Plenković govorio o hrvatskom standardu za kojim su u Africi vapili: Evo kakvom se željeznicom voze u Maroku

Foto: Bhanutpt / wikimedia commons, fah Fotomontaža: narod.hr

Afrika je dobila svoju prvu brzu željeznicu koja će povezivati marokanske gradove Casablancu i Tanger, piše Railway Gazette.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na službenom otvaranju željeznice, kojom će voziti francuski brzi vlakovi, prisustvovali su francuski predsjednik Emmanuel Macron i marokanski kralj Muhamed VI, a putnici će se njome moći voziti već sljedećeg mjeseca.

Novi Plenkovićev (ne)uspjeh: Hrvatska u izvješću Svjetske banke o uvjetima poslovanja pala za 7 mjesta, sve ex-Yu države osim BIH bolje

Prva afrička brza željeznica nazvana je Al Boraq, a vlakovi na 186 kilometara dionici od Tangera do Kenitre mogu dosegnuti brzinu do 320 km/h. Na postojećem dijelu od Kenitre do Rabata i Casablance pruga je renovirana i njom se može voziti 160 km/h, uz to da bi se ta granica sljedeće godine trebala dići na 220 km/h; što znači će put od Tangera do Casablance biti skraćen sa sadašnjih 4 sata i 45 minuta na samo 2 sata i 10 minuta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dugoročni plan Maroka je da izgradi čak 1.500 kilometara brzih željeznica u cijeloj zemlji, a da put od Tangera do Casablance traje samo 90 minuta.

‘U Africi bi vapili da imaju standard kakav je u Hrvatskoj’

Podsjetimo, premijer hrvatske Vlade Andrej Plenković je na Dan državnosti 25. lipnja razljutio javnost ustvrdivši da bi u Africi vapili za standardom kakav ga ima Hrvatska.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Braneći se od odgovornosti za masovno iseljavanje i demografski raspad Hrvatske, Plenković je izjavio: ‘Taj trend je svojstven mnogim zemljama u Europi upravo naše veličine, to je jedno od temeljnih pitanja, i jučer smo dijelom o tome govorili, imate ogromne plus demografske trendove u zemljama Afrike i srednjeg istoka gdje je sasvim drugačija situacija, tamo je takvo siromaštvo da bi svi vapili da imaju standard kakav je u Hrvatskoj’, kazao je Plenković.

Hrvatska po neovisnosti pravosuđa gora od Mozambika, predzadnja u svijetu po javnoj upravi, 3. najgora po opterećenju regulacijama..

Posebno je zanimljiva činjenica da je izgradnja gore navedene afričke brze željeznice koštala 2,11 milijarde eura, a Slovenci također ulažu oko milijardu eura u izgradnju nove pruge koja će Kopar još više približiti tržištima srednje Europe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S druge strane Vlada Andreja Plenkovića za sada je jedino zainteresirana podržati projekt pruge Alpe-Zapadni Balkan, putem obnove pruge Zagreb-Beograd.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.