Kako se približava zima, tako mnogi vozači masovno odlaze u vulkanizerske radionice na zamjenu ljetnih guma.
Za Slavka Hladiku to je uobičajen jesenski ritual.
– Mora se, mora se mijenjati jer si sigurniji, zime nisu one što su nekad bile, ali imaju svojstva baš za zimu i treba ih svakako mijenjati. I zakon to nalaže, ali i mi koji radimo na cesti osjećamo se sigurnije, ističe Slavko Hladika iz Nedeljaneca.
Kod vulkanizera ovih se dana stvaraju gužve. Jer od 15. studenog na zimskim dionicama cesta obvezna je zimska oprema. No majstori zanata svjedoče – vozači često dolaze s “ćelavim” gumama.
– Ima lošijih, ima nešto boljih, ali zadnjih godina ljudi dosta vode brigu što se tiče guma, čim dođe do četiri milimetra gdje je graničnik, ljudi svakako to mijenjaju. Zimska guma znači sigurnost jer na niskim temperaturama ljetna guma nema svojstva, kaže vulkanizer Dino Đuras.
A na tržištu u ponudi ima i cjelogodišnjih guma. Zbog blagih zima mnogi se vozači odlučuju za tu vrstu. Uz to što štede, kvalitetnije cjelogodišnje gume također imaju dobre performanse.
– Da, taj nas trend prati od prošle jeseni, ljudi kupuju cjelogodišnje jer ne putuju toliko, nema snijega, kaže vulkanizer Bojan Lovrek.
No policija je neumoljiva – od 15. studenog zimska je oprema nužna.
– U zimsku opremu spadaju i sve četiri zimske gume, odnosno gume s oznakom M+S, iznimno je bitno da si vozači ispod sedam stupnjeva stave zimske gume jer je zaustavni put puno kraći, kaže Danijel Posavec iz PU varaždinske.
Kazna za one koji se toga ne budu pridržavali iznosi tisuću kuna, piše HRT.
Izvor: narod.hr/HRT