Diskografi su sve manju prodaju CD-a i zarade pokušali nadoknaditi prodajom glazbe putem online servisa poput iTunesa. Na pad prodaje i zarade najviše je utjecalo piratstvo, ali iako je popularnost servisa poput iTunesa rasla, te su ljudi, umjesto CD-a, pjesme i albume sve više kupovali putem legalnih online trgovina, nemoguće je bilo više nadoknaditi gubitke koji su zabilježeni manjom prodajom CD-a, navodi Huffington Post.
Nova moda
Sve se mijenja, pa tako i trendovi na glazbenom tržištu, pa su ljudi prestali kupovati pjesme i albume putem interneta te su glazbu počeli – unajmljivati. Pojavili su se streaming servisi koji su korisnicima, za određenu mjesečnu naknadu ili besplatno omogućili pristup milijunima pjesama – pjesme su dostupne korisniku dok plaća mjesečnu pretplatu. Prednost ovakvih servisa je što ih korisnici mogu slušati na različitim uređajima, bez potrebe za njihovim prebacivanjem s računala na telefone i tablete, već je dovoljno samo instalirati određenu aplikaciju i sva im je glazba dostupna na svim uređajima.
Zarađuju više
Prema podacima s tržišta SAD-a prošle godine zabilježena je velika promjena trenda na glazbenom tržištu te je prvi puta zarada od ovih streaming servisa premašila zaradu od prodaje CD-a. Zarada od streaminga prošle je godine iznosila 1,87 milijardi dolara, dok su diskografi prodajom CD-a zaradili 1,85 milijardi dolara, a udio streaminga u ukupnoj zaradi glazbene industrije porastao je s 21 posto u 2013., na 27 posto prošle godine.
Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr/huffington post
Photo: Garry Knight /Flickr