Njemačka, s 55 posto cijepljenih jednom dozom i 37 posto potpuno cijepljenih, čini goleme korake prema točki koja se smatra presudnom za borbu protiv pandemije: samo ako se neodlučni i protivnici cijepljneja privole na cijepljenje, moguće je doseći cilj od 85 do 90 posto cijepljenog stanovništva, što neki znanstvenici smatraju potrebnim kako bi se postigao tzv. „imunitet krda”, piše DW
“Kampanja uopće nije dosegla ljude koji su nesigurni ili se protive cijepljenju”, kaže Steffen Egner, osnivač i direktor tvrtke MediaAnalyzer. Ovaj institut za istraživanje tržišta je anketirao 500 ljudi o učinku kampanje “Njemačka zasukuje rukave”. Kad bi kampanju morao ocijeniti školskom ocjenom, to bi bila trojka ili dvojka, budući da se njome ne povećava spremnost na cijepljenje tamo gdje je još uvijek nema.
(…)
U posljednje su vrijeme sve češće vijesti o brojnim otkazivanjima već dogovorenih termina za cijepljenje, posebno kada je riječ o drugom cijepljenju. Postotak je različit: dok se u području Sjevernog Porajnja radi o šest posto otkazanih termina, u Berlinu je riječ o oko 20 posto. Neki znanstvenici upozoravaju na negativne posljedice tzv. „umora od cijepljenja”, pa se čak već zalažu i za kazne u iznosu do 30 eura onima koji bezrazložno otkažu dogovoreni termin.
No Ministarstvo zdravstva Sjevernog Porajnja i Vestfalije u Düsseldorfu ne vjeruje u umor od cijepljenja. U izjavi za DW iz Ministarstva kažu: “Ako ljudi ne dođu na dogovorene termine, to ne znači automatski da se neće cijepiti. Mnogi idu tamo gdje mogu najbrže dobiti termin – recimo svom kućnom liječniku ili u firmi u kojoj rade.”
Rizične skupine ne treba posebno motivirati za cijepljenje. Neki političari sada žele pridobiti skeptike protiv cjepiva kroz sustav bonusa. Kao u SAD-u, gdje se neodlučne pokušava namamiti darovima, besplatnim jointovima marihuane ili čak lovačkom dozvolom. Christine Aschenberg-Dugnus iz Liberalne stranke FDP predlaže, na primjer, besplatne ulaznice za zabavne parkove ili muzeje.
No, Stefan Schulz-Hardt je protiv takve motivacije. Kratkoročno se zasigurno može postići učinak darovima kao poticajem, dugoročno potpredsjednik Njemačkog društva za psihologiju to smatra kontraproduktivnim: “To signalizira da je ovo nešto što je upitno, pa ljudi moraju biti nagrađeni da bi se cijepili. No to može osnažiti protivnike cijepljenja, i moglo bi ljude koji su indiferentni navesti na drugu stranu.”
(…)
Svi se stručnjaci slažu da Njemačka sada mora pridobiti neodlučne i skeptike. No pokušati protivnike cijepljenja nagovoriti na cijepljenje je beznadno kao i nagovoriti Cristiana Ronalda da pije Coca-Colu. “To su u pravilu ljudi koji vjeruju u teorije zavjere ili su općenito sumnjičavi. A uz to postoje određene korelacije s populističkim i posebno desničarskim uvjerenjima”, kaže Schulz-Hardt.
U međuvremenu savezna vlada planira pokretanje nove reklamne kampanje uz pomoć poznatih osoba i influencera, kako bi se motivirali one koji se trenutno još uvijek ne žele cijepljeni.
U svakom slučaju, nema prisile i prijetnje, već pokušaji motivacija građana.
Tekst se nastavlja ispod oglasa