Električna vozila postaju sve popularniji način dostave paketa

Foto: fah

Stalne klimatske promjene znak su upozorenja da moramo više paziti na naš okoliš. To su uvidjele i dostavljačke tvrtke koje osim što uvođenjem ekološki prihvatljivih vozila štite prirodu, korištenjem električne energije i biološki prihvatljivog goriva sebi rade višestruku uštedu, jer su takvi izvori energije puno jeftiniji od dizelskog i benzinskog goriva koje koriste. Donosimo vam primjere korporacija koje su uvele promjene u svojem načinu dostave pošiljaka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Coms“ vozila

Japanska pošta prošle je godine započela pilot – projekt korištenja Toyotinih električnih vozila u dostavi pošiljaka. Toyota je tada isporučila četiri vozila „Coms“ (vozilo s jednim sjedištem slično Smartu) poštanskim uredima u središnjem Japanu. To je bio prvi zabilježen slučaj u povijesti Japana da su se pošiljke dostavljale pomoću električnih vozila. Vozila „Coms“ mogu postići maksimalnu brzinu od 60 kilometara na sat te mogu prijeći put od 50 kilometara između dvaju punjenja. Punjenje baterija traje oko šest sati, a može se obaviti i priključivanjem kabela na obične kućne utičnice.

Umjesto dizela električna struja

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nizozemska tvrtka koja vrši uslugu međunarodne kurirske dostave TNT uvela je krajem prošle godine sedam novih električnih vozila u sustav brze dostave u Amsterdamu i Rotterdamu. Iz tvrtke su tada izjavili kako je puštanje tih vozila u pogon pokazatelj njihove predanosti projektu urbane e-mobilnosti FREUVE (Freight Electric Vehicles in Urban Europe), koju podupire i Europska komisija. TNT-ova e-Ducato vozila zamijenila su uobičajena vozila s dizelskim motorima te će tvrtki uštedjeti 24 tisuće litara dizela i tako spriječiti ispuštanje 76 tona ugljičnog dioksida godišnje. Lokalne vlasti su podržale ovaj projekt električnog transporta u urbanim središtima tako što su proširene određene ovlasti TNT-u, npr. izuzeće od zabrane i pristupa prostorima izvan vremena utovara i istovara.

Najveći električni vozni park na svijetu

Najveći iskorak u uvođenju ekološki prihvatljivih vozila u svoj posao napravila je Norveška pošta, koja je u samo jednoj narudžbi kupila 300 novih električnih vozila kako bi smanjila štetne emisije ugljičnog dioksida. Vozila su puštena u pogon u cijeloj zemlji u sklopu programa smanjenja štetnih emisija ugljičnog dioksida koji uzrokuje klimatske promjene. Ova ekološki prihvatljiva vozila koristit će se većinom u gusto naseljenim područjima. Norveška pošta u svojem voznom parku ima više od 900 električnih vozila, a imaju i dvjestotinjak u kojima se koristi ekološki prihvatljivo gorivo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svakodnevno povećanje broja električnih vozila u dostavi

Broj tvrtki koje uvode ekološku dostavu stalno se povećava kao i broj ekoloških vozila koja su za to potrebna. Primjerice prošlog mjeseca, najveća svjetska kompanija za dostavu paketa UPS (United Parcel Service), najavila je kako će kupiti još 200 novih hibridnih električnih kamiona za dostavu. Vozila imaju isti dvo-cilindarski motor i E-GENTM šasije kao i 125 vozila koja je UPS kupio ranije ove godine. Kamioni su opremljeni litijevim baterijama i motorom produženog dosega te su štedljiviji četiri puta od kamiona koji koriste benzin. Kamioni će od siječnja biti raspoređeni diljem SAD-a.

S druge strane španjolski SEUR je kupio 20 novih električnih Nissan LEAF vozila, čime žele dodatno smanjiti utjecaj ugljičnog dioksida na okoliš. Kupnja ovih vozila dio je SEUR-ovog ulaganja u alternativne metode isporuke koje još uključuju dostave biciklima, skuterima i električnim triciklima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.