Predstavljena monografija o hrvatskoj kostimografkinji Iki Škomrlj

Monografija “Prepoznatljivo svoja – kostimografkinja Ika Škomrlj” Martine Petranović, koja prikazuje stvaralački opus Ike Škomrlj od njezinih prvih radova ostvarenih krajem pedesetih godina 20. stoljeća do danas, predstavljena je danas u Hrvatskom narodnom kazalištu (HNK) u Zagrebu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ika Škomrlj ispisala je neke od najljepših stranica hrvatskoga kazališta, a njezini će kostimi zauvijek ostati u pamćenju, ocijenila je intendantica HNK Dubravka Vrgoč.

“Monografijom odajemo veliko priznanje kraljici hrvatske kostimografije”, istaknula je urednica monografije Ivana Bakal ustvrdivši kako je Škomrlj veliko srce koje je ostavilo fenomenalan opus.

Po riječima autorice monografije Martine Petranović, kostimografkinja Ika Škomrlj ostvarila je još neistražen opus koji je obilježio cijelu epohu hrvatskoga kazališta i kostimografije. “Od pedesetih godina do danas napravila je impozantan opus koji broji nekoliko stotina kostimografija”, rekla je podsjetivši i na njezin kostimografski rad u europskim kazališnim središtima i New Yorku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istaknula je i značenje njezine kostimografije u operi i baletu te dodala kako su posebno uspješne bile kostimografije u operi “Nikola Šubić Zrinski”, Držećevim djelima te rock-operi “Gubec beg”, kao i u baletu “Labuđe jezero”, tv seriji “Prosjaci i sinovi”.

Istaknula je i da je Ika Škomrlj početkom devedesetih godina radila na izradbi odora Hrvatske vojske.

“Riječ je o iznimnom autorskom rukopisu povezanom likovnošću”, rekla je Petranović dodavši kako su u njezinu djelu povezane likovna ekspresivnost koja proistječe i logike predstave u cjelini.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zbog nekih nesačuvanih kostima Ike Škomrlj, autorica monografije pozvala je na sustavno čuvanje hrvatskoga kostimografskog blaga.

Pomoćnik ministrice kulture Vladimir Stojsavljević ocijenio je da će opus Ike Škomrlj desetljećima određivati hrvatsku kazališnu umjetnost.

“Bavila sam se poslom koji sam ljubila svim svojim srcem”, istaknula je Ika Škomrlj dodavši kako je to bilo lijepo, zanosno i pametno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ika Škomrlj rodila se u Zagrebu 1932., završila je Odsjek za scenografiju na Akademiji za kazališnu umjetnost u Zagrebu (1956), a od prvih kostimografskih radova ostvarenih krajem pedesetih do danas realizirala je nekoliko stotina kostimografija u svim važnijim hrvatskim kazališnim sredinama, posebno u zagrebačkom HNK-u, ali i u drugim zagrebačkim kazalištima poput Komedije, Gavelle, Teatra ITD te u kazalištima u Varaždinu, Osijeku, Rijeci, Splitu i Dubrovniku.

Podjednako nadahnuta ostvarenja realizirala je u dramskom (Kralj Gordogan, Ćelava pjevačica, Hamlet, Skup, Dubrovačka trilogija, Cyrano de Bergerac, Koriolan, Aretej, Breza), opernom/glazbenom (Prodana nevjesta, Nikola Šubić Zrinjski, Pikova dama, Gubec beg, Grička vještica) i baletnom/plesnom repertoaru (Labuđe jezero, Orašar, Romeo i Julija, Pjesme ljubavi i smrti, Kraljevo).

Monografiju “Prepoznatljivo svoja – kostimografkinja Ika Škomrlj”, u kojoj se obrađuje stvaralački opus Ike Škomrlj od njezinih prvih radova do danas objavila je Hrvatska udruga likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti – ULUPUH.

Predstavljena monografija o hrvatskoj kostimografkinji Iki Škomrlj

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.