Klementina Šuljug odgovara na Vaša pitanja: Nemamo dobar odnos s odgojiteljicom u vrtiću. Što poduzeti?

Foto: narod.hr

Temelj dobrog odnosa je suradnja, a ona se postiže razgovorom, dogovorom, iskrenošću, povjerenjem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prvi korak je razgovor s odgojiteljicom. Imate pravo tražiti individulani sastanak. Otvoreno i bez ustručavanja iznesite svoj problem. Što vam smeta, s čime niste zadovoljni, kako vi vidite rješenje konfliktnih situacija. Do problema, u većini slučajeva, dolazi zbog nedostatka komunikacije. Kako ćete vi ili odgojiteljica znati da je nastao problem oko nečega ako vama ili njoj to nitko nije rekao?

Mi, odgojitelji, smo zaokupljeni djecom kada dolazimo u kontakt s roditeljima pa im tada ne možemo prenositi informacije niti razgovarati o bilo kakvom problemu. Kad su djeca prisutna onda su ona prioritet. Nije ni pedagoški ispravno pred djetetom razgovarati o problemima ili nedoumicama.

Jutarnji susret je vrijeme kad se dijete pozdravlja s odgojiteljicom, odvaja od roditelja i priključuje svojoj skupini. Odgojiteljica se tada posvećuje djeci. Roditelji trebaju kratko pozdraviti dijete i ne se predugo zadržavati u blizini jer na takav način djetetu šalju poruku da se ne mogu odvojiti od njega i dijete biva zbunjeno i neodlučno zbog roditeljskog ponašanja.
Jutarnji susret može biti, eventualno, prilika za razmjenu nekih hitnih informacija.
Odlazak iz vrtića isto nije vrijeme za duge razgovore jer je tu opet prisutno dijete i ostali roditelji koji dolaze po djecu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sve što želite znati o svom djetetu, njegovu ponašanju, napretku, eventualnim problemima, možete i trebate dobiti putem individualnih razgovora s njegovim odgojiteljima.

Problemi, uglavnom, nastaju kad se ne poštuju pravila koja vrijede u vrtiću.

Ako vam odgojiteljica kaže da morate donijeti ispričnicu nakon bolovanja jer bez te potvrde dijete ne može biti primljeno u vrtić, onda to trebate poštovati . Nije to ničiji hir nego za dobrobit vašeg djeteta i sve ostale djece u vrtiću.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Lijekovi su strogo zabranjeni. Često se nađemo u situaciji da nam se prigovori da smo nefleksibilni jer ne možemo dati sirup na biljnoj bazi, mazati guze antimikoticima, kapati kapi u nos… I pripravci na biljnoj bazi su lijekovi. To su pravila koja su uveli zdravstveni djelatnici, nisu ih uveli odgojitelji jer im se tako prohtjelo.

Morate biti svjesni da će se događati situacije da se zagube neke stvari: odjeća, obuća, dude, bočice. Nije uredu zbog toga praviti problem. To vam se događa i u obiteljskom domu, zar ne? Imajte razumijevanja za odgojiteljice koje nerijetko imaju preko 20 djece u skupini. Nemoguće je zapamtiti koje su čije čarapice, majica.. Označite djetetove stvari.

Ulazak u prostore u kojima borave djeca nije dopušteno radi zdravstvene sigurnosti. Djeca većinu vremena provode na podu i samo po sebi je logično da se mora paziti na higijenu. Zbog toga dijete mora imati posebne papuče za vrtić koje ostaju u njegovom ormariću ili polici. Ne možete dovesti dijete u papučama u kojima je bilo u svom domu, automobilu i na putu do vrtića.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Slatkiše i ostalu hranu nije dopušteno unositi u vrtićki prostor. Djeca dobiju dovoljno obroka te im nije potrebno davati bilo što drugo prije doručka putem prema vrtiću. Sva hrana koju djeca dobivaju u vrtiću je prošla višestruke kontrole higijenske ispravnosti i nutritivnih vrijednosti. Odgojiteljica ima pravo i dužnost upozoriti vas ako dijete unosi neku vrstu hrane pri dolasku u skupinu.

Neki vrtići imaju, možda, i neka interna pravila. I njih se trebate pridržavati jer su sigurno donesena za dobrobit vašeg djeteta.

Pridržavajte se radnog vremena vrtića i dođite na vrijeme po svoje dijete. Ni u jednu ustanovu ne možete ući nakon završetka radnog vremena.

Kad dođe do nekog problema promptno reagirajte. Neka vaša prva reakcija bude razgovor s odgojiteljicom, a ne Facebook status ili komentiranje po raznim grupama na internetu. Ako problem ne uspijete riješiti s odgojiteljicom, obratite se voditeljici ili pedagogu. Ako se i to pokazalo neuspješno, dogovorite susret s ravnateljem. Pokušajte poštivati hijerarhiju ustanove. Uvijek će se nedoumice lakše moći riješiti s osobama koje su u svakodnevnim kontaktu s vama i djetetom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Važno je razgovarati, biti potpuno iskren i s povjerenjem se obratiti osobama kojima povjeravate svoje dijete. Nije dobro ni za dijete ni za roditelje niti za odgojitelje stvaranje napetog odnosa između roditelja i odgojitelja. Dijete to osjeća i tada se vrtimo u krug. Svi se mi trudimo da se djeca osjećaju voljena i prihvaćena. Pomozite i vi u tome suradnjom i povjerenjem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.