Pripremite svoje dijete za uspjeh u školi: 10 matematičkih vježbi kroz igru

Foto: Thinkstock

Pripremite svoje dijete za uspjeh u školi kroz ove zabavne matematičke vježbe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nedavna istraživanja pokazuju da matematičke vještine djece pri polasku u vrtić mogu biti značajan pokazatelj njihovog budućeg akademskog uspjeha u matematici, kao i u čitanju, kroz sve razrede osnovne škole. Učenje matematike potiče radno pamćenje, poboljšava koncentraciju i povećava druge osnovne kognitivne vještine. Ali nemojte odmah pojuriti u dućan kupiti kartice za učenje ili radne listiće, koji mogu lako ugušiti prirodno zanimanje Vašeg djeteta za matematiku. Radije zaokupite dijete sljedećim zabavnim aktivnostima koje će mu pomoći razviti čvrst temelj za razumijevanje matematike.

Matematički pojmovi

Brojanje je važno jer pomaže djeci da nauče brojevni niz, ali čak i prije brojanja, djeca moraju razviti osnovno shvaćanje brojeva. Tri su važna matematička pojma: odnos jedan prema jedan (svaki se predmet broji samo jednom); kardinalnost (posljednji prebrojani predmet ukupni je broj predmeta) i invarijantnost (broj predmeta ne mijenja se ako ih se drugačije rasporedi – ako ih se, primjerice, raširi ili posloži u krug). Evo nekoliko načina na koje možete pomoći svom djetetu da razvije ove osnovne matematičke pojmove.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Brojite predmete u svakodnevnim prilikama. Prebrojite gumbe na djetetovoj košulji dok ih zakopčavate, naranče koje Vam dijete pomogne staviti u vrećicu za kupovinu u dućanu, broj vilica koje treba postaviti na stol ili broj stepenica po kojima se penjete do svojih ulaznih vrata. Počnite s malim brojevima (ne više od pet) i dodajte nekoliko kada Vaše dijete bude spremno za izazov.

Foto: Thinkstock

Posložite male predmete u niz. Skupite nešto kovanica kako bi ih Vaše dijete prebrojalo. Nakon što ih prebroji, ponovo ih posložite, ovaj put u krug, u niz ili ih raširite i upitajte dijete koliko ima predmeta. Nemojte biti iznenađeni ako ih bude moralo ponovo prebrojati. Ali ako Vam dijete automatski odgovori, znat ćete da je svladalo pojam invarijantnosti.

Pronađite predmete koji idu zajedno. Ako Vaše dijete ima poteškoća s odnosom jedan prema jedan, pronađite predmete koji odgovaraju jedan drugome, kao što su žlice i vilice, šalice i tanjurići ili figurice konja i kauboja i zatražite od djeteta da spoji parove. Dok dijete to čini, neka broji predmete u svakom paru kako bi bolje shvatilo da se u svakom paru nalazi isti broj stvari.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Igre na ploči koje uključuju brojanje. Jednostavne igre kao što je „Čovječe, ne ljuti se“ odličan su način da djeca prepoznaju brojeve na kocki i broje polja. Druge, složenije igre uključuju dvije kocke umjesto jedne ili podvostručenje broja za svaki potez. Igrajte igru Rat uz pomoć špila karata; na početku učinite igru jednostavnom tako da koristite samo do pet karata, a neka potom bude sve složenije tako da svaki igrač položi dvije karte. Najviši zbroj dviju karata pobjeđuje!

Geometrija i razumijevanje prostora

Djeca mogu razviti osnovno razumijevanje geometrije i prostornih odnosa igrajući se kockicama ili drugim igračkama od kojih mogu nešto graditi. Potičite djetetove geometrijske vještine pomoću sljedećih ideja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prepoznavanje oblika u Vašem domu. Igrajte jednostavnu igru traženja osnovnih oblika u Vašem domu, kao što su pravokutnici na prekidačima za struju, kvadrati na prozorskim okvirima, krugovi na satovima, i tako dalje. Zatražite od svog djeteta da objasni kako razlikuje pojedini oblik prema glavnim značajkama (na primjer, trokut ima tri povezane strane) i manjim značajkama (kao što su položaj ili oblik trokuta).

Razgovarajte o položaju slika u knjizi. Dok čitate knjigu priča, koristite opise prostora kako biste govorili o položaju slika. Postavljajte povezana pitanja, kao što su: „Gdje je mjesec? Je li iznad stabla? Je li ispod stabla?” Ili spomenite veličinu tako da postavite pitanje: „Je li nilski konj veći od majmuna? Koja je životinja veća? Koja je životinja manja?”

Napravite kartu svoje kuće. Vježbajte još prostornih opisa pomažući svom djetetu da napravi kartu svoje spavaće sobe ili dvorišta. Dok dijete raspoređuje i razmješta pokućstvo, prozore i ormare ili vrtove, drveće i grmlje, postavljajte djetetu pitanja o tome gdje se oni nalaze i koliko su blizu jedni drugima.

Foto: Thinkstock

Mjerenje

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Postoje mnoge mjere koje treba naučiti (dužina, visina, težina, veličina, količine) i mnogi alati za mjerenje. Uklopite pojmove mjerenja u svakodnevne aktivnosti.

Mjerite dok kuhate ili pečete kolače. Napunite čašice za mjerenje vodom ili brašnom, a malo vode ili brašna stavite u žličicu kako biste upoznali svoju djecu s pojmom cjelih brojeva i razlomaka. Upitajte pitanja kao što su: „Možeš li napuniti pola čaše? Možeš li napuniti jednu čajnu žličicu?”

Pogađajte težine u dućanu. Sljedeći put kada odete u kupovinu, uzmite dva različita predmeta s police i upitajte svoje dijete koji je teži: „Je li teža limenka juhe ili kutija krekera?” Djeca će naučiti kako shvatiti pojmove teškog i laganog.

Uspoređujte veličine stopala. Stavite svoje stopalo pokraj djetetovog stopala i pitajte dijete koje je stopalo duže ili veće. Držite ravnalo ili metar i jednoj ruci, usporedite veličine i pomozite djetetu razlikovati dugo i kratko, veliko i malo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.