Izložba ‘Joan Miro: remek-djela iz Fundacije Maeght’, na kojoj je taj proslavljeni katalonski umjetnik predstavljen kroz četrdeset djela kao slikar, grafičar i kipar, zatvara se u nedjelju u Umjetničkom paviljonu, nakon što ju je obišlo oko 35 tisuća posjetitelja.
“Velika je stvar dovesti u Zagreb jednog od najvećih umjetnika 20. stoljeća, jako smo zadovoljni posjećenošću i možemo reći da je izložba uspjela”, rekla je za Hinu ravnateljica Umjetničkog paviljona, Jasminka Poklečki Stošić.
Ocijenila je da im je ta izložba bila važna kako bi Umjetnički paviljon pozicionirali kao mjesto za autorske izložbe inozemnih umjetnika, pokrenuli međunarodnu suradnju, što su i ostvarili s Fundacijom Maeght, ali i skrenuli pozornost publike iz inozemstva i regije na taj izložbeni prostor.
Od otvorenja 2. listopada imali smo izuzetno velik broj posjetitelja izvan Hrvatske, samo iz Slovenije je organizirano došlo više od tri tisuće učenika i studenata, a unatoč gospodarskoj krizi bili su organizirani posjeti i iz cijele regije, BiH, Srbije, Makedonije, rekla je.
Poklečki ističe kako joj je drago što je muzej ispunio i svoju edukativnu ulogu, a ponosna je i što je u okviru ovogodišnje humanitarne akcije, kojom Muzej obilježava svoju obljetnicu, omogućen besplatan posjet za tristotinjak učenika iz poplavljenih područja u Slavoniji, kojima je osiguran i besplatan prijevoz, a tijekom svog boravka su obišli Zagreb i klizali na Tomislavcu.
Dobar pokazatelj interesa za izložbu bila je i nedavna Noć muzeja kada je paviljon zabilježio 1350 posjetitelja, iako je u izložbeni prostor zbog specifičnih mikroklimatskih uvjeta odjednom smjelo ući najviše pedeset posjetitelja. Kada smo vidjeli kolika je ‘zmija’ ispred muzeja predviđenih pola sata za obilazak skratili smo na dvadeset minuta ne bi li što više ljudi pogledalo izložbu, rekla je ravnateljica.
Umjetnički paviljon je u petak i subotu produžio radno vrijeme do 22 sata, u nedjelju će raditi od 11 do 20 sati. Povrat umjetnina se planira početkom idućeg tjedna, ukoliko to dopuste vremenski uvjeti.
Poklečki Stošić potpisuje autorsku koncepciju izložbe s Olivierom Kaeppelinom, direktorom Fundacije Maeght, iz koje su djela za izložbu posuđena, a s čijim je osnivačem Aimeom Maeghtom Miro bio veliki prijatelj.
Kako ta fundacija ima najviše Miroovih skulptura u svijetu, njih više od 150, upravo je taj dio njegova stvaralaštva bio u fokusu zagrebačke izložbe. Kroz dvadesetak skulptura prikazan je razvoj u umjetnikovu pristupu kiparstvu tijekom dva desetljeća, od šezdesetih do osamdesetih godina.
Posebno su dojmljive bile njegove litografije i slike velikih formata, među ostalim, bili su izloženi “Djevojka koja nestaje”, djelo reproducirano u brojnim pregledima povijesti umjetnosti, “Milovanje ptice”, skulptura visoka tri metra, niz ulja na platnu, među kojima i ciklus “Rođenje dana” te “Žena i ptica”, “Let ptica u praskozorje”, “Pjev livade” i skulpture “Glava i ptica”, “Žena koja sjedi s djetetom”, “Ekvilibrist”, “Okrunjena glava”.
Poklečki Stošić je najavila još jedan veliki projekt Umjetničkog paviljona – izložbu slavnog francuskog kipara Augustea Rodina koja bi se trebala otvoriti početkom svibnja.
Tekst se nastavlja ispod oglasa