, pri ulasku u zavoj nema drastičnog proklizavanja.
– Upravljanje vozilom je sigurnije ali ta razlika je već toliko mala da je preporuka onima koji razmišljaju o gumama trebala bi biti da se dobro informiraju i odvažu – koliko koriste, kada i gdje koriste i to sve usporediti s modelima koji se nalaze na našim internetskim stranicama, dodaje Vojvodić.
Preporuka je ipak struke da se koristi kombinacija ljetnih i zimskih guma, s time što treba paziti na dubinu utora. Jer takozvane “ćelave” gume – velika su opasnost na cesti.
– Mijenjanje ovisi o prijeđenoj kilometraži i uvjetima na cesti, netko vozi puno više i potrošit će gumu u godinu dana, a nekome će ona trajati četiri, pet godina, ali treba se posavjetovati s vulkanizerom, poručuje također Vojvodić.
A i policija će pojačano nadzirati promet te kazniti ili isključiti one vozače koji se pravila ne drže.
Tekst se nastavlja ispod oglasa