Legendarna četvorka mnogima će izmamiti osmjeh na lice pa stoga donosimo pet činjenica koje biste svakako trebali znati…
1. RENAULT 4 JE TREĆI NAJPRODAVANIJI AUTOMOBIL U POVIJESTI
Temelji za legendarni automobil postavljeni su već 1956. godine kada je tadašnji predsjednik Renaulta, Pierre Dreyfus, naručio nacrte za automobil koji će biti njihov odgovor na Citroenov Spaček. Pet godina kasnije svjetlost dana je na auto salonu u Parizu ugledao R4 (četiri godine kasnije promijenit će ime u Renault 4), neobični automobil koji će zaludjeti svijet. Bio je to ujedno i prvi Renaultov automobil koji će se proizvoditi i za izvoz. Malo tko je očekivao da će proizvodnja trajati sve do 1992. godine, a do kraja proizvodnje proizvedeno je čak 8.135.424 modela pa se Renault može pohvaliti i da je njihov model treći najprodavaniji automobil svih vremena, odmah iza VW-ove Bube i Fordovog modela T. To, međutim, nije sasvim točno, jer je u više primjeraka od Renaulta 4 prodan Fiat 124/Lada, ali ga zbog većeg broja različito nazivanih modela brojne statistike ne uzimaju u obzir.
2. MJENJAČ ČETVORKE POZNAT JE KAO KIŠOBRAN
Renault 4 je po mnogim stvarima bio poseban, ali najviše se isticao poseban smještaj mjenjača koji je u našim krajevima dobio naziv – kišobran. Ručica mjenjača je bila postavljena u visini volana te je jednostavnim sustavom bila povezana sa mjenjačem. Vozači „četvorke“ su uvijek isticali da je mjenjač bio jedan od najjednostavnijih i samim tim i najpouzdanijih. Pokvariti se mogao, govorili su, jedino ako ga je vozio netko tko voziti – ne zna. Koliko je Renault 4 u nekim stvarima bio ispred svog vremena govori i to da je na modernim automobilima sportska ručica mjenjača postavljena sve više.
3. POSLJEDNJIH TISUĆU PRIMJERAKA JE PROIZVEDENO U NOVOM MESTU
Renault 4 se osim u francuskom Billancourtu proizvodio i u Španjolskoj, Belgiji, Kolumbiji, Portugalu, Meksiku, Čileu, Argentini, Irskoj, Italiji, Australiji, Maroku i – Sloveniji. Od 1973. godine, kada je u Novom Mestu počela licencna proizvodnja „četvorke“ (kako se od milja zvala na području bivše Jugoslavije), do 1992. godine proizvedeno je ukupno 575.960 primjeraka. Industrija motornih vozil (IMV) je 1989. godine prodana Renaultu i preimenovana u REVOZ, a zanimljivo je da je upravo u Novom Mestu proizvedeno posljednjih 1.000 primjeraka pod nazivom „Bye-bye serija“.
4. NA RALLYJU MONTE CARLO STIGAO JE POSLJEDNJI
Renault nikada nije bio namjenjen sportskim natjecanjima, stoga ne čudi da je 1962. godine na legendarnom rallyju Monte Carlo stigao posljednji. Puno bolje rezultate ostvarivao je na natjecanjima na koima se tražila prije svega izdržaljivost pa je tako 1979. godine na Pariz – Dakar rallyju stigao četvrti a godinu kasnije čak treći! Dobre rezultate je ostvarivao i na London – Sahara – London rallyju te Mongolskom rallyju. Od 1997. održava se 4L Trophy koji se vozi iz Francuske do Maroka, a u kojem učestvuju studenti iz čitavog svijeta. Ovaj rally ima humanitarni karakter jer sve posade siromašnima u Maroku prevoze humanitarnu pomoć. Prve godine natjecalo su se samo tri posade, dok posljednjih godina sudjeluje preko tisuću aoutomobila od čega dobar dio otpada upravo na – Renault 4!
5. I PAPA POSJEDUJE ČETVORKU
Kada je na trgu Sv. Patra blagoslovio stotine vozača Harley Davidsona, papa Franjo je na poklon dobio jednog Harleya! Skroman kakav jest, papa Franjo je Harleya prodao i sav prihod dao u humanitarne svrhe. Međutim, drugi poklon koji je dobio prošle godine je ipak odlučio zadržati. Svećenik Renzo Zocca mu je poklonio svoj 30 godina stari Renault 4 koji je prešao 300.000 kilometara, a u kojem je prevozio humanitarnu pomoć ljudima u svojoj župi. Oduševljeni papa Franjo se već vozio u njemu (sigurnosni protokoli mu ne dopuštaju da sam vozi), što ga je podsjetilo na mlađe dane kada je i sam posjedovao „četvorku“. Među poznatijim koji suj barem jednom u životu vozili i posjedovali Renault 4 su bili i Pierce Brosnan, Bryan Ferry, Fernando Torres…
Preuzeto sa: autoportal.hr