Sindikat ORCA (Organizacija radnika Croatia Airlinesa) i dalje ostaje pri odluci da će stupiti u štrajk u ponedjeljak.
Hrvatski sindikat prometnih pilota ocijenio je mjere koje je Croatia Airlines najavio za sanaciju šteta štrajka nezakonitima. U Croatia Airlinesu ističu da je interes putnika na prvom mjestu, a prihod ostvaren u turističkoj sezoni ključan je za opstojnost tvrtke.
> Samostalni hrvatski sindikat zaposlenika u zrakoplovstvu ne podržava štrajk u Croatia Airlinesu
Ivana Lojo, predstavnica sindikata ORCO, kazala je da su radnici već 20 mjeseci bez kolektivnog ugovora.
“Po peti put dobivamo Upravu na šest mjeseci. S takvim vođenjem kompanije nismo uspjeli sjesti za stol i razgovarati o našim prijedlozima u Kolektivnom ugovoru. Tražimo bolje uvjete za radnike, dulje i veće odmore, potpisivanje Kolektivnog ugovora kao što imaju i druge kompanije u okruženju i to na duže od godinu dana. Naši zahtjevi su i materijalne prirode. No ono što vidimo kao najveći problem je nepostojanje Uprave u punom mandatu koja će moći odvesti ovu kompanuiju u smjeru u kojem bi se taj KU mogao ispoštivati”, kazala je Lojo na HRT-u.
> HSPP: Uprava Croatia Airlinesa se služi iznudom i zastrašivanjem
Jasmin Bajić, predsjednik Uprave Croatia Airlinesa, rekao je da se potpuno poštuju odredbe KU-a koji je bio na snazi, do trenutka njegova isteka.
“Sve njegove odredbe u potpunosti poštujemo. Poštujemo i odredbe promemorije lani potpisane. Ono što je neprihvatljivo je iznos materijalnih zahtjeva, koji je u visini od 53 milijuna kuna. Inače, naša mjesečna bruto plaća, za sve zaposlenike je oko 20 milijuna kuna. Ovi zahtjevi od 53 milijuna kuna znače 13., 14. i pola 15. plaće za kompaniju. To ova kompanija u ovim uvjetima ne može izdržati”, rekao je Bajić.
> Slučaj Croatia Airlines: Kako je uspješna hrvatska kompanija došla pred propast?
Lojo je pak naglasila da sindikat nijednom nije bio u prilici razgovarati o prijedlogu KU-a s ovom ili prethodnom upravom.
“Sve što dobivali je trenutni KU – uzmi ili ostavi. Imamo Kolektivni ugovor s kojim nismo zadovoljni. Imamo najslabije plaćene pilote i mehaničare, a i najslabije plaćeno kabinsko osoblje u okruženju”, istaknula je.
Odgovarajući na pitanje kako je došao do izračuna da mu za sindikalne zahtjeve treba 50-ak milijuna, Bajić je odgovorio: “na temelju pristiglih zahtjeva”.
“Kada sam stupio na dužnost (4.11.2017.), odmah sam sjeo za stol sa sindikatima i krenuo u razgovore s njima, rekao je Bajić i naglasio da štrajk nije opcija. Opet nakon štrajka moramo sjesti da se dogovorimo kako ćemo izaći iz te situacije. A samo ćemo napraviti veliku štetu kompaniji i turizmu Hrvatske”, dodao je.
Lojo je kazala da ne treba zanemariti niti to kako su ih putnici percipirali u svibnju, u vrijeme velikih kašnjenja. “To tada nije prikazivano kao ogroman gubitak”, kazala je među ostalim na HRT-u.
Samostalni hrvatski sindikat zaposlenika u zrakoplovstvu (SHSZUZ) izvijestio je danas da ne podržava štrajk u Croatia Airlinesu, koji je sindikat ORCA najavio za ponedjeljak, 9. srpnja, ističući da se u sindikalnoj anketi protiv štrajka izjasnilo 100 posto njegova članstva.
Tekst se nastavlja ispod oglasa