“Venecija u Zagrebu” – filmovi s Mostre od večeras u kinu “Europa”

Program “Venecija u Zagrebu”, u okviru kojega će se prikazati sedam talijanskih filmova s prošlogodišnjeg filmskog festivala u Veneciji, otvara se večeras u zagrebačkom kinu “Europa”, projekcijom restaurirane verzije Zlatnim lavom ovjenčanog filma “Ruke nad gradom” Francesca Rosija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tim programom Zagreb se pridružuje krugu gradova koji sudjeluju u projektu koji taj filmski festival predstavlja u svijetu, a u kojemu su još Moskva, Sankt Peterburg, Bejrut i Singapur, gdje odabrani filmovi odlaze nakon kina “Europa”. Program se provodi u suradnji Zagreb Film Festivala, Venecijanskog filmskog festivala i Talijanskog instituta za kulturu u Zagrebu.

Projekt smo započeli prije desetak godina jer smo shvatili da bi festival i nakon svog završetka trebao pomagati filmovima u njihovoj afirmaciji i prikazivanju, rekao je organizacijski direktor Mostre, Luigi Cuciniello, na današnjoj konferenciji za novinare. To vrijedi i za suvremeni talijanski film koji zaslužuje biti prikazan u svijetu, no na žalost se više toliko ne distribuira kao nekad, dodao je.

Direktorica Talijanskog instituta za kulturu Maria Sica ustvrdila je kako nije slučajno da je Zagreb uključen u projekt, s obzirom da je Hrvatska prije nepunih godinu dana ušla u Europsku uniju, ali i zato što je želja Instituta dovoditi ono najljepše iz talijanske kulture i obratno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Film koji otvara program “Ruke nad gradom” iz 1963. i danas je aktualna priča o koruptivnoj sprezi kapitala i političke moći, u režiji jednog od učenika neorealista i prvaka talijanskog političkog filma, Francesca Rosija. Restauriran je na temelju originalnih negativa i dva dobro očuvana duplikata pozitiva.

Do 30. ožujka od dugometražnih filmova prikazat će se još “Prvi snijeg” na temu rasnih i kulturnih razlika u suvremenoj Italiji redatelja Andrea Segrea, čiji je prvijenac “Shun Li i pjesnik” prije dvije godine osvojio nagradu Lux, te melodrama “Neustrašivi” Giannija Amelia, za kojeg je redatelj rekao da, kad ga je počeo snimati smatrao da je riječ o komediji, no film je neke i ganuo.

Dokumentarni program obuhvaća četiri filma – o Bernardu Bertolucciju (“Bertolucci o Bertolucciju” Luce Guadagnina i Waltera Fasana), o Pieru Paolu Pasoliniju (“Proročanstvo. Pasolinijeva Afrika” Enrica Mendunija), talijanskom neorealizmu u filmu (“Nismo bili samo… kradljivci bicikla. Neorealizam” Giannija Bozzacchija) te o rimskoj obilaznici GRA (“Sacro Gra” Gianfranca Rosija), prvom dokumentarcu u povijesti Mostre koji je osvojio Zlatnog lava kao najbolji film.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Direktor Zagreb Film Festivala Boris T. Matić najavio je i dvanaesto izdanje ZFF-a, koji će se održati od 19. do 26. listopada i za koji se još prikupljaju filmovi, no već se zna nekoliko programskih novina – program filmova na temu Prvog svjetskog rata obilježit će njegovu stotu obljetnicu prikazivanjem, među ostalim, austro-ugarskog propagandnog filma “Mit Herz und Hand fur Vaterland” iz 1915. i “La grande Illusion” Jeana Renoira iz 1937.

U fokusu ovogodišnjeg programa “Moj prvi film” bit će Švedska, dječji filmski program Bibijada bit će ostvaren u suradnji s danskim veleposlanstvom, a uvest će se i program filmova namijenjen tinejdžerskom uzrastu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.