Američki zrakoplovni div Boeing najavio je 100 milijuna dolara pomoći obiteljima više od 300 žrtava dvije nesreće zrakoplova 737 Max u Indoneziji i Etiopiji.
Novac bi trebao biti isplaćen u razdoblju od nekoliko godina, neovisno o tužbama podnesenima nakon nesreća u kojima je ukupno poginulo 346 ljudi, piše BBC.
U priopćenju objavljenom u srijedu iz Boeinga pojašnjavaju da tim novcem žele pomoći obiteljima snositi troškove obrazovanja i života.
Dio je namijenjen i za financiranje programa u zajednici i gospodarskog razvoja, dodaju.
“Boeing će udružiti snage s lokalnim vlastima i neprofitnim organizacijama kako bi pridonio rješavanju tih potreba. Početno ulaganje bit će realizirano tijekom više godina”, stoji u priopćenju.
„Mi u Boeingu žalimo zbog tragičnog gubitka života u obje nesreće. Ti će izgubljeni životi i u godinama koje slijede biti težak teret za naša srca i misli. Obitelji i voljene osobe onih koji su se nalazili u zrakoplovu imaju naše najdublje suosjećanje i nadamo se da će im početni potez pomoći da im pružimo utjehu”, rekao je predsjednik i izvršni direktor Boeinga Dennis Muilenburg.
Odvjetnici obitelji žrtava odbacili su najavljenu pomoć.
Iznos ni izdaleka ne može obiteljima nadoknaditi ono što im je oduzeto, poručio je odvjetnik Nomi Husain, koji zastupa neke od obitelji žrtava.
Neki od naših klijenata u ovom trenu nisu zainteresirani za financijsku naknadu, istaknuo je Husain. Boeing je po njegovim riječima pretpostavio zaradu sigurnosti kako bi prodavao svoj zrakoplov.
U američkoj kompaniji odlučno odbacuju tu tvrdnju.
Husain je do sada podnio sedam tužbi u ime više obitelji. U nekima od njih traži se odšteta od 276 milijuna dolara. Po njegovim su procjenama obitelji stradalih do sada podigle oko 50 tužbi.
Neke obitelji prije odluke o pravnim koracima žele dobiti više informacija o tehničkim uzrocima nesreća i o regulatornim dozvolama za Boeing 737 MAX, dodaje Husain.
Odvjetnik 23 obitelji Robert Clifford upozorava pak na tajming najavljene pomoći.
“Takva je ponuda u početnoj fazi sudskog procesa bez presedana. Čini se također proračunatom budući da tek trebamo doznati mnoge detalje o tome što se dogodilo”, pojašnjava Clifford.
Boeing 737 MAX trenutno je prizemljen i još se ne zna kada će biti vraćen u promet. Američki je regulator nedavno identificirao novi rizik, uz softverski problem koji u Boeingu pokušavaju riješiti već nekoliko mjeseci.
Tekst se nastavlja ispod oglasa